Manta Gsi 2.0 [waar op letten]

Forumindex Forums Modellen Manta Manta Gsi 2.0 [waar op letten]

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213023

    Manta Gsi 2.0 kopen [waar op letten]

    Ja, het begint te jeuken, die mooie Manta’s :thumbup

    We zijn nu aan het orienteren naar zo’n bolide
    willen kijken of het een haalbare kaart wordt,
    vooral met de wetenschap dat er werk op je af komt,
    vandaar ook een aantal vragen aan jullie, de echte Manta kenners :o :D

    1) waar zit normaliter de meeste rottigheid bij zo’n Manta B?

    2) Nu de keuze, een automaat of versnellingsbak ?

    3) de techniek van een 2 liter, welke zwakke ‘plekken’ zijn er,
    tja, zeg het maar, laat je maar ff horen wat jij ervan vindt.

    4) Oh ja, misschien handig om te weten,
    wat zijn de echte waardes/prijzen van die GSI modellen,
    zat zelf aan een 85er of 86er te denken.:D

    dus niet wat een gek ervoor geeft, maar de prijzen die reeel worden geacht :hmmz

    kan wel op MP enzo gaan kijken,
    maar de ervaring en meningen van jullie kan doorslaggevend zijn :thumbup

    bedankt alvast voor jullie medewerking ;)

    #17535815

    er zijn bij een manta nog al wat plekken waar je kan kijken
    beginnen bij de kriksteunen-achterschermen-vloer voor en achter
    draagbinten vooral waar ze van onder voor naar boven komen
    dorpels binnen en buiten-kofferbak waar het resserve wiel in staat
    binnenschermen voorpoot bevestigings punten a stijlen links en rechts
    en zo zal ik vast nog wel wat vergeten,oja,onderkant portieren
    scharnierpunten van de portieren.en wat je zo al verder kan zien
    ik denk ook als dit jouw eerste is dat je beter iemand kan mee
    vragen,mogelijk iemand van het forum die je wil helpen,want anders
    ga je mischien wel het schip in en je kan je senten maar 1 keer
    uitgeven.
    er zullen nog best wel redelijke manta,s zijn,maar er wordt ook veel
    wanhoop te koop aan geboden,en de vraag wat kost het,alle
    waar naar zijn geldt.een mooie goed gerestaureerde zal je
    meer kosten als een opknapper,en een manta zonder roest
    is een uitzondering,een enkele daar gelaten
    hoop dat je hier wat verder mee kan.
    vgr tonsr.

    #17535816

    ha ron ook aan de manta

    prijzen ligt eraan wat je wilt wel of geen werk

    maar waar op te letten :

    -achterde koplampen binnen scherm
    – accubak
    -onder ruitensproeier reservoir
    -chassis balken
    -voor bij de voeten (effe mat op tillen )
    -kriksteunen
    -binnen kant achterscherm
    -reserve wielbak

    tja ook voor manta geld hoe meer je betald des te beter kun je kopen

    maar met deze info red je het wel denk ik

    ps neem aan dat je er 1 bij wilt hebben ga dr niet van uit dat je de monza weg doet

    aja heb nog wel cabrio voor je staan (moet je alleeen wat polijsen bij voorscherm :hmmz

    #17535817

    De zwakke plekken van de motoren
    HET RECHTER VOETJE!!!!!!

    Motorisch weet ik du s geen zwakke plekken.
    Zijn gewoon oersterk!!!!

    Prijzen, heel lastig om te zeggen.
    Kwestie van goed kijken.
    En/of wat geluk hebben….
    Gewoon kijken wat je aanspreekt, be’oordelen en dan onderhandelen…

    Je kan 5000,- neerleggen voor een rotte maar je
    kan ook 1000 neerleggen voor een gezonde.

    En als de verkopende partij zegt dat het een harde is en er veel aan gedaan is, vraag dan naar foto’s etc…
    De meeste Manta rijders die wat aan hun auto doen, hebben dit vaak op foto staan (en/of rekeningen ervan)

    En wbt de zwakke plekken van de auto zelf, daar is al het meeste over gezegd

    #17535818

    hier nog een lijstje … slechte dingen alla manta b coupe!

    * rand in kofferbak, waar die overgaat in achterscherm, bodemplaat.

    * bodemdelen, boven de kriksteunen, en uiteraard kriksteunen zelf.

    * chassisbalken bij draagarmen.

