McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 1,626)
  • Auteur
    Berichten
  • #17562986

    Het verbruik weet ik niet, ik heb het pas 1 avond geprobeerd. (op 70%)

    Zo’n ding heb je al voor 25 euro online. Ik heb hem bij Hendriks gehaald, en daar was die 50 euro, slang + drukregelaar 12.50. Ik had hem snel nodig, want bij vorst ga ik niet meer op de grond liggen zonder kachel. :cry

    deze heeft wel een aardige opbrengst. Vol open 4300W bij iets van 310gr/uur.

    Maar je moet er wel voor gaan staan om het warm te krijgen, dus niet aan de andere kant van de schuur.

    #17562987

    Ah oke, dan is het voor ons al geen optie meer :) Bedankt voor de info ;)

    #17562988

    Er zijn ook zwaardere te krijgen. Zit er uit als een pijp. Deze zijn tot 10000w (bij 1 kilo gas/per uur). Daar krijg je een loods mee warm in een uurtje

    #17562989

    origineel gepost door McLambo
    Er zijn ook zwaardere te krijgen. Zit er uit als een pijp. Deze zijn tot 10000w (bij 1 kilo gas/per uur). Daar krijg je een loods mee warm in een uurtje

    Klopt, we hebben nu zo’n straalding met fan erin. Maar je mot telkens weer die gasbus vullen ;)

    #17562990

    Ik heb die gasfles (11kg) geleend van een oom van me, en die heeft een koppelstuk om hem met LPG te vullen (a 70/l), dus dan zit hij weer vol voor zo’n 8 euro. Das de helft van die 19 euro die ze bij de campeer winkel willen hebben bij omruil..

    #17562991

    gaat toch wel een eindje mee hoor zo’n fles…

    #17562992

    Even een klein update-je.

    Vanavond komt er iemand kijken om 1 spatboard rand er opnieuw in te lassen. Dat is het enige roest puntje aan de buitenkant van de Ascona, en dat laat ik aan de vakman over. Ik ben benieuwd

    Vorige week een 2e laag grondverf tegen de bodem gezet. Sjonge wat is dat een prutswerk, iets schilderen dat boven je is. Ik zat echt helemaal onder de verf. het hecht heel goed, maar is nog niet droog na 4 dagen!. Schiet niet op met dit weer

    Verder heb ik afgelopen zaterdag morgen over de sloop in Putten rondgestruind op zoek naar rubbertjes voor de doorvoer van de brandstofleidingen onder de tank. De originele rubbers zijn helemaal poreus en gescheurd, en nergens meer te vinden. Ik heb uiteindelijk een paar stevige dikke rubbers gevonden die maar 1 mm afwijken van de originele diameter. Al even gepast, en het zit perfect. Voor wie ze ook zoeken: Vectra A1 in doorvoer van de parafaan naar de ruitenwissermotor zitten ze.

    Je komt altijd leuke dingen tegen op de sloop:

    Een originele oliedruk meter. Ik zie dat er een heel klein gaatje in zit (meetgat), maar dit zit helemaal dicht. Kan ik dit met remmenreiniger schoonmaken? Of zijn daar andere mogelijkheden toe

    Ander leuk spul:

    Verder heb ik de steekassen terug gehad met nieuwe lagers er omheen geperst, dus ik kan de as nu weer in mekaar gaan peuteren.
    Mijn plan is om hem nog een keer helemaal over te spuiten als hij grotendeels in elkaar zit.
    Later deze week komt mijn pa nog langs om een klein gaatje in een balk te lassen, en achteraan de dorpels zitten aan beide kanten 2 kleine gaatjes.
    De planning is om dan ook gelijk de remleidingen weer op te bouwen op de achteras. Ik heb alles nieuw gehaald, dus dat moet er weer jaren tegen kunnen dan.

    #17562993

    Zo, vanavond is de lasser wezen kijken. Viel allemaal erg mee. Gaat evengoed wat duiten kosten, maar goed het is niet anders.

    Ook de steekassen en ankerplaten weer gemonteerd. De lagers gleden er gemakkelijk in, hoefde niet eens te kloppen. Hoort dat wel?

    Zal morgen eens wat foto’s posten..

    #17562994

    Afgelopen vrijdag 3 gaatjes dicht laten lassen door mijn pa. 2 in de dorpel, en 1 in een koker onder de kofferbak.

    En dat was denk ik voorlopig het laatste dat ik heb kunnen doen, want zaterdagmiddag werd mijn 2e zoontje Roelof geboren.
    Ik denk dat dat voorlopig hobby nr. 1 zal zijn :-)

    Ik zal nog wel ff wat foto’tjes uploaden van het laswerk, en de as, die zo goed als klaar is.

    #17562995

    hey kerel van harte gefeliciteerd met de kleine, en alles goed met moeders en zoon
    moet nog 8 weken wachten dan heb ik hier ook gezinds uitbreiding:D

    #17562996

    gefeliciteerd mclambo

    #17562997

    Gefeliciteerd met je zoontje
    Dan mag de ascona weer even wachten tot het voorjaar lijkt me

    #17562998

    Heej Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.
    Weer een opelrijder erbij op de veluwe haha ;)
    Geniet maar van je nieuwe hobby ;)

    #17562999

    gefeliciteerd met je zoontje!

