Mantzel inlaat c16xe….carterventilatieslang vraagje

Forumindex Forums Modellen Corsa Mantzel inlaat c16xe….carterventilatieslang vraagje

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Op het kleppendeksel zitten 2 aansluitingen voor de carterventilatie. 1 daarvan is bij mij loos en loopt lekker te dampen op de versnellingsbak.

Het lijkt afgeknipt…en gewoon loos te hangen. Maar ik zit er aan te denken om hem af te doppen.

Hoe komt deze normaal gesproken?

Ik ben totaal niet thuis in deze fantastiche *¤³!!blokken

Het gasklephuis hangt normaal gesproken rechts van de motor, nu met die inlaat zit die dus op een beter te bereiken plekje…
    Het lijkt er op alsof die slang nog gewoon zoals origneel er aan hangt…maar dan een stukje er van af geknipt.

heb je hier wat aan? http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=37″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Dunne slangetje hoort op de vacuum van de motor… (regeling/bediening carterventilatieslang)

Dikke welke normaal vanaf klepdeksel naar kunstof buis achter de motor loopt, kan je los hangen zodat ie lekker op de versnellingsbak kan druppelen

Afdoppen is absoluut af te raden, of je wil het zooitje nog meer olie laten verbruiken dan het al doet…..

Het belang van een goedwerkende Carterventilatie word vaak onderschat!!

Willem

Dus 1tje kan gewoon los blijven…de ander is idd wel gewoon aangesloten.

Ik denk dat ik weer een catchtankje ga maken want ik heb een hekel aan versmeerde blokken/bakken.

Bedankt voor de info wim :thumbup

Nu nog uitzoeken waarom die soms inhoud bij hard optrekken/overschakelen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.