McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 1,526 tot 1,550 (van in totaal 1,626)
  • Auteur
    Berichten
  • #17564032

    Ja als reparatie kan dat inderdaad prima. Als je toch bezig bent en alles vervangt, zou ik hem opnieuw buigen. Als je een beetje zoekt kost die leiding niet zoveel.

    #17564033

    Ik heb het zelfs nog liggen, maar dan haal ik gelijk een andere remcilinder, zit nu een nieuwe goedkopie op en het ding zweet al langs de koppelingen :(

    Zoals het er nu naar uit ziet gaat de Ascona woensdag vertrekken richting de spuiter. Hij gaat er zich dan een poosje op uitleven.

    Ondertussen kan ik mooi de laatste spulletjes in orde en compleet maken voor het opbouwen!
    Ik heb ondertussen ook nieuwe raamsnorren gevonden voor op de deuren, buitenkant. Bij Opel Classicparts, voor een tientje per kant!

    Afgelopen zaterdag alvast weer de kofferbak in orde gemaakt, die is zo goed als klaar, moet alleen nog een lampje met schakelaar in komen:

    Alvast ingepakt voor de spuiter:

    #17564034

    komt goed :thumb

    #17564035

    Nou hij staat bij de spuitert!

    Toch een gek gezicht; de schuur inlopen en… geen ascona ;-).

    Ondertussen spulletjes aan het opzoeken voor het opnieuw opbouwen, en weer een plannetje erbij:

    De originele rally Ascona’s hadden volgens mij een 24Mhz bakkie aan boord voor communicatie met de pitcrew etc.

    Hiervoor zat een grote antenne op het dak, en de bijbehorende apparatuur aan boord. Ik heb dit wel eens in originele staat gezien bij een Rally Ascona op de Eifel rally. Zag er erg retro uit! :agent

    Weet iemand of dit spul nog te verkrijgen is, en of het nog legaal is om dit in de auto te hebben?

    #17564036

    Spullen zijn nog wel.te vinden verwacht ik

    Ik had destijds ook al t 1 en ander verzameld
    voor m.n ex project

    Weet zo niet meer zeker.of dat.
    Er nog ligt of dat ik t toch verkocht heb…..

    Zal voor je kijken
    Als ik er nog wat van heb(beloof nog niets)
    Mag dat tegen versendkostten van jou worden….

    #17564037

    king: Nou, ik ben het aan het :thumbup :thumbup :thumbup dat je nog wat tegekomt dan ;-)

    #17564038

    Mooi werk, de auto bij de spuiter. Dat maakt het afbouwen straks zo mooi :thumbup

    Ik denk dat je net de verkeerde nippel in je handrem hebt zitten.
    Ik heb mijn handrem ook even bij de onderdelenboer gehad, daar hadden ze net niet de goeie nippels,
    Deze heb ik zelf allemaal moeten bestellen, al die handremmen hebben de zelfde schroefdraadsoorten, en die hebben ze vaak weer niet in het standaard assortiment bij de grossier.

    #17564039

    Ik heb deze destijds ook speciaal moeten halen.

    Bij de 1e poging de remleiding te monteren draaiden we de draad eruit, dus toen is er een helicoil geplaatst…

    #17564040

    Terwijl de Ascona al weer een paar weken bij de spuiter staat (zij-projectje) ben ik eens door de onderdeeltjes aan het bladeren die er in de afgelopen jaren af en bij zijn gekomen king:

    Ik heb de spullen van het 2.4 blok eens bij elkaar gezocht en ik wilde eens nagaan of het wel een ‘echte’ 2.4 is.

    De nummers op de kop kon ik terug vinden: 24 90299176 (zonder X gek genoeg),

    maar op het blok staat dit:

    C2oNE – 0028854

    Lijkt erop dat het blok omgenummerd is. Verdere kenmerken kon ik niet vinden…

    #17564041

    dit nummer is in ieder geval niet van een standaard 2.4
    die begint met c24ne maar dat wil niet veel zeggen blok kan omgebouwd zijn
    meet de boutgaten van de carterpanbevestiging maar eens op deze zijn 8mm bij een 2.4 en 6mm bij de andere blokken

    #17564042

    Ok, ff een M8 boutje proberen…

    #17564043

    Ander vraagje: ik ben voor de 2400 een beetje aan het rondspeuren voor een stalen diesel deksel voor de oliepomp.

    Nu zie ik op ebay een aantal keer verschillende advertenties langskomen voor deze deksels, maar die hebben er dan een redelijk groot gat in zitten wat ik niet kan thuisbrengen:

    Op mijn 2400 zit gewoon het ‘normale’ deksel:

    Hoe en waarom is dit verschillend? :wtf

    #17564044

    dat gat is voor de bdp sensor en zit standaard op een 2.2 en 2.4 cih
    denk dat je blok geen 2.4 is of ze moeten het drijfwerk over gezet hebben in een ander blok

    #17564045

    Het blok wat ik heb komt uit een kadett-c. Ik vermoed dat ze met de ombouw ook het distrubutiehuis hebben overgezet dan..

    Maakt verder niet uit denk ik. Er zijn meet 2.0 olie deksels te vinden dan 2.4 dus dat is een voordeel ;)

    #17564046

    ja maar ze passen allebei

    #17564047

    Als je een andere pomp wil zal je op facebook eens peter moeten vragen. Omega peter pistons.

