Maten duplex vectra b station

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Maten duplex vectra b station

18 berichten aan het bekijken - 51 tot 68 (van in totaal 68)
  • Auteur

Ik ben wil een constructie zoals op afbeelding 3 maken.

Ik wil dus proberen een mooi zwaar sportief, maar niet te overheersend geluid te verkrijgen.

Die trekhaken zijn eigenlijk best lelijk, 1 van rvs en dan een andere vorm is toch ook geen gek idee?:hmmz
    Alleen die kogel is belangrijk toch en de stevigheid:D

Vectra-roels …
    De afstand tussen de vec sedan en staion is volgens mij niet helemaal t zelfde …
    Als t wel zo is dan kijken op klazienveen wel :)

De laatste ziet er zeker netjes uit …
    Sportief is goed als maar geen kachelpijp geluid wordt :puke
    De laatste tekst snap ik niet helemaal :hmmz

origineel gepost door -BlendjuH-
    Vectra-roels …
    De afstand tussen de vec sedan en staion is volgens mij niet helemaal t zelfde …
    Als t wel zo is dan kijken op klazienveen wel :)

De laatste ziet er zeker netjes uit …
    Sportief is goed als maar geen kachelpijp geluid wordt :puke
    De laatste tekst snap ik niet helemaal :hmmz

Dat laatste bericht van mij?

Een kachelpijp geluid bedoel je waarschijnlijk het geluid van een lekke uitlaat?
    Dat noem ik een low budget sportpijp:P

Ja de laatste tekst van jou …
    Nou low budget …
    Als t nog lower kan :o
    Geen brulpijp in ieder geval …
    Heb er nou een dtm onder en die klinkt wel erg lekker :wub

Lage brom komt van gedempte dempers ivm schottendempers.

Zelf heb ik Bastuck groep A met een grotere inlaat en Pipercross…..en daar schrikken mensen van als ik gas open trap.:D

Dat zijn de absorptiedempers, demper alleen de hoge tonen en niet de lage.

Klopt, die klinken wel het beste. Sebring vond ik ook helemaal te gek klinken op mijn 8 klepper.

Ik heb vanochtend ff een snelle blik onder de vec geworpen, om een beetje inzicht te krijgen op de bevestiging van de trekhaak.

Ik denk dat er 2 aanpassingen nodig zijn voor het verkrijgen van een demper L en een demper R.

1e aanpassing betreft de trekhaak, links is er rekening gehouden met de demper en daarom is loopt de bevestigings-strip van de trekhaak iets anders. De rechterkant moet dus hetzelfde worden als de linkerkant, simpel.

2e aanpassing is het sleeeeeeeepoog, die moet weg. Daarvoor in de plaats moet dan een los oog komen die dan aan dezelfde bout als de trekhaak moet worden bevestigd (ik weet niet of deze verplicht is, anders kun je het oog ook weg laten).
    De rest spreekt vanzelf!

Bij een demper met 2 uitgangen die dan voor de achteras komt te zitten, zijn er geen aanpassingen nodig. Je krijgt dan alleen een pijp L en R, geen demper. Er is natuurlijk wel de mogelijkheid om er van die eind(sier)stukken op te zetten.

De eindpijpen komen op dezelfde hoogte als de standaard uitlaat te zitten, kan zelfs nog iets hoger.

Ik kan ze beide wel maken in rvs.:hmmz

Ik zelf ga voor de demper L en R, da’s wel vet vind ik zelf. :cool::cool::cool::cool:
    Ik denk ook dat ik een uitsparing in de bumper maak, zodat ze zo hoog mogelijk komen te zitten (eigenlijk hangen ze toch).

Qua hoogte moet je ze als de standaard uitlaat houden …
    Lijkt me mooier dan een stukkie uit de bumper :afro

origineel gepost door RAYMOND.design
    Ik ben wil een constructie zoals op afbeelding 3 maken.

Ik wil dus proberen een mooi zwaar sportief, maar niet te overheersend geluid te verkrijgen.

Zolang je de middendemper laat hangen valt het wel mee met de herrie :vertag

origineel gepost door -BlendjuH-
    Qua hoogte moet je ze als de standaard uitlaat houden …
    Lijkt me mooier dan een stukkie uit de bumper :afro

Het wordt bij mij niet een stukkie uit de bumper hoor.
    Als ik het doe moet het zo zijn dat het lijkt of het zo hoort en
    anders gewoon niet.
    Ik denk vaak hard op en dan plaats ik dat ook in een bericht.
    Doe ik ook wel om een reaktie uit te lokken, om te kijken hoe er door anderen over bepaalde dingen gedacht wordt.
    Puur uit interesse hoor!:cool:

origineel gepost door Gupy
    Lage brom komt van gedempte dempers ivm schottendempers.

Zelf heb ik Bastuck groep A met een grotere inlaat en Pipercross…..en daar schrikken mensen van als ik gas open trap.:D

Luchtfilter heb ik ook, maar wil daarnaast ook een mooi zwaar geluid uit m’n uitlaat, want ik wil ook dat de mensen dáár van schikken ipv m’n lelijke kale kop.:cry:cry:cry:cry

Ik heb geprobeerd iets over een katvervanger voor de V6 te vinden dmv de zoekfunctie op het forum, maar ik krijg 0 resultaat.

Het gaat er mij om of het een groot of klein verschil in vermogen en koppel uitmaakt en of ik gewoon zonder problemen de kat kan vervangen voor een rechte pijp/absorptiedemper. Voor de apk moet hij er weer onder, dat weet ik.

Bij de c20xe in de “calibra” vond ik het een groot verschil in vermogen en koppel nadat ik de kat (U9) had vervangen door een rechte pijp. Verder ook geen aanpassingen moeten maken na het verwijderen van de kat.

Kan dat bij de V6 ook zo eenvoudig?

Ben er al uit, via google een topic hier op ’t forum gevonden.

origineel gepost door RAYMOND.design
    Ben er al uit, via google een topic hier op ’t forum gevonden.

En ?
    al een idee van aanpak ?

Yep!

Trekhaak aanpassen en het sleepoog weg!
    Ik weet nog niet of ik een nieuw sleepoog monteer,
    ligt aan de apk eisen.
    Als het niet verplicht is, laat ik ‘m weg.

Ben nu bezig info te verzamelen mbt het maken van een doornbuigapp. voor de dunwandige rvs-uitlaatpijp.
    Al die losse bochten zijn mij te prijzig en te lek gevoelig.

Het worden iig 2 absorptiedempers met een diameter van 45 mm en een ovaal of een rond 80 mm eindstuk.
    De 2 pijpen van 45 mm hebben bijna dezelfde doorstroom als 1 pijp van 63,5 mm.
    Wil dan ook meteen een demontabele katvervanger/rechte pijp eronder maken.

Maar eerst m’n schroefset er onder en nieuwe dwarsarm-bussen.

18 berichten aan het bekijken - 51 tot 68 (van in totaal 68)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.