Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 150)
  • Auteur
    Berichten
  • #18146381

    Dan moet ik ook maar eens de föhn erbij pakken… Vind het wel erg strak. :)

    #18146382

    #Stof#Stof#Stof# ………… :jerry

    Effe nodig afstoffen hier zie ik wel :D

    Half Augustus twee op vakantie gegaan met de caravan d’r achter en aangezien we redelijk dicht
    bij huis stonden, heb ik halverwege de vakantie de auto terug gebracht naar mijn woonplaats waar een
    bevriende Opel monteur de Distributieketting en Balansasketting wel wilde vervangen in de avonduurtjes.
    Hij is er ruim 10uur mee bezig geweest en de wagen loopt er weer heerlijk soepel door,

    Het was meer preventief dat ik alles wilde vervangen dan noodzaak al was de ketting al redelijk uitgerekt
    volgens de monteur.

    Dus ook maar meteen doorgepakt en met de auto drie weken geleden naar Amersfoort gereden om
    hem daar onder handen te laten nemen door Unlimited Tuning : met het volgende resultaat

    Van ongeveer 148pk naar 162pk en van 219Nm naar 245Nm, het is wel aardig merkbaar voor een ongeblazen motor,
    Hij is er echt wel feller op geworden dus ik weer helemaal blij :thumbup :D

    #18146383

    Lekker bezig, chippen staat bij mij ook nog op het verlanglijstje! king:

    #18146384

    Een hoop gesleutel dus aan je auto, maar ook zeker de moeite waard! :jerry

    Wat is de reden dat je de auto nu gechipt hebt?
    Rijdt de auto hierdoor nu dan ook zuiniger?

    Zou graag wel meer hierover willen horen/weten…aangezien ook wij in ’n ‘2.2 direct’ rijden :hmmz

    #18146385

    @vanieba wrote:

    #Stof#Stof#Stof# ………… :jerry

    Effe nodig afstoffen hier zie ik wel :D

    Half Augustus twee op vakantie gegaan met de caravan d’r achter en aangezien we redelijk dicht
    bij huis stonden, heb ik halverwege de vakantie de auto terug gebracht naar mijn woonplaats waar een
    bevriende Opel monteur de Distributieketting en Balansasketting wel wilde vervangen in de avonduurtjes.
    Hij is er ruim 10uur mee bezig geweest en de wagen loopt er weer heerlijk soepel door,

    Het was meer preventief dat ik alles wilde vervangen dan noodzaak al was de ketting al redelijk uitgerekt
    volgens de monteur.

    Dus ook maar meteen doorgepakt en met de auto drie weken geleden naar Amersfoort gereden om
    hem daar onder handen te laten nemen door Unlimited Tuning : met het volgende resultaat

    Van ongeveer 148pk naar 162pk en van 219Nm naar 245Nm, het is wel aardig merkbaar voor een ongeblazen motor,
    Hij is er echt wel feller op geworden dus ik weer helemaal blij :thumbup :D

    Mag ik weten wat je kwijt was voor het chippen?

    #18146386

    Staat allemaal op de site van Unlimited Tuning.

    #18146387

    @hb96 wrote:

    Een hoop gesleutel dus aan je auto, maar ook zeker de moeite waard! :jerry

    Wat is de reden dat je de auto nu gechipt hebt?
    Rijdt de auto hierdoor nu dan ook zuiniger?

    Zou graag wel meer hierover willen horen/weten…aangezien ook wij in ’n ‘2.2 direct’ rijden :hmmz

    Ik ook :thumb :thumb

    #18146388

    Over het algemeen chippen op een non turbo auto (atmosferische motor) heeft geen zin. Het minimale vermogen winst is zo weinig dat het voor de kosten eigenlijk niet loont. Bij een turbo motor zijn de verschillen heel goed merkbaar en daardoor ook kosten technische de moeite waard. :thumb

    Veel plezier met je gechipte auto. :thumb

    #18146389

    @Dolby wrote:

    Over het algemeen chippen op een non turbo auto (atmosferische motor) heeft geen zin. Het minimale vermogen winst is zo weinig dat het voor de kosten eigenlijk niet loont. Bij een turbo motor zijn de verschillen heel goed merkbaar en daardoor ook kosten technische de moeite waard. :thumb

