McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 1,626)
  • Auteur
    Berichten
  • #17562910

    Dezelfde als dat ik je al eerder genoemd heb

    #17562911

    Goeie! Was ik al helemaal weer vergeten. FF berichtje achter gelaten voor M. hopelijk belt ie morgen terug met goed nieuws!

    #17562912

    origineel gepost door McLambo
    is dat zo? ook niet al het een klein rond gaatje is? (ben uitgeschoten met het slijp-bolletje, dus 1 puntlasje en klaar is kees.

    Nu weer slecht nieuws:

    Zojuist bij brezan en autopartsonline langsgeweest: achterwiel lagers niet meer leverbaar :(

    Nu dus maar weer verder zoeken. M&M verkoopt ze nog, en ps-autoteile.de. Stukje duurder, maar die duitsers leveren een mooi setje: lager, krimpring, oliekeering, en 2 pakkingen:

    >linkje<

    Iemand anders nog een adresje voor complete lagersetjes misschien?

    in de veerschotel zit standdaard al een klein rond gaatje onderin op het laagste punt om het water er uit te laten lopen, die moet je niet gaan dichtlassen;)

    #17562913

    origineel gepost door henk 400rr
    Maak maar es een foto van dat ding, of we praten langs elkaar heen of je hebt het totaal over iets anders.

    Hier een foto ter verduidelijkin;

    Ik geloof dat ik het zo goed om heb. Dat ringetje moet weer op de kraag van de flens, met de rug tegen het lager aan… ?

    #17562914

    origineel gepost door Christian-tsx
    lassen aan je schotel mag officieel niet, dus werk het wel heel goed bij, dat je het niet weer kunt zien.

    ik ga vanavond kijken welk merk borstel ik heb, 20 euro per stuk is echt niet normaal, ik kan er veel langer mee voor nog geen 5 euro.

    heb ooit een adres gehad voor die 10.9 bouten, een webwinkel, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

    hier een plaatje van het gaatje:

    Wat zal ik doen; puntlassen, of gewoon dik verf overheen smeren zodat niemand het meer ziet?

    :hmmz

    #17562915

    origineel gepost door larsjeG40
    waarschijnlijk hebben ze de remcilinders van een grotere opel gepakt namelijk 22mm die horen er orgineel niet op, de orginele zijn 19 mm
    die je hebt zijn de goede!

    U hebt gelijk! ff de oude en de nieuwe opengehaald. Tegenwoordig is het materiaal waarschijnlijk sterker, waardoor de remcilinder in zijn geheel kleiner kan zijn:

    alletwee 19mm

    #17562916

    Verder nog wat plaatjes:

    As begint al mooi kaal te worden. Moet alleen nog de moeilijk bereikbare hoekjes, en de traverse.
    Maar eerst een nieuwe boormachine, want de oude is doorgebrand….

    ziet er allemaal nog goed uit.. heb geen enkel ijzer vijzeltje kunnen ontdekken. Olie was wel zwarte drab geworden…

    Vanavond tank afgetapt, en eruit gehaald. Helaas moest ik onder de auto wel benzine leidingen doorsnijden, want dat kreeg ik niet meer los.. nou ja.

    zijn dit soort dingen nog nieuw te krijgen? Deze zijn helemaal poreus en gescheurd…

    #17562917

    goeie vraag, ik moet ze namelijk ook hebben…..

    #17562918

    Bij de Dealer waren ze 10 jaar terug al niet meer te krijgen, probeer de Opel beurs in Tolbert strakjes, wie weet zijn er aftermarket of overgebleven rubbers.

    dat laswerk aan de schotel; gewoon goed aflassen en wegslijpen zodat het met verf weer 1 geheel lijkt.

    Over die foto van de steekas: je haalt je wel erg veel onnodige ellende op de hals, persoonlijk had ik dat er nooit afgehaalt (goed is goed), in ieder geval zit de plaat verkeerd om, ik heb wel een losse steekas, daar maak ik vanmiddag wel even een foto van.

    #17562919

    origineel gepost door henk 400rr

    Over die foto van de steekas: je haalt je wel erg veel onnodige ellende op de hals, persoonlijk had ik dat er nooit afgehaalt (goed is goed), in ieder geval zit de plaat verkeerd om, ik heb wel een losse steekas, daar maak ik vanmiddag wel even een foto van.