    * dorpels

    * a stijlen, vooral daar achter de voorschermen

    * bodemdelen, daar waar je als bij rijder de voeten omhoog zet,

    * bodemdelen, daar waar je als bestuurder de voeten tussen de pedalen doorwringt :D

    * wielranden achter, kijk vooral aan de binnenzijde via de kofferbak

    * kuipjes van de kofferbak, onderaan, daar waar het zijscherm overgaat in bodem

    * motorisch… niet rammelen bij warme motor, maar ach da wist je wel :P

    * wiellagers

    * achteras, of deze ook lawaai maakt, of joelt. (indien olie warm is)

    nha da wast wel dacht ik zo.

    owja, dan heb je nog de onverwachte plekken…. :vertag

    verder prijstechnisch, ligt er maar net aan wat je zoekt.

    vaak is er wat er te koop komt met iets werk..

    dus zo ergens tussen de 1000 en 2000 euro moet lukken.

    leuke exemplaren verwacht ik zelf tussen de 2000 en 3000

    super exemplaren gaan over het laatste heen :P

    ach ja het blijft toch wat de gek er voor geeft, of beter,
    wat de koopman er voor over heeft.
    dat verschilt nogal aardig.

    geluk dr met :thumbup

    #17535819

    kijk even naar m’n GSI van ’88:
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=83986&page=1
    ik heb het allemaal tegengekomen.
    Ik vind dat een B1 harder is dan de laatste B2’s,

    succes met de zoektocht!

    #17535820

    origineel gepost door MonzaRon
    Manta Gsi 2.0 kopen [waar op letten]

    2) Nu de keuze, een automaat of versnellingsbak ?

    Heb een automaat gehad, ben weer blij met de versnelling, maar als mijn Ascona automaat was had ik hem nog gekocht. (kun je altijd nog ombouwen) :thumbup

    #17535821

    manta vind ik persoonlijk een schakel auto,
    monza senator hoort automaat te zijn…

    naar mijn idee dan ;)

    #17535822

    origineel gepost door H-400
    kijk even naar m’n GSI van ’88:
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=83986&page=1
    ik heb het allemaal tegengekomen.
    Ik vind dat een B1 harder is dan de laatste B2’s,

    succes met de zoektocht!

    Ligt er ook maar net aan hoe er mee om is gegaan :P

    en vooral waar ‘ie vandaan komt! Ervaring leert dat auto’s meer roesten naarmate ze dichter bij de zee staan.

    #17535823

    :hmmz zijn wel veel liefhebbers en kenners van Manta hier :thumbup:D

    Ik heb het hele verhaal van jullie aandachtig doorgelezen,
    en ik moet zeggen, ahum, het valt nog wel mee :D:thumbup
    ========================================
    heb ook nog ff door jou topic doorgebladerd, user H-400
    Hoopjes werk, met een verbluffend reslutaat, proficiat :kewlpics
    ==========================================
    Bij deze wil ik mijn dank uitspreken voor jullie [nette] commentaren :jerry

    Het laswerk wat er evt op me afkomt is te overzien,
    aangezien ik iemand in mijn omgeving heb waarover ik zeer tevreden ben.
    En dat zeg ik als autospuiter.
    Want ik moet uiteindelijk de totale voorbewerking doen,
    dus een plaatwerker die netjes werken kan, kan je veel tijd en materiaal besparen.

    Zo, die 2 zaken zijn te realiseren, plaatwerk en spuitwerk.
    uitgaande dat er aan een Manta flink gelast moet gaan worden.
    Het strakmaken van een Manta is niet echt denderend veel werk,
    de vormgeving werkt aardig mee en het plaatwerk is zeer stevig te noemen.
    {heb ooit eens een 77er Ascona B gehad, ook met laswerk
    aan de wielranden, die compleet vernieuwd werden
    let op: deze wagen was op dat moment nog maar 8 jaar oud]

    Het technische gedeelte, tja, ik dacht aan een automaat,
    daar waar jullie liever terugvallen in de versnellingen.
    hmm, daarover moet nog even nagedacht worden,
    aangezien de Monza zich heerlijk laat voortbewegen,
    ondanks de aanwezigheid van een 3traps automaat. :thumbup

    Over de motor in de Manta hoeven we geen zorgen te maken,
    daar is wel weer een oplossing voor te vinden, dacht ik.

    Het koetswerk is net als bij de Monza, voor mij het belangrijkste,
    is die nog goed tot redelijk, dan kun je het grootste obstakel
    van zo’n verbouwing/restauratie al naast je neer leggen.
    Van het plaatwerk aan de buitenkant schrik ik niet,
    als de bodem, evt met een klein beetje laswerk maar goed is. :thumbup

    =========================================
    Nu de volgende vraag, de onderdelen van een Manta B,
    het plaatwerk en rubbers, bekleding, etc,
    is daar ergens nog een ‘verzamelaar’ die daar nog
    onderdelen van verkoopt ?? :hmmz

    #17535824

    dat laatste….

    onderdelen zijn er zat te krijgen voor de b manta
    maar, in nieuwstaat en dergelijke, wordt het ook voor de b manta
    steeds lastiger, helemaal als het orgineel opel moet zijn.

