McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 1,451 tot 1,475 (van in totaal 1,626)
  • Auteur
    Berichten
  • #17563957

    sproeier tank in de kofferbak?? :hmmz

    #17563958

    ruitensproeiertankje in de koffer bak ? Ja waarom niet king:

    #17563959

    pas nog zo,n zelfde tankje verkocht ;)

    en waarom niet achterin
    als je een station hebt komt de vloeistof ook uit t voorste tankje
    dan kan andersom ook net zo goed :jerry :jerry

    #17563960

    Klaar:

    #17563961

    Dat ziet er goed uit!!

    #17563962

    Netjes! Je zou die rubbers weg kunnen halen en een bus tussen de beide stangen in. En dan die paarse onderop de onderste stang.
    Dan heb je geen uitdrogende rubbers er meer tussen zitten.

    #17563963

    @Fearless wrote:

    Je zou die rubbers weg kunnen halen en een bus tussen de beide stangen in. En dan die paarse onderop de onderste stang.

    :thumbup Goed idee! :wors

    #17563964

    Misschien een stomme vraag, maar eerst even mijn complimenten voor je project.
    je hebt echt een hele hoop slimme oplossingen!

    Maar nu mijn vraag:
    Ben je al verder gekomen met je gordels?
    Ik zit nu namelijk met hetzelfde. Er komt een rolkooi in mijn manta.
    Hier komt een buis in die net boven de hoedenplank loopt. Daar wil ik mijn
    4 punts gordels aan vast maken.
    hoe kan dat nu het beste worden gedaan? De gordels die ik op het oog heb
    zijn takata’s. Deze hebben wel klik ogen aan de uiteinden. Hoe kan
    dit het beste worden opgelost? Is het ook mogelijk om
    bevestigings ogen aan deze buis te lassen?

    Alvast bedankt.

    #17563965

    Dat kan. Je kan met zo’n klikogen ook een gat door de buis van de kooi boren, daar een pijpje in maken en dan een schroefoog met een moer er doorheen steken. In de regel sterker als een opgelast oog.

    Er zijn echter ook gordels die je om de buis van de kooi heen kunt monteren. Ik denk dat dit de mooiste oplossing is.

    #17563966

    @Fearless wrote:

    Netjes! Je zou die rubbers weg kunnen halen en een bus tussen de beide stangen in. En dan die paarse onderop de onderste stang.
    Dan heb je geen uitdrogende rubbers er meer tussen zitten.

    De 2 stabi stangen moeten onafhankelijk van elkaar kunnen blijven kantelen t.o.v. de 2 armpjes.
    Met een stalen bus ertussen kan dit dus niet meer.

    Verder heb ik me opzet een aantal rubbers ertussen gelaten (ook de verbinding met het chassis) om te zorgen dat er niet té veel krachten op de onderdelen komen. Zo kan het nog iets wrikken.

    #17563967

    Zo, tis al weer een tijdje stil hier…

    Ben de afgelopen maanden met van alles druk geweest, en zo nu en dan ook met de Ascona.

    Heel fijn klusje; trildempingsplaten uit de kofferbak bikken. Wat een @&€@@€€ klus!
    De opel medewerker die hem erin heeft gelijmd ergens eind ’78 krijgt van mij een pluim voor ijverigheid !

    #17563968

    Hmmm, wat is hier nu weer gaande??

    #17563969

    Trillingsdempingsplaat/asfalt uit de kofferbak halen hoeft geen echt rotklusje te zijn. Bikken kan, maar veel sneller en schoner gaat het m.b.v. een verfstripper/föhn. Wanneer je de asfaltplaat een beetje warm maakt dan wordt het flexibel en kun je het er zo ‘afrollen’ / laat het zo los en kun je het er in grote stukken eruit halen. :thumb

    #17563970

    Normaal zou ik je gelijk geven, de andere platen heb ik er zo ook uit gekregen, maar deze zat echt vast.
    Met de verstripper was ik op een gegeven moment echt het rubber aan het verbranden voordat het loskwam. Die dampen die daar bij vrij komen zijn niet echt heel gezond, dus ik heb het met een combi van verwarmen en bikken voor elkaar gekregen.

    Het vervelendste werk was de as-tunnel. Vanuit de achterklep kon ik er net niet bij, en van af de andere kant moest ik me tussen de kooi wurmen… Maar het is voor elkaar! :thumbup

    #17563971

    @McLambo wrote:

    Hmmm, wat is hier nu weer gaande??

    voor aan de gevel???

    neem aan dat je daar dan nog 1 van maakt
    en dan nog een S een C een O en een N :jerry :jerry :jerry :jerry

    #17563972

    WOEHAAAAAAAA…………..

    Een man met humor. ;-)

    #17563973

    Reservewiel houder……….. :hmmz :hmmz :hmmz

    #17563974

    Zoiets dacht ik ook gelijk, maar denk dat het wat anders gaat worden. Omdat je een reservewiel ook simpeler vast kan zetten.

    Nu ben ik nieuwsgierig!

    #17563975

    Idd,met je eens…………we wachten in spanning af…… :jerry

    #17563976

    @Fearless wrote:

    Zoiets dacht ik ook gelijk, maar denk dat het wat anders gaat worden. Omdat je een reservewiel ook simpeler vast kan zetten.

    Nu ben ik nieuwsgierig!

    was ik ook maar hij laat zich nog niet uit de tent lokken :jerry
    voor n reserve wiel houder vind ik het inderdaad een hele constructie

    wat niet geheel in de lijn van een rally (look)auto past :???:

    #17563977

    Valt wel mee toch? De meeste hebben een steun op de bodem gemonteerd van aluminium waar 1 of 2 wielen op kunnen.
    Ik kan alleen geen aluminium lassen, dus doe ik het met redelijk dunwandig staal om niet al te veel gewicht erin te monteren…

    #17563978

    Jullie hadden het al geraden :-), hier de plaatjes van afgelopen week:

    #17563979

    :thumbup :thumbup :thumbup stoer!
    Degelijk werk.

    #17563980

    @mantaray wrote:

    ruitensproeiertankje in de koffer bak ? Ja waarom niet king:

    Mooi tankje.. weet je ook welke auto deze uit komt?

    #17563981

    Schrijvers hebben soms last van een writers-block; ik heb al een tijd last van sleutel-block :(

    Maar dat lijkt nu doorbroken te worden. Ik heb geruchten gehoord dat mijn huidige stalling nog ongeveer een jaar beschikbaar is, daarna wordt de hele bende gesloopt.
    Dat is op zich weer wat ‘motivatie’ om hem dan eindelijk maar eens af te maken.. king:

25 berichten aan het bekijken - 1,451 tot 1,475 (van in totaal 1,626)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.