    Je hebt gelijk; ik heb ze er zelf ook niet afgehaald, maar de persoon die de lagers verdwijderd heeft ‘service van de zaak’:hmmz Moet niet al te moeilijk zijn om het er weer op te krijgen me dunkt :)

    Wat die rubbers betreft; ik zal eens op de sloop kijken zaterdag. Misschien hebben ze nog ergens een bak staan met ‘RWD-rubbers’ ofzo

    #17562920

    Het leed is geschiet, het enigste wat ik me afvraag is of de juiste plek van het lager automatisch bepaalt wordt of dat je dat met wat meetwerk moet doen.

    in ieder geval, de foto:

    #17562921

    Bedankt! Duidelijk!

    Nee, het lager komt tegen een rand aan te zitten (kun je op mijn foto nog net zien door het gat in de flens rechtsboven.)

    Deze ring zit weer tegen het lager aan. De ring zit ook niet zo vast op de as dat je er de as mee op kunt spannen.(een paar tikjes en hij was er af)
    Ik denk dat het lager en krimpring om de as geperst zelf het vaste punt zijn aan de wielzijde( je ziet heel soms ook nog wel eens bij de autosport dat de complete steekas naar buiten komt zetten, omdat het lager uit de as schiet..). De flens drukt het lager weer in de as.

    Althans, dat is hoe ik er met mijn beperkte inzicht tegenaan kijk

    :afro

    #17562922

    als je slim bent, las je meteen een strip over je dwarsliggende balk ( weet ff de naam niet) waar het staartstuk inhangt zeg maar. deze willen nog wel eens scheuren!

    gr mats

    #17562923

    Deze

    #17562924

    bedankt voor de tip. En op de foto zit de strip er al op zo te zien. Dat zijn geen 2 losse delen origineel?, het hart en de dwarsbalk?

    #17562925

    de foto die henk 400rr heeft geplaatst, dat is met een zelfgelaste strip erop. die zit er standaart niet op. dat is ook de reden dat het kan afbreken. en omdat jij het nu toch aan het schoonmaken bent, kun je die strip er voor de zekerheid beter meteen oplassen!

    #17562926

    Ga ik doen.

    Ik moet ff een slagmoer sleutel regelen, dan kan ik de dwarsbalk er ff af schroeven en meenemen naar iemand met een lasapparaat ;)

    #17562927

    ik zou het vast laten zitten aan het staartstuk, en het staart stuk van de achteras af halen!

    #17562928

    Ik wist niet dat dat ook kon? Ik heb het rubber al los. Moet alleen de grote moer nog loshalen op de as zelf. Die moet toch ook los als je het hele staartstuk eraf wilt halen?

    #17562929

    Nee, staartstuk zelf kan eraf door de 4 imbusbouten los te halen, de daarin zittende aandrijfas kan je er wel mee loshalen, maar voordat je die eruit wil halen moet je ook het alumnium deel losmaken van de achteras.

    Het rubber eruit is een kwestie van even de lipjes ombuigen en later weer terugbuigen, als dat nog wil, soms breken die af.

    #17562930

    Okay, dat kan ik ook doen. Dus als ik die 4 imbus bouten losdraai dan komt het staartstuk inclusief de as los? Is het eenzelfde soort vertand schuif systeem als de steekassen? Zit daar nog een pakking tussen o.i.d?

    Op zich als ik de dwarsdrager loshaal, kan ik de boel wel heel mooi schoonmaken…. :hmmz morgenavond maar eens ff kijken hoe of wat.

    #17562931

    Zojuist post gekregen; de pakking voor de klok is binnen, dus die kan weer dicht. Deksel heb ik al netjes weer in de kleur staan.

    Tis een rubberen pakking, die hergebruikt kan worden. Moet ik hier nog wat siliconen tussendoen? of gewoon ‘droog’ monteren; wat is het beste?

    #17562932

    gewoon normaal monteren. ding hoef je toch niet meer los te hebben als het goed is.

    #17562933

    De postbode heeft me zojuist wederom blij gemaakt!

    een opcom voor mijn vectra, en 2 koni 1801’s in redelijk goede staat.

    Nu heb ik rondom gele koni’s (2 setjes 1886 zelfs)

    Als ik de achteras klaar heb, zet ik echter eerst de ‘originele’ terug, en pas als ik de vooras ook gedaan heb, gaan we de boel verlagen -4 met koni geel.

    #17562934

    hoi,gaatjes niet dicht lassen(veerschotels)
    hier loopt het vuil en water uit weg.
    gr Rene

    p.s:heb veel aan jullie gepraat en foto’s!!!bedankt mannen!!!
    helemaal top!

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 1,626)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.