Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Maten duplex vectra b station
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
29 december 2009 om 22:10 #17215597
Titel zegt t al een beetje …
Ik ben dus op zoek naar een schema met de maten voor een
duplex uitlaat voor de station …Heb al volop gegoogeld maar kan dus hier over niks vinden :cry
Wie o wie kan mij hieraan helpen ?
29 december 2009 om 23:38 #17579396origineel gepost door -BlendjuH-
Titel zegt t al een beetje …Ik ben dus op zoek naar een schema met de maten voor een
duplex uitlaat voor de station …Heb al volop gegoogeld maar kan dus hier over niks vinden :cry
Wie o wie kan mij hieraan helpen ?
een sedan of station maakt toch geen verschil
29 december 2009 om 23:46 #17579397Volgens mij wel iets verschil …
zit verschil in qua trekhaak ( kan het ook totaal verkeerd hebben )30 december 2009 om 09:08 #17579398met een trekhaak wordt het sowieso lastig volgens mij,
mdat je onder de trekhaakbalk door moet.
dan komt de uitlaat een stuk lager te hangen.30 december 2009 om 09:58 #17579399Ook met trekhaak is het mogelijk, alleen moet je dan wel zelf de uitlaat gaan maken.
Het beste is dan vanaf de middendemper gaan splitsen voor de wielbak en twee einddempers plaasten.30 december 2009 om 10:44 #17579400JOAAAAAAAAH . . . van die Vectra C Irmschers :wub!!!!!!!!!!!!!!!!1
30 december 2009 om 11:17 #17579401PAASHAAS heeft toch een duplex MET trekhaak.
AMG style.30 december 2009 om 11:38 #17579402origineel gepost door Gupy
Ook met trekhaak is het mogelijk, alleen moet je dan wel zelf de uitlaat gaan maken.
Het beste is dan vanaf de middendemper gaan splitsen voor de wielbak en twee einddempers plaasten.Das ook de bedoeling , daarom zoek ik de maten om te kijken
of het mogelijk is zelf een duplex te maken .@ Vectradennis : En dat wil ik juist niet lager want dat staat niet mooi , vandaar dat wij hen zelf willen maken …
@ silver : Aan hem heb ik al t een en ander gevraagd ,
ja die hangt er nog onder …Nee Bas die vindt ik niet zo mooi … niet onder de b vectra in
ieder geval :hmmz30 december 2009 om 11:48 #17579403Trekhaak van een sedan hatch of station maken kwa ophang maten geen verschil..
wangen van de trekhaak blijven in de weg zitten….
Willem
30 december 2009 om 18:53 #17579404ik ben er zelf ook eens mee bezig geweest het handigste is om vanaf de middendemper te splitsen en dan elk langs de wielbak de gaan maar je kunt aan de rechterzijde geen demper kwijt, dus of zonder einddemper of vanaf links net voorlangs de wielbak onder de trekhaak een pijp naar rechts maar die komt dan wel heel errug laag or echt heel mooi is dat ook niet.
31 december 2009 om 18:07 #17579405origineel gepost door redmanta
ik ben er zelf ook eens mee bezig geweest het handigste is om vanaf de middendemper te splitsen en dan elk langs de wielbak de gaan maar je kunt aan de rechterzijde geen demper kwijt, dus of zonder einddemper of vanaf links net voorlangs de wielbak onder de trekhaak een pijp naar rechts maar die komt dan wel heel errug laag or echt heel mooi is dat ook niet.Voorlangs krijg je zo,n golf civic idee :swear
Dus dat wil ik zeker niet …
Misschien andere opties …
Er is dus aan de rechterkant echt geen ruimte voor een demper ?31 december 2009 om 18:28 #17579406ja ga morgen bij daglicht eens er onder liggen op een kleedje dan kun je misschien wat ideen uitwerken
1 januari 2010 om 16:56 #17579407ben der vandaag niet onder gaan liggen ( krijg ik ijsballen van )
maar alst weer iets beter wordt ga ik dat zeker even doen …2 januari 2010 om 07:01 #17579408origineel gepost door redmanta
ik ben er zelf ook eens mee bezig geweest het handigste is om vanaf de middendemper te splitsen en dan elk langs de wielbak de gaan maar je kunt aan de rechterzijde geen demper kwijt, dus of zonder einddemper of vanaf links net voorlangs de wielbak onder de trekhaak een pijp naar rechts maar die komt dan wel heel errug laag or echt heel mooi is dat ook niet.Als je VOOR de reservewiel-bak gat splitsen, komt de uitlaat wel pal langs de benzineleiding te liggen….
