Manta i300

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #17398859

    Zoek dan wel eentje van een exclusief, die is wat dikker en vormvaster, die van de i200/i400 is een dunnetje en vervormd heel snel als dat al niet zo is.

    #17398860

    Ik wist niet dat er verschil in zit, bedankt voor de tip!

    gr’s rico

    #17398861

    kwam dit plaatje nog tegen
    op m,n zoektocht naar wat anders

    #17398862

    Was toen ook een mooie Manta! Jammer dat ze de 5 gats assen en wielen voor mij eronderuit hebben gehaald. Weet iemand nog meer van deze auto, wat voor motor er destijds inlag?

    gr’s Rico

    #17398863

    he rico die 5 gaats assen hoe zit dat van welke model merk of auto komen ze vandaag en past dat zo op de manta of waar moet je op leten want vind het ook wel wat voor mijn manta

    #17398864

    ik heb ze zo gekocht van een medeforummer. Zijn omgebouwde assen, met commodore delen. Er is ergens een topic over 5 gats assen, daarin staat wat je nodig hebt.

    gr’s Rico

    #17398865

    Ben vandaag in contact gekomen met een bezitter van een originele i300. Ik houd zn naam verborgen ivm privacy, maar een foto van zn auto heb ik wel voor jullie:


    :wors

    gr’s Rico

    #17398866

    Deze week de auto van onder afgewerkt, op een paar kleine details na. We hebben met een paar man de auto uit het spit getild, en deze op bokken gezet. Ik heb inmiddels ook foto’s van een originele i300 onder de motorkap. Ik ga komende week ook effe naar deze auto kijken, hij staat in Duitsland, bij een behulpzame man, die niet te beroerd is me vooruit te helpen! In een originele auto ligt de motor ver naar voren, dus voor de kachel.

    Effe een paar foto’s:

    gr’s Rico

    #17398867

    mooi hoor

    vooral die originele:wors

    #17398868

    Onder een originele i300 hangt een carter zoals op onderstaande foto. Heeft iemand zo’n carterpan ooit vaker gezien?

    gr’s rico

    #17398869

    Vandaag mn blok er eens in geworstelt! Volgende week het blok recht en op zn plaats hangen, motorsteunen maken, en alle andere delen een plaats geven.

    gr’s Rico

    #17398870

    he rico meschien een tip die je kan gebruiken

    als je je blok van voor tot je achterass gelijk wil hebbe zou ik er een laser onderlangs houden zo kan je alles goed in 1 lijn zetten ( wil overal effe het midden uitzoeken )

    #17398871

    @ Redmen: Daar had ik ook al aan zitten denken!

    Verder komt de blok erin zoals die ook in een originele i300 ligt.

    gr’s Rico

    #17398872

    als je er al over nagedacht hebt zal het wel goedkomen;)

    bij mij met de 24v moes ie nog wel iets gericht worden want je wil natuurlijk niet dat je je cardanas kapot of krom rijd door zoiets

    #17398873

    origineel gepost door henk 400rr
    Zoek dan wel eentje van een exclusief, die is wat dikker en vormvaster, die van de i200/i400 is een dunnetje en vervormd heel snel als dat al niet zo is.

    heeft ie in 1 keer de goede te pakken,
    ik ook weer een strakke spoiler :)

    #17398874

    Haha:P! Waar een Opel forum wel niet allemaal goed voor is:wors

    #17398875

    precies.zo ist maar net.ook nog een poly motorkap over?

    #17398876

    Nee, niet over:P! Heb wel een 400 kap, maar die is in het midden doorgezakt, die moet ik nog in zn gelid krijgen en verstevigen, maar als ik een goede op de kop zou kunnen tikken, zou ik m ook wel willen:P. Tevens nog op zoek naar 2 400 wielen:thumbup
    En als ik een commodore as zou tegenkomen, bouw ik m er ook onder, heb de smaak te pakken;)

    gr’s rico

    #17398877

    commo as, heb er zelf 1,maar ook nodig,vraag nog wel ffkes aan m’n zus of die nog wat hebben liggen gok zo van wel,ligt wel meer zoals 18s bakken,e rekord remmen enz:P

    #17398878

    Zou leuk zijn als ik er een aan zou kunnen komen, wel van een b gse?

    #17398879

    jep

    #17398880

    Tijd voor een update: Afgelopen week wat meer tijd gehad, dus behoorlijk wat aan de Manta kunnen doen. Het blok hangt op zn plaats, motorsteunen moet ik alleen nog afwerken. Ik heb ervoor gekozen het blok zover mogelijk naar achteren te bouwen, zodat ik voor in de neus wat meer plek heb. En het komt natuurlijk de gewichtsverdeling ten goede:

    Het koelvloeistofreservoir heb ik een plaats gegeven:

    Nu nog:
    Steunen voor een luchtfilterbak maken
    radiateur een plaats geven
    Schakelmechanisme aanpassen, zodat mn pook op de goede plaats naar binnen komt
    Uitlaat op maat maken

    wat betreft de uitlaat, weet ik nog niet zo goed hoe ik het aan ga pakken. Ik heb een groep A systeem liggen, die komt er ook onder, maar hoe het met de voorpijpen moet weet ik niet. Hier een plaatje van een originele i300:

    Ook de carterpan moet nog pas gemaakt worden, maar dat doe ik als het blok er weer uit is.
    Origineel:

    In de tussentijd ook nog effe mn achterspoiler eraf gehaald, deze heb ik geruild voor een originele met een medeforummer:thumbup

    Volgende week weer volgas verder met de auto!

    gr’s Rico

    #17398881

    de i300 uit zwitserland staat nu op mobile te koop

    #17398882

    Weet ik, das de auto waarvan ik detailfoto’s heb gekregen. Mooie auto!
    gr’s rico

    #17398883

    Wat heb je met die Senator gedaan waar je het blok uithaalde,was das chassie nog van enige waarde?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 87)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.