    Veel plezier met je gechipte auto. :thumb

    Nou dan nodig ik je graag uit om in mijn auto te stappen….. wat het is wel degelijk merkbaar t.o.v standaard, ben er zeer tevreden over
    En uiteraard is het bij een turbo geblazen motor zeker beter merkbaar

    De reden van het chippen : dattie sneller is en tja dan heeft hij het zomers ook wat makkelijker met een 1600kg caravan op de kont :jerry

    We hebben totaal 3 auto’s daar laten chippen en hebben een leuke prijs afgesproken met Unlimited Tuning.

    #18146390

    Zat al enige tijd te twijfelen wat te doen met de winterset, heb nu een zelfde set als de zomerwielen maar dan 17” i.p.v 18”
    En aangezien ik een eigen bandenbedrijf heb toch maar een setje 18” Borbet LV5 winterwieltjes besteld :

    Vind ut erg geslaagd zo voor de winter :D

    #18146391

    Begrijp ik het nu goed dat jij een oude 2,2-16V motor hebt liggen in een C2. ?

    Op de site van unlimited tuning wordt idd gesproken over chiptuning van de 2,2-16v met 147 PK.
    Ik neem echter aan dat jij ( net als ik ) het 2,2-16v DGI blok in de VEC hebt liggen met standaard 155 PK.
    Die kom ik niet tegen op de site van unlimited tuning. ( Wat me dan niet verbaasd trouwens omdat chiptuning van de DGI blijkbaar lastig is)

    Of kan unlimited tuning toch wel een DGI-blok chippen, en had jouw blok blijkbaar al wat pk’s ( 155 > 147 ) verloren de afgelopen jaren.

    #18146392

    Zoals ik kan lezen komt de vectra uit bouwjaar 2009. Dat betekend dat het om een 2.2 16v DGI gaat inderdaad die standaard 155Pk zou moeten hebben met 220nm koppel. :thumb

    PS: De banden zien er geweldig mooi uit onder jouw auto. :wors

    #18146393

    Ik zit hier geïnteresseerd mee te lezen over het chippen van een Z22YH. :)
    Ik heb dit op me eventueel-to-do-lijst staan. Maar zoals Dolby ook al zei, de prijs ten opzichte van de winst schrikt mij zelf ook een beetje af. Als de prijs lager zou zijn, dan weet ik zeker dat meer niet Turbo rijders hun auto zullen chippen.
    Des al niet te min, mooi te horen dat er toch wel een duidelijk verschil merkbaar is. Met name in de koppel. :thumbup

    #18146394

    :thumb :thumb Goeie combinatie , bij mij gaan de gedipte snowflakes er van de week onder ,,, :thumb :thumb ..

    #18146395

    @CJX wrote:

    Begrijp ik het nu goed dat jij een oude 2,2-16V motor hebt liggen in een C2. ?

    Op de site van unlimited tuning wordt idd gesproken over chiptuning van de 2,2-16v met 147 PK.
    Ik neem echter aan dat jij ( net als ik ) het 2,2-16v DGI blok in de VEC hebt liggen met standaard 155 PK.
    Die kom ik niet tegen op de site van unlimited tuning. ( Wat me dan niet verbaasd trouwens omdat chiptuning van de DGI blijkbaar lastig is)

    Of kan unlimited tuning toch wel een DGI-blok chippen, en had jouw blok blijkbaar al wat pk’s ( 155 > 147 ) verloren de afgelopen jaren.