Dat werd mij dus ook met klem afgeraden, vandaar dat die duplex uitlaat bij mij d’r ook niet echt mooi onder hangt…
Ligt natuurlijk ook aan het feit dat ik een trekhaak heb :vertag2 januari 2010 om 10:12 #17579409Oke de benzineleiding loopt daar maar ken een hitteschild dan geen goeie
oplossing zijn ?
Of komt de hitte daar gewoon doorheen ?Ik heb ook de trekhaak er nog op :agent
3 januari 2010 om 13:03 #17579410Mooi topic hier :D
Ik wil ook een duplex uitlaat, ik heb natuurlijk ook een trekhaak :)
MAAR ik heb een rieger difuser aangezet, dus als hij bij mij wat lager komt te hangen is dat niet erg ;)Ik hoop dat hier wat links komen staan van uitlaten :)
Alvast bedanktGr.kerni
4 januari 2010 om 16:32 #17579411Links van uitlaten voor Kerni zijn welkom …
Kan ik ook gelijk meegenieten …
Hangt de uitlaat dan niet te laag voor de rieger aanzet ?4 januari 2010 om 17:44 #17579412Ja, vraag maar aan Haas, die kreeg de Rieger er niet onder omdat de uitlaten te laag hangen.
Verder moet je wel ff de linkerkant van de Rieger checken, want daar zit geen (diepere) uitsparing voor een uitlaat.
Custom made kan je het wel maken hoor.
4 januari 2010 om 20:20 #17579413Ja , Gupy das waar .
Want de rieger staat ook nog steeds te koop omdat ie helaas niet past :(
Vindt t erg jammer want paashaas heeft echt een nette wagen :wub4 januari 2010 om 20:22 #17579414Die 2de uitsparing heb ik al gemaakt :)
Ik ga zelf wel wat maken ;)
komt wel goed………Gr.kerni
4 januari 2010 om 21:03 #17579415Klopt wat Gupy en -Blendjuh- gepost hebben.
Ik heb ook al diverese fotoshop pogingen gedaan om te kijken hoe het uit zou gaan zien als ik de rieger aanzet zou aanpassen op de uitlaat, maar het resultaat was teleurstellend….Daarbij ben ik niet zo handig qua het modificeren van bumpers e.d.Ik hoop dat Kerni het tegendeel bewijst en er iets moois van weet te maken :angel
21 februari 2010 om 17:48 #17579416Bij deze een uppie ;)
Ben dus nog steeds aant zoeken …
Wie helpt mij hiermee :wtf21 februari 2010 om 20:06 #17579417duplex doet mij denken aan die grote zachte legoblokken van vroegah
toen ik nog klein wah.Ik wil dus ook een demper aan de L en R hebben, wordt dus
gewoon losse dempers en uitlaatbochten kopen bij http://www.uitlaten.com/main.html en lassen maar.En alles is mogelijk, misschien alleen wat meer werk en een
beetje ruimte maken voor de dempers.
Heb zelf nog niet gekeken, maar er is altijd wel een manier te bedenken en of je daar aan wil t beginnen is wat anders.Bij de cali zit de demper in de kofferbak weg gewerkt en
daardoor lekker hoog ipv op de grond hangend.
Beetje drastisch, maar een oplossing.
21 februari 2010 om 20:45 #17579418Tja.. je hebt 3 mogelijkheden:
optie 1 :
Niet handig als je een trekhaak hebt.Optie 2:

Achter de reservewiel-ruitme langsOptie 3:

Zoals boven al gezegd…. splitsen vanaf de middendemper.Maarja… maten?!? Denk dat je toch stukje bij beetje een pijp moet buigen en/of lassen !!
21 februari 2010 om 20:51 #17579419optie 2 lijkt mij niets
want dan wordt bij 1 pijp het geluid niet meer door eind demper gedempt
n combi van optie 1 en 2 zou wel kunnen
dus de splitsing nemen na de eind demper
dan terug achter de trekhaak langs
naar rechts;)persoonlijk vind ik 1 pijp mooier
maar wou ik wel 2 dan maakte ik zelf iets;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.