massa kabel motor

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum massa kabel motor

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250252

    hallo

    ik heb een vectra b en wil controleren of de massa verbinding goed is en eventueel schoon maken

    maar waar zit de massa verbinding op de motor?

    ik heb een paar vreemde problemen temperatuurmeter loopt op en geeft te hoge temperaturen aan en de startmotor draaid af en toe niet de laatste keer dat die niet wilde draaien gooide ik de startkabel op de – pool van de accu en op een stuk metaal van het blok en toen draaide hij perfect. toeval? ik weet het niet maar wil dus toch de massa kabelverbinding schoon maken

    #18044213

    gewoon een bijleggen van minimaal 2,5mm2
    baat het niet dan schaadt het niet en de kosten zijn het ook niet.

    gewoon een extra kabel van je min-pool naar je chassis (bij veerpoot bestuurderskant) en naar de eerste beste schroef op je motor of bak die je ziet.

    #18044214

    ok en welke dikte moet zo’n kabel hebben dan ?

    #18044215

    @sw_reijnders wrote:

    gewoon een bijleggen van minimaal 2,5mm2
    .

    #18044216

    @yentl5552 wrote:

    @sw_reijnders wrote:

    gewoon een bijleggen van minimaal 2,5mm2
    .

    zoals ik al zei idd, minimaal 2,5mm2 :vertag (zie regel 1 :jerry)
    wil je het helemaal netjes doen, haal bruin bij de bouwmarkt.

    zo goed als alle massa’s zijn bruin in een opel.

    #18044217

    Stel je aarde is weinig meer van over, dan is 2.5 kwadraat veeeeeeel te dun ( voor je start motor)

    #18044218

    die heeft volgens mij eigen bekabeling.
    de startmotor is ook niet afgezekerd.

    #18044219

    De Massa naar de motor is ook de ENIGE verbinding van massa naar de startmotor…

    Willem

    #18044220

    Dat heb ik ook onlangs ervaren, origeneel massa meestal brede gevlochten strip, zit bij de mijne vanaf de bak naar de (vanaf voor gezien) rechtse langsligger maar ik weet niet of dat bij de Vec ook zo is. Ik heb deze nu vervangen door een kabel van circa 8mm doorsnede, dus heeeeeeeel wat dikker dan 2.5mm2 (dat is standaard installatiedraad voor in woonhuis)

    #18044221

    ik dacht al 2,5 kwadraat is wel zeer dun

    #18044222

    2,5 mm2 komt er wel BIJ he
    het is niet de enige massa ;)

    zelf had ik nog een stukje 10mm2 liggen en dat ertussen gefoept naar een bout waar de EGR-klep zou kunnen zitten op een z18xe

    #18044223

    je kan wel zeggen dat die er bij komt maar de andere is dus al slecht hoeveel procent die werkt weet ik dus niet af en toe dus te weinig om de startmotor te laten werken.
    Maar ik zal wel wat rondneuzen naar een dikke kabel

    #18044224

    ik heb een nieuwe massa kabel gelegd het lijkt nu goed te zijn er zit nu een extra kabel van 25 mm kwadraat lijkt me wel dik genoeg
    Ik ga het nu een poosje aanzien.
    Zoals het lijkt werkt mijn temperatuurmeter ook weer goed deze gaf soms ook rood aan terwijl de temperatuur maar ruim 80 graden was volgens een losse temperatuurmeter en volgens de opcom software. Nu worden er ook constant gewone temperaturen aangegeven op het dashboard. Ik wil het even een paar weken aanzien of het goed blijft maar het lijkt gunstig.

    Ik wil iedereen bedanken voor jullie inbreng van ideeën en suggesties.

    #18044225

    Meter in het rood is meestal Massakabel, Doordat er een soort van + over de motor heen gaat krijg je rare sensorwaarden, Motor gaat massa zoeken, overal waar ze het vandaan kan halen, al moet ze het DOOR de temp meter HEEN trekken, waardoor deze verkeerd gaat aangeven..

    Willem

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.