    Dat is een foutje op hun site, moet je even bij Signum kijken daar staat de 155pk versie wel bij
    en ik heb idd de 155pk versie, dat is wel de fabrieksopgave en in ideale omstandigheden gemeten pk’s

    Je zal altijd verlies hebben t.o.v de opgegeven fabrieksgegevens, het is zelfs zo dat de mannen van Unlimited Tuning
    vonden dat het nog erg meeviel voor een auto met bijna 190K op de teller

    #18146396

    @Outzy wrote:

    Ik zit hier geïnteresseerd mee te lezen over het chippen van een Z22YH. :)
    Ik heb dit op me eventueel-to-do-lijst staan. Maar zoals Dolby ook al zei, de prijs ten opzichte van de winst schrikt mij zelf ook een beetje af. Als de prijs lager zou zijn, dan weet ik zeker dat meer niet Turbo rijders hun auto zullen chippen.
    Des al niet te min, mooi te horen dat er toch wel een duidelijk verschil merkbaar is. Met name in de koppel. :thumbup

    Tja ik vind het een schappelijke prijs wel, zeker incl de twee dyno-run’s die ze uitvoeren en het fine-tunen van de motor na de eerste run

    #18146397

    Heb in het verleden ook atmosferische motoren laten chippen, prima mod en je krijgt er echt een betere rijervaring voor terug.

    Velgen staan trouwens erg mooi zo! Goeie combi zwart zilver.

    #18146398

    Ik denk ook dat de meeste mensen zich blindstaren op de cijfertjes, het is vaak een verbetering over de hele bandbreedte.
    Ik vind juist als je bijv. de inlaat en de uitlaat van een n/a motor aanpast chippen op maat een must.

    Duur? vind ik niet, er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld een verkorte CDTI inlaat op hun Z20LET monteren voor 1pk winst en bijna geen merkbaar verschil voor bijna de zelfde prijs als deze chip, ’t is relatief.

    #18146399

    #Kuch Kuch# effe stoffen hier…

    Afgelopen zaterdag weer terug van twee weken vakantie in eigen land …..

    Super weer gehad en een goede vakantie, helaas wilde de vrouw de fietsen mee dus maar op het dak geparkeerd…. :D

    Al enige tijd ben ik aan het kijken voor een andere auto, niet omdat de Vec niet bevalt, maar omdat ik wat
    sneller en zwaarder wilde met het oog op de toekomstige vakantie’s waar we toch richting het buitenland willen,
    Dus twee weken terug wezen kijken bij een Insignia SportsTourer 2.0T 4×4. op het eerste gezicht een plaatje van een auto en niet duur.
    Helaas wel achterschade gehad en beide achterschermen waren overgespoten. Alleen het grootste euvel was……
    De vorige eigenaar had er 3 jaar in gereden en was eigenaar van een hond….Overal hondeharen achterin….. Een grote No-Go venwege de allergie van m’n vrouw.

    En tja het gewicht van zo’n auto stond me ook nog tegen, 3 klasse’s hoger in de belasting dan de Vec.
    Ook kon mijn vrouw niet wennen aan de A deurstijl tijdens het rijden…. dus geen Inginia voor ons.

    En dan ga je verder kijken en er stond bij ons op de camping een Audi A5 sportback,
    de beste man was bezig in de kofferruimte en wat me opviel is dat die bijna net zo groot was als de Vec.
    paar dagen over gebrainstormd of we wel weer een station wilde en uiteindelijk een wat gaan kijken opt internet,

    Uiteindelijk bij een Audi A5 sportback 2.0TFSI quattro uitgekomen met een handbak,
    Proefrit gemaakt, wat me heel goed beviel.
    En ook niet geheel onbelangrijk….. de inruilprijs viel me ook niet tegen…

    Dus vanaf morgen gaat de Vec bij ons de oprit verlaten met 199.500km en komt er een Audi A5 te staan met 110.000km

    Ik hoop dat de Vec in goede handen valt en de volgende eigenaar is wel verzekerd van een dijk van een Vec.

    het ga je goed Vec.

    #18146400

    Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst. :wors :thumb

    Jammer van je Vectra maar begrijpenlijk.

    PS: Je olie verbruik zal waarschijnlijk alleen maar hoger worden dan je gewend was met jouw 2.2 16V blok. ;)

    #18146401

    Mooie ruil zeg!!
    Veel veilige km.s toegewenst

    #18146402

    Veel plezier met de nieuwe aanwinst :thumb

    #18146403

    Veel plezier met de Audi.

    #18146404

    Ik Kom nog wel eens langs voor advies over centreerringen.
    Veel plezier toegewenst met de Audi :agent

    Groet jraaf

    #18146405

    Schitterende audi! Veel plezier en veilige kilometers!!

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 150)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.