    Goedkope stalen deksel met langere tandwielen enz heb ik van hem. Goedkoop.
    Risse spul zonder het logo…
    Reageerd wat lastig omdat ie vaak in het buitenland zit.

    Kreeg toen een set tandwielen die niet goed paste…gewoon retour en nieuwe gekregen

    #17564048

    Bedankt voor de tip.

    Ik meen hier op het forum gelezen te hebben dat iemand met een sport motor het olie-filter van een CIH 2.3D plaatste vanwege de goede doorstroming, en de extra capaciteit olie.

    is dit een MANN – FILTER W 940/21 en past dit ook zo op een benzine motor? Wil het wel eens proberen namelijk.

    #17564049

    Voor je in het wilde weg andere tandwielen koopt: meet eerst even je tandflankspeling: moet 0.20 max zijn.
    Laat het net iets meer zijn 0.25 zou ik nog toelaten. Verder: schuur de ronde groeven uit het deksel op een fijn gëolied
    schuurpapier op een vlaktafel tot deze groeven weg zijn.Langs die groeven verdwijnt oliedruk.
    Demonteer eerst de kogel (plastic) en veer en maak deze zeer zorgvuldig proper en controleer of de kogel braamvrij
    soepel kan bewegen. Om net iets meer oliedruk te hebben kan je de veer extra bijspannen met rondelletjes maar een
    nieuw setje is eenvoudig te vinden op’t internet. Belangrijk: Pompen van motoren na ’85 hebben geen papieren dichting nodig!
    Indien je deze toch plaatst heb je weer drukverlies. Dit kan je controleren met de tandwieluitsteek te meten.
    (kan je de gegevens geven)
    En natuurlijk: een oliekoeler is echt een pluspunt.
    Ik monteer een oliefilter van een oude 6-cilinder, is groter dus meer koelkapaciteit.
    Grtjs!

    #17564050

    @H-400 wrote:

    Voor je in het wilde weg andere tandwielen koopt: meet eerst even je tandflankspeling: moet 0.20 max zijn.
    Laat het net iets meer zijn 0.25 zou ik nog toelaten. Verder: schuur de ronde groeven uit het deksel op een fijn gëolied
    schuurpapier op een vlaktafel tot deze groeven weg zijn.Langs die groeven verdwijnt oliedruk.
    Demonteer eerst de kogel (plastic) en veer en maak deze zeer zorgvuldig proper en controleer of de kogel braamvrij
    soepel kan bewegen. Om net iets meer oliedruk te hebben kan je de veer extra bijspannen met rondelletjes maar een
    nieuw setje is eenvoudig te vinden op’t internet. Belangrijk: Pompen van motoren na ’85 hebben geen papieren dichting nodig!
    Indien je deze toch plaatst heb je weer drukverlies. Dit kan je controleren met de tandwieluitsteek te meten.
    (kan je de gegevens geven)
    En natuurlijk: een oliekoeler is echt een pluspunt.
    Ik monteer een oliefilter van een oude 6-cilinder, is groter dus meer koelkapaciteit.
    Grtjs!

    Bedankt voor de tips! zoiets heb ik zojuist uitgevoerd met mijn andere CIH in mijn Rekord:

    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?p=2561799#p2561799

    Daar hadden de tanden van de pomp uit de Rekord toch wat slijtage, dus die heb ik vervangen met de tandwielen uit een C24NE die ik nog heb liggen.

    Oliedruk is nu best goed voor een blok van 160.000 op de teller:

    #17564051

    Das toevallig dat we zowat identiek werken!
    Die tip van dat raar geluid in je kop met dat filmpje d’r bij vind ik prachtig, je zou je blok voor niets
    openvijzen terwijl het met de axiale afstelling v/j nokkenas eenvoudig is opgelost!

    #17564052

    @Fearless wrote:

    Als je een andere pomp wil zal je op facebook eens peter moeten vragen. Omega peter pistons.

    Goedkope stalen deksel met langere tandwielen enz heb ik van hem. Goedkoop.
    Risse spul zonder het logo…
    Reageerd wat lastig omdat ie vaak in het buitenland zit.

    Kreeg toen een set tandwielen die niet goed paste…gewoon retour en nieuwe gekregen

    Die peter ken ik wel
    Die leverd ook aan biesheuvel
    En risse ;)

    #18335482

    Als het forum uit de test fase is, zal ik wel eens wat updates en foto’s plaatsen van de vorderingen!

    #18335711

    [quote quote=18335482]Als het forum uit de test fase is, zal ik wel eens wat updates en foto’s plaatsen van de vorderingen!

    [/quote]

    Iemand enig idee wanneer dat ongeveer zal zijn?

    #18335712

    We blijven ontwikkelen maar de betafase is afgelopen.

    #18335714

    [quote quote=18335712]We blijven ontwikkelen maar de betafase is afgelopen.

    [/quote]

    Ok, dat houdt dan ook in dat berichten die nu worden gepost niet op een later tijdstip weer worden vervangen door een oudere backup?

25 berichten aan het bekijken - 1,526 tot 1,550 (van in totaal 1,626)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.