Mario’s knutsel topic

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Mario’s knutsel topic

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 765)
  • Auteur
    Berichten
  • #18107554

    Twijfels twijfels

    Als ik een ander blokje scoor van een sloperij
    loop ik het risico dat er ook als een oud wijf mee gereden is
    en dat de ketting aan vervanging toe is
    Dit blokje is inmiddels goed los gekomen
    in begin merkte ik duidelijk dat de vorige eigenaar bij 3500rpm al opschakelde
    hierboven liep het vermogen flink terug
    op het laatst trok hij redelijk vloeiend door naar 5500rpm
    en had boven de 3500rpm juist meer vermogen, zoals het hoort bij een 16v
    verder heb ik hem nog niet doorgetrokken
    Wat ik ook kan doen
    is een c14se of c16se er in lepelen
    deze zijn iets meer bestand tegen doortrappen king:
    en iets goedkoper aan onderdelen :hmmz

    Ben vanwege het kl@te weer afgelopen tijd nog niet klaar
    met het ontroesten van de neus

    Foto’s volgen

    #18107555

    een andere blok er in lepelen heeft altijd risico.. De vervangingsblok kan ook helemaal afgetrapt zijn, maar je kan uiteraard (net zoals ik) mazzel hebben…
    maar is de reparatie van deze zo duur dan? je weet wat er nu mankeert aan dit blokje, van een vervanger niet echt…

    #18107556

    Ik ben nu op mn gemakje de roest aan de neus aan het aanpakken
    de suzuki tsx brengt me nu dagelijks op mn werk
    en dat is met mooi weer geen straf :D

    zit er aan te denken ook een c14se in te hangen
    voor een c16se is geen typegoedkeuring :(
    of ze moeten die 200cc extra niet erg vinden
    ritje lelystad zie ik niet zitten :D

    #18107557

    Koffie staat klaar hoor :jerry

    #18107558

    Zeg Mario, zullen we je topic niet verplaatsen naar het Corsa-topic? Of naar Restauratie/verbouwingen e.d.?
    Vind het wel een mooi project voor daar?

    #18107559

    @RISL wrote:

    Zeg Mario, zullen we je topic niet verplaatsen naar het Corsa-topic? Of naar Restauratie/verbouwingen e.d.?
    Vind het wel een mooi project voor daar?

    Ik houd het liever in sg ;)
    omdat ik ook af en toe niet opel knutselwerkjes wil posten
    en Slap Geauwehoer tissendoor gewoon kan/mag posten :D

    #18107560

    @-BlendjuH- wrote:

    Koffie staat klaar hoor :jerry

    Daar hoef ik gelukkig geen 1000 euro voor af te tikken :jerry

    #18107561

    :swear M’n suzuki tsx heeft ook last van het warme weer
    zuiger is onderin de cilinder een beetje gaan klemmen
    en heeft flinke sporen achtergelaten
    gelukkig dat ie niet is vastgelopen
    en dat ik nog een andere goede cilinder heb liggen met nieuwe zuiger + veren king:
    voor in te rijden zet ik er een 12mm carb op ipv 17
    hopelijk vanavond klaar :thumbup

    #18107562

    Nee ,mijn koffie is goedkoper :jerry

    Schiet weer lekker op zo :???:
    Hoeveel cc die cilinder ?

    #18107563

    Scheiße van je blok! Denk je het mooi voor elkaar te hebben en wat geld uit te sparen, krijg je zoiets…

    Waarom geen X16XE met powerbox erin hangen? Gaat ook lekker in een Corsa en kan een beetje trappen gerust hebben.

    #18107564

    @-BlendjuH- wrote:

    Nee ,mijn koffie is goedkoper :jerry

    Schiet weer lekker op zo :???:
    Hoeveel cc die cilinder ?

    snelle 50 met std zuiger

    #18107565

    @basss27 wrote:

    Scheiße van je blok! Denk je het mooi voor elkaar te hebben en wat geld uit te sparen, krijg je zoiets…

    Waarom geen X16XE met powerbox erin hangen? Gaat ook lekker in een Corsa en kan een beetje trappen gerust hebben.

    Heb ik gehad in mn astra, binnen 2 maanden had ik de koppakking er uit :jerry
    met de c16se had ik hele goeie aard, alleen daar is geen typegoedkeuring voor
    de c14se wel :D

    Maar twijfel nog steeds tussen een verse x12xe of c14se

    #18107566

    snelle 50 … 70 km ?
    Ik had toen onder me puchie en 70cc met bullet uitlaatje :D
    Ging best rap over de dreven waar 70 km de max is en dan de auto’s voorbij gaan :jerry
    Niet altijd natuurlijk anders zou ik me frame krom trekken :jerry
    Zelf wil ik ook ooit nog een puchie mv50 hebben ;)

    Blijft leuk spul en we blijven toch een beetje kinderen hahahahaha

    #18107567

    @trashmetal wrote:

    @RISL wrote:

    Zeg Mario, zullen we je topic niet verplaatsen naar het Corsa-topic? Of naar Restauratie/verbouwingen e.d.?
    Vind het wel een mooi project voor daar?

    Ik houd het liever in sg ;)
    omdat ik ook af en toe niet opel knutselwerkjes wil posten
    en Slap Geauwehoer tissendoor gewoon kan/mag posten :D

    Prima! Vind het alleen een heel mooi projectje, vandaar dat ik het vroeg.

    #18107568

    @trashmetal wrote:

    @basss27 wrote:

    Scheiße van je blok! Denk je het mooi voor elkaar te hebben en wat geld uit te sparen, krijg je zoiets…

    Waarom geen X16XE met powerbox erin hangen? Gaat ook lekker in een Corsa en kan een beetje trappen gerust hebben.

