Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Maten duplex vectra b station
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 april 2010 om 09:07 #17579445
Ik ben wil een constructie zoals op afbeelding 3 maken.
Ik wil dus proberen een mooi zwaar sportief, maar niet te overheersend geluid te verkrijgen.
7 april 2010 om 10:41 #17579446Die trekhaken zijn eigenlijk best lelijk, 1 van rvs en dan een andere vorm is toch ook geen gek idee?:hmmz
Alleen die kogel is belangrijk toch en de stevigheid:D7 april 2010 om 15:01 #17579447Vectra-roels …
De afstand tussen de vec sedan en staion is volgens mij niet helemaal t zelfde …
Als t wel zo is dan kijken op klazienveen wel :)De laatste ziet er zeker netjes uit …
Sportief is goed als maar geen kachelpijp geluid wordt :puke
De laatste tekst snap ik niet helemaal :hmmz7 april 2010 om 16:17 #17579448origineel gepost door -BlendjuH-
Vectra-roels …
De afstand tussen de vec sedan en staion is volgens mij niet helemaal t zelfde …
Als t wel zo is dan kijken op klazienveen wel :)De laatste ziet er zeker netjes uit …
Sportief is goed als maar geen kachelpijp geluid wordt :puke
De laatste tekst snap ik niet helemaal :hmmzDat laatste bericht van mij?
7 april 2010 om 16:19 #17579449Een kachelpijp geluid bedoel je waarschijnlijk het geluid van een lekke uitlaat?
Dat noem ik een low budget sportpijp:P7 april 2010 om 17:35 #17579450Ja de laatste tekst van jou …
Nou low budget …
Als t nog lower kan :o
Geen brulpijp in ieder geval …
Heb er nou een dtm onder en die klinkt wel erg lekker :wub8 april 2010 om 10:36 #17579451Lage brom komt van gedempte dempers ivm schottendempers.
Zelf heb ik Bastuck groep A met een grotere inlaat en Pipercross…..en daar schrikken mensen van als ik gas open trap.:D
8 april 2010 om 11:36 #17579452Dat zijn de absorptiedempers, demper alleen de hoge tonen en niet de lage.
8 april 2010 om 11:46 #17579453Klopt, die klinken wel het beste. Sebring vond ik ook helemaal te gek klinken op mijn 8 klepper.
9 april 2010 om 19:01 #17579454Ik heb vanochtend ff een snelle blik onder de vec geworpen, om een beetje inzicht te krijgen op de bevestiging van de trekhaak.
Ik denk dat er 2 aanpassingen nodig zijn voor het verkrijgen van een demper L en een demper R.
1e aanpassing betreft de trekhaak, links is er rekening gehouden met de demper en daarom is loopt de bevestigings-strip van de trekhaak iets anders. De rechterkant moet dus hetzelfde worden als de linkerkant, simpel.
2e aanpassing is het sleeeeeeeepoog, die moet weg. Daarvoor in de plaats moet dan een los oog komen die dan aan dezelfde bout als de trekhaak moet worden bevestigd (ik weet niet of deze verplicht is, anders kun je het oog ook weg laten).
De rest spreekt vanzelf!Bij een demper met 2 uitgangen die dan voor de achteras komt te zitten, zijn er geen aanpassingen nodig. Je krijgt dan alleen een pijp L en R, geen demper. Er is natuurlijk wel de mogelijkheid om er van die eind(sier)stukken op te zetten.
De eindpijpen komen op dezelfde hoogte als de standaard uitlaat te zitten, kan zelfs nog iets hoger.
Ik kan ze beide wel maken in rvs.:hmmz
Ik zelf ga voor de demper L en R, da’s wel vet vind ik zelf. :cool::cool::cool::cool:
Ik denk ook dat ik een uitsparing in de bumper maak, zodat ze zo hoog mogelijk komen te zitten (eigenlijk hangen ze toch).9 april 2010 om 21:29 #17579455Qua hoogte moet je ze als de standaard uitlaat houden …
Lijkt me mooier dan een stukkie uit de bumper :afro9 april 2010 om 23:48 #17579456origineel gepost door RAYMOND.design
Ik ben wil een constructie zoals op afbeelding 3 maken.Ik wil dus proberen een mooi zwaar sportief, maar niet te overheersend geluid te verkrijgen.
Zolang je de middendemper laat hangen valt het wel mee met de herrie :vertag
10 april 2010 om 09:19 #17579457origineel gepost door -BlendjuH-
Qua hoogte moet je ze als de standaard uitlaat houden …
Lijkt me mooier dan een stukkie uit de bumper :afroHet wordt bij mij niet een stukkie uit de bumper hoor.
Als ik het doe moet het zo zijn dat het lijkt of het zo hoort en
anders gewoon niet.
Ik denk vaak hard op en dan plaats ik dat ook in een bericht.
Doe ik ook wel om een reaktie uit te lokken, om te kijken hoe er door anderen over bepaalde dingen gedacht wordt.
Puur uit interesse hoor!:cool:10 april 2010 om 11:04 #17579458origineel gepost door Gupy
Lage brom komt van gedempte dempers ivm schottendempers.Zelf heb ik Bastuck groep A met een grotere inlaat en Pipercross…..en daar schrikken mensen van als ik gas open trap.:D
Luchtfilter heb ik ook, maar wil daarnaast ook een mooi zwaar geluid uit m’n uitlaat, want ik wil ook dat de mensen dáár van schikken ipv m’n lelijke kale kop.:cry:cry:cry:cry
10 april 2010 om 16:44 #17579459Ik heb geprobeerd iets over een katvervanger voor de V6 te vinden dmv de zoekfunctie op het forum, maar ik krijg 0 resultaat.
Het gaat er mij om of het een groot of klein verschil in vermogen en koppel uitmaakt en of ik gewoon zonder problemen de kat kan vervangen voor een rechte pijp/absorptiedemper. Voor de apk moet hij er weer onder, dat weet ik.
Bij de c20xe in de “calibra” vond ik het een groot verschil in vermogen en koppel nadat ik de kat (U9) had vervangen door een rechte pijp. Verder ook geen aanpassingen moeten maken na het verwijderen van de kat.
Kan dat bij de V6 ook zo eenvoudig?
10 april 2010 om 17:19 #17579460Ben er al uit, via google een topic hier op ’t forum gevonden.
18 april 2010 om 21:14 #17579461origineel gepost door RAYMOND.design
Ben er al uit, via google een topic hier op ’t forum gevonden.En ?
al een idee van aanpak ?18 april 2010 om 21:39 #17579462Yep!
Trekhaak aanpassen en het sleepoog weg!
Ik weet nog niet of ik een nieuw sleepoog monteer,
ligt aan de apk eisen.
Als het niet verplicht is, laat ik ‘m weg.Ben nu bezig info te verzamelen mbt het maken van een doornbuigapp. voor de dunwandige rvs-uitlaatpijp.
Al die losse bochten zijn mij te prijzig en te lek gevoelig.Het worden iig 2 absorptiedempers met een diameter van 45 mm en een ovaal of een rond 80 mm eindstuk.
De 2 pijpen van 45 mm hebben bijna dezelfde doorstroom als 1 pijp van 63,5 mm.
Wil dan ook meteen een demontabele katvervanger/rechte pijp eronder maken.Maar eerst m’n schroefset er onder en nieuwe dwarsarm-bussen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.