    #17535825

    qua onderdelen als je het relatief simpel,standaard wilt houden is het allemaal niet zo een probleem,eigenlijk is overal aan te komen,heb het zelf nog nooit mee gemaakt dat ik iets zocht en niet kon vinden altijd binnen een week had ik het wel in huis,van nieuwe ontsteking compleet tot aan nieuwe tandwielen voor een bak bijv bijv

    #17535826

    origineel gepost door Stender
    en vooral waar ‘ie vandaan komt! Ervaring leert dat auto’s meer roesten naarmate ze dichter bij de zee staan.

    Nou, als je in de buurt bent mag je bij mij komen kijken. Ik heb een GSi van januari ’87 (zal dan wel eind ’86 uit de fabriek zijn komen rollen) die echt keihard en vrijwel roestvrij is.

    #17535827

    origineel gepost door GSi-EVO2

    origineel gepost door Stender
    en vooral waar ‘ie vandaan komt! Ervaring leert dat auto’s meer roesten naarmate ze dichter bij de zee staan.

    Nou, als je in de buurt bent mag je bij mij komen kijken. Ik heb een GSi van januari ’87 (zal dan wel eind ’86 uit de fabriek zijn komen rollen) die echt keihard en vrijwel roestvrij is.

    das dan wel n zeldzame:o

    de ouder waren beduidend beter qua plaatwerk
    dan de jongeren vooral de laatsten bouwjaren waren niet best

    maar dat zie je bij opel wel meer dat je bepaalde bouwjaren beter kan laten staan;)

    heeft niets te maken met hoe dicht bij ze bij de zee staan/stonden;)

    maar er zijn gewoon jaren dat er minder goede kwalitiet plaatwerk werd gebruikt

    en niet alles is nog te krijgen laat staan binnen een week
    raamrubbers b.v die kon ik
    8 jaar geleden al nergens meer nieuw krijgen;)

    dus t wordt wat moeilijker om sommige delen te krijgen
    maar veel is wel voorhanden;)

    #17535828

    Ik deel de mening van Louwe, eens de 80’er jaren goed vertrokken waren gebruikte
    Opel recyclagestaal en tegelijkertijd werd lood uit de roestwerende grondlakken
    geweerd (dank zij de “groenen”) en de laatste series van de Manta kregen tijdens de
    productie minder kwalitatieve aandacht.
    Maar to the point:
    Om een “B” te restaureren zal je wel via internet je ding vinden.
    Succes!

    #17535829

    origineel gepost door H-400

    Maar to the point:
    Om een “B” te restaureren zal je wel via internet je ding vinden.
    Succes!

    en veeel geduld hebben.. (voor een redelijke prijs)

    k ben ondertussen al een paar jaar bezig met nieuw orgineel plaat werk verzamelen (schermen, deuren, achterschermen, achterplaat etc)
    moet nog front (b2) eventueel motorkap en achterklep hebben..

    het is wel te doen.. je moet alleen geeen haast hebben en internet in de gaten blijven houden..

    #17535830

    Staat nog een aardige in Enkhuizen te koop helaas wel van ’88 maar leuk ding. Kijk maar even in het te koop gedeelte.:P

    linkje: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=112546

    #17535831

    Mijn geduld is al op de proef gesteld :cry

    ‘Mijn’ Manta is gekaapt op Ebay.
    De wagen zou er nog op staan t/m vrijdag,
    maar helaas issie tussentijds van de hand gegaan, of de verkoper kreeg spijt :(

    Wil en kon er niet tussentijd naar gaan kijken,
    meer vanwege de afstand, nl 700km :o

    Maar das geen hindernis om hem niet te kopen,
    integendeel, had me erop ingesteld dat ik hem halen zal

    Ok, helaas dan, dan maar wachten op een vervolg of
    een andere Manta van deze klasse :thumbup

    De bedoeling was, dat ik de Manta na het weekend aan
    jullie voor voor wilde stellen, maar ja………

    Om jullie alsnog een kijkje te geven, hier een aantal pics van de Manta.

    De wagen was in mijn ogen een perfecte uitdaging,
    om er iets moois van te maken.
    De wagen heeft een bouwkit als bescherming gedragen :D
    vandaar die groene plekken op de foto’s.
    De kenners hier zullen wel weten welke kit.

