manta gsi 89

Forumindex Forums Techniek Cih manta gsi 89

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur

mijn manta stond al 3 jaar stil ik heb er nieuwe benzine in gedaan en hij liep goed maar
    nu start ie de 1 keer wel en de andere keer niet
    dus als ik hem start dan kan het zo zijn dat ie het niet doet maar als ik het 5 min later probeer is het starten en lopen:argue:argue:fy1:fy1

heb de brandstof pomp en de luchtmassa meter , stekkers e.d al nagekeken
    en zodra hij loopt kan ik er gewoon mee rijden :wtf
    iemand een idee :(

waarschijnlijk zit er rotzooi tussen het stekkertje van de startmotor. dus als je voor de auto staat, aan de linker kant. rechtse kant is het startkabeltje en de linkse is het draatje die naar de bobine toe loopt. is een extra imuls voor het starten. die zal wel roestig zijn.

want als je auto eenmaal loopt heb je dat kabeltje niet meer nodig. want dan neemt de weerstandskabeltje het over.

die moet je dus ff schoonmaken met schuurpapier.

zelfde heb ik ook al eens gehad was toen de tempsensor die in je termostaathuis zit
    en electronice ontstekin heeft altijd 12 volt nodig om te werken

oke ik zal hier morgen es ff naar kijken
    bedankt alvast

ow ja
    voor ik de manta op stalling had gezet reed ie goed alleen sloeg ie onder het rijden [net alsof hij verzoop] af en kreeg ik hem slecht aan de praat .
    wat kan dit dan zijn:wtf

bougies oid bougiekabels……verdelerkap
    tenminste als ie inhoud of stottert kan dat een oorzaak wezen

deze zijn allemaal vervangen …..

stotteren doet ie niet echt hij valt gewoon uit net alsof hij verzuipt

:hmmz zet maar eens een lijmtang op de benzine leiding om hem een beetje te smoren, doet hij het dan wel dan is je comp overleden

origineel gepost door bettus accu
    waarschijnlijk zit er rotzooi tussen het stekkertje van de startmotor. dus als je voor de auto staat, aan de linker kant. rechtse kant is het startkabeltje en de linkse is het draatje die naar de bobine toe loopt. is een extra imuls voor het starten. die zal wel roestig zijn.

want als je auto eenmaal loopt heb je dat kabeltje niet meer nodig. want dan neemt de weerstandskabeltje het over.

Het is een GSI dus die heeft geen weerstandskabel.

Er is wel een extra stekkertje op je startmotor welke in verbinding staat met je computer.
    Deze zorgt eervoor dat tijdens het starten de koudstartinjector wordt geactiveerd.
    De koudstartinjector kan er ook voor zorgen dat hij verzuipt.
    Ook kan de benzinedruk te hoog zijn, waardoor de motor verzuipt.

origineel gepost door postbusmanta

origineel gepost door bettus accu

Het is een GSI dus die heeft geen weerstandskabel.

Er is wel een extra stekkertje op je startmotor welke in verbinding staat met je computer.
    Deze zorgt eervoor dat tijdens het starten de koudstartinjector wordt geactiveerd.
    De koudstartinjector kan er ook voor zorgen dat hij verzuipt.
    Ook kan de benzinedruk te hoog zijn, waardoor de motor verzuipt.

oke en waar vindt ik die koudstartinjector [ben nie zo thuis met injectie]

achterop het spruitstuk (de injector met de blauwe stekker)

oke ga er van de week mee aan de gang bedankt alvast

Alle stekkers op de goede plek? De kleuren v d stekkers komen niet allemaal overeen met de voetjes.

voor zover ik weet en kan zien zit alles goed
    heb inmiddels het ”stekertje” op de startmotor schoongemaakt en tot nu toe nog starten en lopen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.