McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 1,326 tot 1,350 (van in totaal 1,626)
  • Auteur

Niks mis mee!!!! :jerry

Niks mis mee!!!! :jerry

gisteravond nog even een uurtje aan het klussen geweest, voordat ik het koud begon te krijgen ;-)

Een degelijk massapunt gemaakt, en de polen aan de kabels gesoldeerd:

Eerste opzetje voor het instrumentarium.

Graag uw meningen, opmerkingen en tips

Lampje te koop: Hella 3000 breedstraler/mistlamp.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/oldtimer-onderdelen/m648038998-nieuw-hella-3000-mistlamp-breedstraler.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&previousAction=freeAdPlacement” onclick=”window.open(this.href);return false;

buysell/single_ad.php?ad_id=4643

Eventueel te ruilen tegen een (nagenoeg) nieuwe Hella 3000 FF verstraler

Misschien toch maar een stuk slang om die ijzeren strip op je batterij doen. Kortsluiting van de polen wil je niet meemaken.
    Verder mooi werk wat je maakt. Met vallen en opstaan, maar dat kennen we allemaal. :thumb

Bedankt voor de tip. Ik zelf had het euvel ook al gezien en zat te denken om iets van dik kunstof te maken ofzo.

Ondertussen weer wat nieuw spul binnen gekregen.

Krik verhoging: Met dank aan Van Beek Autosport voor de inspiratie en natuurlijk mijn hoofsponsor voor het realiseren ;-)

En een hydraulische handrem, die ik voor een heel leuk prijsje op de kop heb kunnen tikken.

Iemand die weet waar deze stekker voor is, en wat hier nog meer op aangesloten kan worden?

Dus vanmiddag opzoek naar de ‘weerstands draad’ want die moest ik verlengen.

Man dat kreng was echt niet te vinden. Pas toen ik de tape op een aantal plekken van de kabelboom open heb gehaald vond ik hem.

Maar niet bij de zekeringskast…. :wtf Bleek dat ie in de kabelboom gelast zit.

Hier is de :swear

Verlengd:

Na vele uren pluizen en kabelschoentjes knijpen was het dan vanavond eindelijk zo ver:

de 1e test:

Eerst de hoofdspanning erop

Toen op contact:

Alles werkte de eerste keer! king: :thumbup Daar werd ik toch wel even warm van binnen van :wub

Nu enkel nog even een VDO olietemp opnemer scoren en de onstekingsonderbreking aansluiten. Daarna kan ik alles gaan lableen (joepie! :???: )

@McLambo wrote:

Iemand die weet waar deze stekker voor is, en wat hier nog meer op aangesloten kan worden?

Was je hier nu al uit????

De stekker is waarschijnlijk voor een elektrisch bediend voetpompje voor je ruitenwissers (ruitensproeiers)

@henk 400rr wrote:

De stekker is waarschijnlijk voor een elektrisch bediend voetpompje voor je ruitenwissers (ruitensproeiers)

Ik heb me wijs laten maken dat op deze stekker een interval ‘kastje’ kan worden aangesloten voor de ruitenwissers, dat heb ik er nu niet opzitten namelijk…

kan ook, er zit een apart kabelboompje bij dat pedaaltje, maar ik moet wel zeggen dat die 4 polig is, die op de relaiskast zit is 6(of 8?)-polig.

ik kreeg het idee maar 4 draden te zien ipv de 6(of 8?) stuks.

Het hangt ook van het bouwjaar af, de 1e hadden nog het rubber voetpompje, later was er een overgang van de elektrische voetpomp wat nog weer later de bediening op je richtingaanwijzer werd.

Afgelopen weken weinig updates gedaan (sorry fans!), ben veel met de bekabeling bezig geweest, en dat is oersaai werk.

Middenconsole is zo goed als klaar:

Kabelboom naar achteren toe heb ik opnieuw ingetaped, er moesten ook een paar adertjes extra bij.

Naar voren toe is het even wachten op een olietemp sensor, en dan de lampen-bar maken, daarna kan ook dat gedeelte van de kabelboom af worden gemaakt..

Mooi bakje geworden zo. :thumbup
    Plak je er nog logotjes op zodat je weet wat alles bediend? (waar haal je die?, zoek nog iets..of compl schakelaars.)

Ik heb recentelijk een DYMO gekocht. Alle bekabeling is namelijk ook gelabeld, omdat ik alleen maar zwarte en groene draad had ;-)

Ah, een labelprinter. Ideaal ja.
    Is ook een optie.

ja, klein dingetje voor in de hand, maar wel met volledig toetsenbord. Was een tijdje geleden in de aanbieding bij Conrad voor 27 euro (gratis verzending)

Oproepje:

Gezocht: 2 afdekplaatjes van een Ascona/Manta-B dashboard. Op die plek zitten optioneel schakelaars voor extra verlichting. Ik zoek dus de standaard blindplaatjes.

Bij voorbaat dank!

probeer die mafkees in Almelo eens.Eddie heeft vast wel wat liggen
    of effe op de sloop kijken of daar wat ligt .

als ik vandaag tijd heb zal ik de zolder van de garage eens opduiken , moeten er nog wel een paar liggen :hmmz

1 is er inmiddels onderweg :D

@mantaray wrote:

als ik vandaag tijd heb zal ik de zolder van de garage eens opduiken , moeten er nog wel een paar liggen :hmmz

Thanks!

hoeveel moest je er nog ?? ik heb er twee gevonden

Nou, ik wil ze allebei wel hebben, als de flapjes er nog aan zitten ;-)

25 berichten aan het bekijken - 1,326 tot 1,350 (van in totaal 1,626)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.