McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 1,426 tot 1,450 (van in totaal 1,626)
  • Auteur
    Berichten
  • #17563932

    mc lambo,

    nee, isr 70 -05 hebben wij niet als voorraad product, hierdoor moeten wij deze ook bij bostik den bosch bestellen per doos.

    groeten,

    erwin

    #17563933

    Ze zitten er op! Vrij netjes, toch iets verschil tussen links en rechts, maar dat zal wel komen door dat alles handwerk is ;-)

    Als die weer op zijn wieltjes staat zie je daar volgens mij weinig meer van…

    Oordeel zelf;

    #17563934

    Keurig netjes toch??!!! :thumb :jerry

    #17563935

    Ziet er zeer strak uit! En dat verschil… wie kan er aan 2 kanten tegelijk kijken?

    Groet!

    #17563936

    Ja dat is ook weer waar ;-)

    #17563937

    ach als je bij elke auto een meetlint pakt is elke auto scheef :jerry
    Wat is de volgende update?

    #17563938

    – extra torsiestang monteren
    – bleek dat de kachel radiateur lekt als het systeem op druk komt; kijken of ik die kan solderen
    – beschermplaat voorkant maken (heb al alu liggen van 7mm dik)
    – kofferbak aanpakken
    – steun maken zodat reservewiel plat kan liggen
    – vloeistofdicht compartiment in/onder de bodem maken waarin straks de (forse) brandstofpomp kan worden ondergebracht (hier zoek ik nog idee’tjes voor)

    Daarna de spuiter maar eens bellen king:

    #17563939

    reservewiel ligt toch al plat :jerry verder ziet het er goed uit :thumbup :thumbup waarom wil je trouwens een vloeistofdicht compartiment maken??

    #17563940

    Lekkage ban benzine

    #17563941

    Toch nog eens rond de uitbouw gelopen, en het een en ander nagemeten.

    Aanleiding was dat de uitbouw rechtsachter een soort van bult heeft vooraan die iets onder de zijkant van de auto uitsteekt:


    vergeleken met de linkerkant:

    Wat hiermee te doen? Laten zitten? of de onderste ‘bult’ eraf zagen en met een plaatje polyester net zo maken als de andere kant (ik heb hier totaal geen ervaring mee)

    We zijn met zijn 2’en zeer nauwkeurig aan het uitmeten geweest voordat we de uitbouw achter gingen plaatsen. Aanleiding hiervoor was dat aan de voorkant toch een verschil tussen links en rechts was ontstaan tot 1 cm op sommige plaatsen nadat de uitbouw daar gemonteerd was. (Vanzelfsprekend zijn we hier ook nauwkeurig te werk gegaan met het uitmeten)

    Dit viel nog niet mee, aangezien de randen ‘handwerk’ zijn, en gemaakt op een mal die niet helemaal perfect is. De randen volgen niet helemaal de vorm van de Ascona, en zijn links en rechts ook niet gelijk.
    Plaatsen was dus echt een serie van compromissen maken :-/, maar ik was op dat moment tevreden met hoe mooi we ze nog uitgemeten kregen.

    Het frustrerende nu is dat ondanks die nauwkeurigheid en alertheid er toch een verschil tussen links en rechts is ontstaan dat op sommige plekken aanzienlijk is.
    Ik begreep werkelijk niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, aangezien 2 man erop afgetekend hebben dat het spul goed zat, alvorens we gingen boren, kitten en poppen.

    Noem mij een mierenneuker, maar ik heb nu alles nog een keer precies nagemeten:
    links:

    rechts:

    Wij hebben bij het meten als eikpunt de deursponning en het centrum van de wielnaaf genomen. (dus: van voren en vanuit het midden)
    Terug op de plaatjes is te zien dat deze maten aardig overeenkomen, maar dat bv. de maten naar de achterkant van de wagen wel tot 1,5cm verschillen :( :(.

    Het verschil van hoogte van 1 cm kwamen we gewoonweg niet onderuit, in verband met het tank-klepje. Volgens mij is dit niet echt storend..

    Cruciaal in de tekening zijn de F maten, welke de breedte van de flanken zijn van de uitbouwranden.
    Een snelle berekening laat zien dat deze verantwoordelijk zijn voor het verschil in maat naar de achterkant toe.
    Gelukkig zit het wiel min of meer nauwkeurig in het midden van de ronding van de randen, ik denk dat dit een van de belangrijkste zaken is om goed te hebben voor het ‘gezicht’

    Toen ik dit ontdekte had ik sterk de neiging om de rechterkant meteen weer los te boren en te snijden, en hem op de 1 of andere manier toch beter op te krijgen. Na vele malen rondom de auto gelopen te zijn en dan weer links en rechts kijken heb ik dit acute idee even aan de kant weten te zetten :???:

    Hier nog wat algemene plaatjes.



    Graag jullie ongezouten mening en tips…

    #17563942

    :thumbup Ik zou er gewoon dik tevreden mee zijn zoals je het nu hebt gemaakt. Niets mis mee. Is nu eenmaal een feit dat verreweg de meeste after market uitbouwspullen niet bepaald symmetrisch/maatvast zijn…. en dan valt dat van jou nog alleszins mee, maar is dat zo erg? Moet je ooit eens kunststof deuren gaan kopen, dan kom je vaak voor nog heel wat grotere uitdagingen te staan en kun je vaak alleen maar concluderen dat er werkelijk niets zomaar past. Wanneer ie dadelijk redelijk mooi strak gemaakt en gespoten is, dan is het gewoon een plaatje :thumbup

    Ga maar eens zo secuur meten aan auto’s die je ook mooi vind……

    #17563943

    Leuke reactie!

    Het is een feit dat ik hier verder geen ervaring mee heb, dus ik ben een beetje zoekende naar wat nog binnen de grenzen van het redelijke valt ;-)

    Zelf ben ik een enorme pietleut dus het is prettig ervaringen van anderen te lezen.

    #17563944

    Ook hier is mijn reactie verloren gegaan?????

    Ziet er naar mijn mening strak op,en ga idd maar een na meten bij andere auto’s met dit Soort kits erop….

    Top gedaan lammert :jerry

    #17563945

    Thanks king:

    #17563946

    Ziet er goed uit en jij ziet dit. Als je de auto zo had gekocht met uitbouw was het je waarschijnlijk niet opgevallen. :thumb

    #17563947

    Al weer een stukje op weg met de dubbele swaybar:

    #17563948

    Het begint al ergens op te lijken:

    #17563949

    Blitse stabistang!hahaha,netjes en soliede gemaakt man top :thumb

    #17563950

    Heb je een foto hoe jij het aan weerzijde bij je draagarmen die dubbele stabalisator stang hebt vastgemaakt ?

    #17563951

    Zo ver ben ik nog niet king:

    #17563952

    http://users.telenet.be/opelrearpowerteam/ORPT/projart/pages/015/stabi02.jpg&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false; <—ff klikken!!

    Alstu!!

    #17563953

    Toch de boel maar iets verstevigd.. Als ik met de hand flink aan de dubbele stang trok zag ik de 2 torens al iets bewegen…

    #17563954

    :thumb

    #17563955

    #17563956

    Volgende stap wordt de kofferbak. Deze wil ik ook wat rally-allures geven en moet een reservewiel, accu en sproeiertank huisvesten. Ook wil ik vast de brandstofpomp een degelijk plekje geven.

    Eerst eens op zoek naar inspiratie…

25 berichten aan het bekijken - 1,426 tot 1,450 (van in totaal 1,626)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.