    Volgens verkoper alleen de voorkop aan onderdelen
    aankleden, en de portierbekleding vervangen,
    hadden ze 2 speakergaten in gemaakt, per portier.

    Motorisch technisch goed, 2.0 automaat,
    tis dat alleen die mooie bodykit-jas
    geript werd, en doorverkocht aan derden.
    De verkoper had hem al 5 jaar in bezit, maar had geen
    tijd of geld om het project tot een goed einde te brengen.
    Hij was er wel mee bezig geweest, nieuwe schermen er aan,
    de voorkop schoon gekrapt en opnieuw in de tectyl gezet.

    Het scheelt wel een lange rit, maar toch is het jammer
    dat zo’n Manta aan mijn neus voorbij ging.
    Had zekers wel een stevig bod kunnen doen,
    maar wat als de wagen in werkelijkheid tegenvalt,
    de onderkant heb ik niet kunnen bekijken,
    vandaar dat ik die buffer in de prijs ingecalculeerd heb.
    tja, dat was het voorlopig, maar gelukkig heb ik de foto’s nog :D
    Voor de rest is het maar rustig afwachten op een volgend aanbod,
    eerste instantie nog een Monza, maar Kadett Coupe of een Manta
    behoren ook tot de gegadigden ;)

    #17535832

    nou weet niet wat je evt moest betalen maar 1400 km rijden voor een b manta met veel werk keek ik wel dichterbij zijn dr genoeg te koop

    btw als ik moest kiezen tussen b manta en c coupe ging ik voor de b manta zelf ook div coupe s gehad ,maar geef mij maar b manta

    #17535833

    origineel gepost door eddepet007
    nou weet niet wat je evt moest betalen maar 1400 km rijden voor een b manta met veel werk keek ik wel dichterbij zijn dr genoeg te koop

    Jou antwoord heb je al gegeven, wrom ik er voor ging ;)

    Deze Manta stelde qua werk niet veel voor, 3 a 4 weken,
    zou er evt meer laswerk aan moeten verricht worden,
    dan doen we er nog een weekje bij :D:D:D

    Wat ik ermee zeggen wil, als ik ermee begin, met zo’n wagen,
    dan gaat het bij mij niet lang duren, zie mijn Monza,
    na ongeveer een maand weer op de weg :thumbup

    heb nog meer pics, motor, kofferbak, alleen van de onderkant heb ik geen duidelijk beeld.
    Maar deze pics heb ik je maar bespaard, die pics hadden mij in ieder geval wel de doorslag gegeven
    om er heen te gaan, bij een succesvolle aankoop/bod dan.

    btw als ik moest kiezen tussen b manta en c coupe ging ik voor de b manta zelf ook div coupe s gehad ,maar geef mij maar b manta

    bedankt voor jou mening, maar als jij ook uitlegt waarom jij die keus gemaakt hebt,
    dan kan ik er misschien ook iets mee, eddie :hmmz

    #17535834

    uh dr is toch alleen maar manta A en manta B ..:hmmz

    maar vooruit, eddy zal de B combi coupe wel bedoelen, die met de schuine achterkant,
    ongeveer als een monza..

    over de B cc wordt vaak gezegt dat het geen echte manta is, uiteraard is dit boelshit,
    maar de meesten kiezen voor de standaard coupe uitvoering.

    ach smaken verschillen,
    ken trouwens wel een aantal hele mooie combi coupe`s …

    #17535835

    t is bullshitt:o

    en ja ook ik zeg wel es uit de gein dat een cc maar n halve manta is

    zelf zou ik ook niet snel een cc kopen
    maar dat daar ook wel heeeele mooie van zijn dat klopt
    zijn ook zat niet cc,s waar ik niet in gezien wil worden;):P

    #17535836

    maar vooruit, eddy zal de B combi coupe wel bedoelen, die met de schuine achterkant,
    ongeveer als een monza..

    nee heb er staan c coupe omdat ron in zijn topic over weging maat tussen b manta en kadett coupe (ging van c coupe uit )

    bedankt voor jou mening, maar als jij ook uitlegt waarom jij die keus gemaakt hebt,
    dan kan ik er misschien ook iets mee, eddie

    b manta t o v een c oupe
    is persoonlijke mening en ik vind c coupe ook mooi hoor
    maar b manta rijdt allemaal net iets beter vindt ik ,en allemaal net wat ruimer

    maar zoals ik al zeg is pers mening/ervaring

    #17535837

    haha ja inderdaad ….
    moet ik toegeven dat ik me bij jou verhaal aansluit :D

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.