    Heb ik gehad in mn astra, binnen 2 maanden had ik de koppakking er uit :jerry
    met de c16se had ik hele goeie aard, alleen daar is geen typegoedkeuring voor
    de c14se wel :D

    Maar twijfel nog steeds tussen een verse x12xe of c14se

    Als je dan een C14SE pakt met C16SE internals? Of is dat niet mogelijk/te prijzig?

    #18107569

    @-BlendjuH- wrote:

    snelle 50 … 70 km ?
    Ik had toen onder me puchie en 70cc met bullet uitlaatje :D
    Ging best rap over de dreven waar 70 km de max is en dan de auto’s voorbij gaan :jerry
    Niet altijd natuurlijk anders zou ik me frame krom trekken :jerry
    Zelf wil ik ook ooit nog een puchie mv50 hebben ;)

    Blijft leuk spul en we blijven toch een beetje kinderen hahahahaha

    m’n tsx kon wel harder heb hem al over de 80 gehad
    maar dan zit ik tegen de 11.000 rpm aan te hikken
    bij de 70 rond de 8500
    MV50 :wub Wel met een pothelmpie er bij :jerry
    Zelf alleen een paar maxi’s gehad
    Meest bizarre ding wat ik heb gehad was een citta polini 80 evolution
    die heb ik na een paar maanden weer rap verkocht, werd er bang van :D

    Lijstje:
    Batavus city
    (was mn eerste brommer gekregen in onderdelen op mn 12e ding had ik lopende binnen 1 dag)
    Suzuki tsx 4x (2x zwart 1x geel 1x wit)
    Een zwarte tsx van mn 15e tot mn 20e gehad met 70cc gietijzeren cilinder 17mm carb gianelli uitlaatje liep iets over de 90
    mijn huidige tsx ook opgebouwd naar voorbeeld van mn oude tsx :wub
    Tomos 1 speed s25 70cc airsal 15mm carb(vrat koppelingen maar ging als een raket)
    Tomos 2 speed quadro snelle 50cc 15mm carb
    Yamaha Fs1 2ru aangepaste rotatieschijfinlaat snelle 60cc 14mm carb 80kmpu wind mee of tegen
    miste alleen nog de 5e versnelling deze is er in japan uitgehaald voor de nederlandse markt
    Puch maxi 2x beide 50cc origineel met trapperts
    Honda NSR snelle wc 50cc
    Honda MBX Duitse 80cc import
    IFA Simson schwalbe (oostduitse scooter met plaatstaal kappen 3bak)
    Zundapp ks50 supersport
    De meeste gekocht met problemen, opgeknapt poos gereden en weer verkocht

    #18107570

    @RISL, Vragen staat vrij :thumb

    @BASS27, Het enige verschil is de boring
    alleen het opboren van een blok wordt me te prijzig :vertag

    #18107571

    Hahaha tuurlijk potje erbij maar dan de echte van vroegah :jerry
    Leuk spul altijd …
    t ergste wat ik gehad heb was een slowmos :afro
    Ding pleurde van onderdelen uit elkaar …
    Me zadel viel eraf en zat met me reet op een stalen plaat daarna …
    Kapjes die spontaan verdwijnen toen je collega ahum breezers ging halen king:
    Een voorvork die niet meer veerde en alleen maar stuiterde hahaha
    toen nog 2 scooters gehad … puch zip , reed standaard 60 …
    en daarna een peugeot speedake … gekke ding reed 90 :jerry
    Was toch iets te hard hahahaha
    Daarna alleen de maxi’s S gehad …
    De laatste had ik groen geel gespoten met een overkill aan chroom
    en led verlichting :jerry :jerry

    #18107573

    Groot nieuws!

    Eindelijk geaccepteerd bij een normale verzekeraar
    Betaal vanaf augustus ong 25 ipv 120 euro premie
    Ennnn, Mn geliefde astra komt terug! :wub
    Alleen heeft hij op dit moment nog geen apk vanwege te hoge co
    Dus dat wordt even speuren :hmmz
    En dat betekent dus dat ik zsm de corsa weer aan de gang moet krijgen
    Om rap te verkopen :vertag

    #18107574

    Je oude Astra ? Die ene ?

    Rik

    #18107572

    Yep! deze: king: :wub

    Wordt voor mij ook even zoeken hoe die co te hoog komt
    vorig jaar voor de apk nieuwe lambda en kat geplaatst
    en uitlaatpakkingen vervangen
    toen zat hij net binnen de grens :hmmz

    #18107575

    Co is niet echt nodig hoor voor de apk, even goed zoeken ;)

    #18107576

    voor een c16se heb ik gelukkig meer liggen
    dan voor een x12xe :D

    de corsa gisteren leeggehaald, radio speakers versterker en sub er uit
    motor aangesloten en bumper gemonteerd
    moet alleen nog een klein beetje roest onderop de voorbalk aanpakken
    alleen zie ik met dat kl@te weer niet zo zitten
    heb een flesje hyper seal besteld, hopelijk dicht dat de koppakking voldoende :angel
    ik ga echt geen honderden euro’s investeren in een auto die de deur uit gaat :vertag

    #18107577

    Mooi dattie terug komt Mario! :thumb

    #18107578

    Veel te hoogof minimaal te hoog?
    Bij minimaal te hoog wil een stukje in zijn 4 op de snelweg vaak wel helpen.
    Met goed warm blok meten.

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 765)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.