    #17563000

    Jongens bedankt voor de felicitaties. Gaat er goed met de kleine knul.

    Ik ben zelfs al weer een paar keer een uurtje bij de Ascona geweest! :wors

    Nu heb ik het complete bouten+moeren pakket van de achteras aan iemand meegegeven, en die heeft de draad opgefrist, en nieuwe borgmoeren erbij gegeven.

    Echter deze zijn van sterkte 8 (met kunstof borgring), terwijl de oude 10 waren met een ijzeren borgring..

    Kan ik dit zo monteren? Of gaat dat problemen leveren?

    #17563001

    Paar plaatjes van de vooruitgang van de afgelopen weken: (in de omgekeerde volgorde)
















    #17563002

    [rquote=1825314&tid=117082&author=McLambo]Nu heb ik het complete bouten+moeren pakket van de achteras aan iemand meegegeven, en die heeft de draad opgefrist, en nieuwe borgmoeren erbij gegeven.

    Echter deze zijn van sterkte 8 (met kunstof borgring), terwijl de oude 10 waren met een ijzeren borgring..

    Kan ik dit zo monteren? Of gaat dat problemen leveren?
    [/rquote]

    Ten eerste proficiat met de nieuwe telg!

    Ik zou me om de kwaliteit moeren maar geen zorgen maken. Misschien wanneer je ze vaak los/vast zou draaien, maar bij normaal gebruik geen probleem zou ik zeggen.

    Het begint er intussen trouwens al aardig op te lijken :thumbup

    groeten,

    Rik

    #17563003

    Zo, na een paar weken relatieve rust rondom de ascona vanmiddag maar weer eens een paar uurtjes bezig geweest.

    De onderkant zit nu in de bitumen, en de wielkasen in de anti-steenslag.

    Toen ik zojuist terug kwam werd precies mijn koperleiding voor de brandstofleidingen afgeleverd (besteld op 27-12-2010!). Ach ja, wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten :-)

    #17563004

    Zit net even de koperleiding te inspecteren, en deze is wel HEUL HEUL HEUL dikwandig.

    zo dik zelfs dat er maar zo’n 4.5mm binnen diamter overblijft…..
    Gaat dit wel werken voor een injectiemotor moet dorst?

    #17563005

    [rquote=1841881&tid=117082&author=McLambo]Zit net even de koperleiding te inspecteren, en deze is wel HEUL HEUL HEUL dikwandig.

    zo dik zelfs dat er maar zo’n 4.5mm binnen diamter overblijft…..
    Gaat dit wel werken voor een injectiemotor moet dorst?

    [/rquote]

    is dat geen braam door dat de leiding met een pijpensnijder is door gesneden?

    #17563006

    ja, even weghalen dus.

    #17563007

    Mannen….

    zoals gewoonlijk hadden jullie gelijk! Dat ik dat zelf niet bedenk zeg. stom :mad:
    Zo wordt weer eens pijnlijk duidelijk dat ik eigenlijk helemaal geen verstand van heb :D:o

    Daarom waardeer ik ook alle hulp enorm! :thumbup

    Braam weggehaald, en inderdaad 6mm van binnen. oef! wie weet; vandaag misschien wel een stukje leggen vast!

    #17563008

    Gisteren het oude gat (boven de uitlaat) dichtgemaakt, en geprobeerd een nieuwe gat naast het bestaande te maken (zoals het bij een injectie uitvoering hoor)

    Kwam er na een paar minuten achter dat mijn ‘gatenboor’ alleen voor hout geschikt was.. oeps. Zaten geen tandjes meer op.

    vandaag bij mijn pa een ‘echte’ gatenboor opgehaald, die ook door metaal kan. Dan kan ik vande week het gat alsnog boren.

    Gisteren ook weer de ontluchting op de tank terug gezet, met nieuw pvc slang. ontluchting loopt nu DOOR de chassisbalk heen. Man dat was nog een heel gepruts om hem door dat kleine gaatje weer naar buiten te krijgen.. :fy1

    Maar het is gelukt :-) Nu nog ergens een pijpenbuigertje zien te scoren..

    #17563009

    Vandaag van een collega een setje oude velgen gekregen met nog 2 goede banden erop.

    Het zijn de velgen van zijn Golf 1 GTI. Ze zien er nog redelijk uit, voor het mooie moeten ze een keer worden overgespoten.

    Nu heb ik net ff op steekmaat.nl gekeken, en zie dat de Golf een naafgaat van 57.1 heeft, en de Ascona 54.1…

    zijn hier adapters voor te krijgen?

    ET waarde van de velgen is nagenoeg gelijk, maar het lijkt me wel stoer om de velgen een centimeter verder naar buiten te krijgen.. Wat zou hier de beste oplossing voor zijn? Spacer?

    #17563010

    om de velgen naar buiten te krijgen een spacer inderdaad, voor een vulring kan je misschien bij de lokale velgenboer terecht.

    en :kewlpics van de nieuwe velgen doen het ook altijd goed:P

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 1,626)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.