Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 320)
  • Auteur
    Berichten
  • #17369132

    Vandaag even de waterslangen gepast, passen perfect. Moet nog even kijken hoe de water rondloop wordt, dan kan ik de radiateur aan laten passen. Komt meteen een zwaarder koelblok in.

    #17369133

    Na een lekkere vakantie in Italie, weer begonnen aan de Manta. Ik heb de bevestiging voor de panhardstang gemaakt, zodat ik deze onderhand aan de achteras kan lassen. Ik moet de hoek nog even uitrichten.

    Daarnaast heb ik de 400 velgen even van zolder gehaald, dan kan ik die een keer laten poedercoaten.

    Van de week weer verder met de remleidingen op de achteras.

    #17369134

    Mooie slangenset he, ben er zelf ook helemaal blij mee. :thumb

    #17369135

    Remleidingen zitten erop, nog 2 kraagjes persen en dan zijn ze gereed:

    #17369136

    de slangen zijn erg mooi moet ik zegen

    wat ik zelf heb gedaan is een pijpje naar de andere waterslang die van de termostaat komt daar zit mijn turbo koeling op

    ook zie ik dat jij helle dikke schijven achter hebt ben je niet bang dat die tehard gaat remmen

    #17369137

    Deze remschijven werden ook gebruikt bij de diplomat v8 en manta 400 rally. Je moet alleen de juiste remdrukbegrenzer gebruiken.

    Met de juiste remmen voor, bijvoorbeeld de 296mm met senator klauwen en de juiste remdrukbegrenzer kunnen deze voor de tuv worden gebruikt tot 420pk.

    #17369138

    Ik zie dat veel foto’s het niet meer doen, dat zal ik onderhand even fixen.

    Vanavond weer even bezig geweest met de bovenste reactiestangen van de achteras, eerste de bussen gedraaid, waar de PU bussen in komen:

    Daarna de pijpen op maat gemaakt:

    Uiteindelijk wordt het zo, morgen nog even wat moeren halen, en de draadeinden op maat zagen.

    #17369139

    Mooi werk :thumb

    Moet dat zelf ook nog gaan doen voor mijn bmw as onder de manta te gaan hangen. Denk dat ik mooi de PU bussen om de vooras aan de balken te bevestigen gebruik daarvoor. Ook een setje bussen draaien waar die in gaan komen :D

    #17369140

    Vandaag weer even verder gegaan, koppelmoeren afgedraaid, zodat ze in de buizen passen:

    En even een opstelling gemaakt om netjes en kaarsrecht aan elkaar te kunnen lassen.

    Daarnaast de remleiding afgerond en begonnen met centreerringen voor de remschijf, heb nog een bekeken, aan de hand van de eerder gemaakte opmerking, en ga ze toch plaatsen.

    #17369141

    Dit is en blijft een uber project, respect!

    Sent from my iPhone using Tapatalk – now Free

    #17369142

    Thanks,

    Ik kwam nog wat foto’s tegen van de 400 uitbouw:

    Hier nog de naafkapjes voor de velgen:

    En het complete “Aero” dak, met sluitingen en al:

    #17369143

    Bedankt nogmaals @Fearless voor de tip over de centreerringen. Had nog B Commodore steekassen en die hadden idd wel de juiste centreerring. Ik heb deze vandaag gedraaid en meteen zo gemaakt dat ook de spoorverbreder voor de remschijf gecentreerd wordt.

    #17369144

    How it’s made


    @Manta-aero
    in actie

    Mvg Patrick

    #17369145

    Verspanen als een baas 8) :thumb

    Verder nog een vraagje:

    Zou je voor mij bij de achterste 400 schermen de maat willen meten tussen de hoeken waar de wielrand eindigt?? Dan kan ik bij mezelf kijken hoeveel mijn 400 schermen naar binnen toe getrokken zijn en wat de originele maat dus moet zijn…

    #17369146

    :thumb

    Kan je voor mij dan even op een voorbeeldje aangeven welke maat je bedoeld? Dan is dat uiteraard geen probleem

    #17369147

    Maar natuurlijk, deze maat bedoel ik (dus eigenlijk gewon de breedte van de wielrand):

    Alvast bedankt :thumb

    #17369148

    Bij deze de maat, 730mm.

    En de Irmscher voorbumper die ik een tijdje teru heb gekocht. Compleet met lampen en al.

    En de uitlaat 63,5mm van voor tot achter

    #17369149

    Mooi, hartstikke bedankt! :thumb

    #17369150

    Hey, de maat van mijn SFI vervanger van de flens van de gasklep tot aan het hoogste punt (dus waar de slang op komt) is ongeveer 75mm. Als de slang er bij opzit is het ongeveer 85mm.

    #17369151

    Bedankt,

    Dat komt idd ook overeen met wat ik gemeten heb, bij mij is het 90mm.

    Vandaag bezig geweest op de draaibank, totdat de v snaar brak, dus toen was het feest afgelopen. Uiteindelijk wel een nieuwe gevonden, maar toen was het alweer laat.

    Vandaag ook de bussen voor de bovenste reactie arm binnen gekregen, de bussen voor de onderste, kunnen wel 2 maanden op zich laten wachten.

    #17369152

    Afgelopen week, druk bezig geweest met mijn andere hobby naast de Manta. Namelijk mijn motor. In de afgelopen 3 jaar namelijk bijna 40000 kilometer gereden. Dus het was nu tijd voor een grote beurt met kleppen stellen.

    Motor is een 1000cc met 20 kleppen en 150pk, een behoorlijk priegelwerk.

    Daarnaast nog ff tijd gevonden om de vooras uit het magazijn te halen en een klein begin met de demontage te maken. Ik had al een andere vooras liggen, maar die was toch wel behoorlijk slecht.

    Deze had ook nog gele koni’s van mattig.

    #17369153

    Vandaag de rest van de asdelen gedemonteerd en alvast een begin gemaakt met het stralen. De pu bussen zijn besteld. Nog een paar avondjes stralen en daarna sjablonen maken voor de group b verstevigingen.

    #17369154

    Van de week de PU bussen voor de vooras binnen gekregen. Gisteren begonnen met het verwijderen van de oude rubbers. De binnen en buitenhuls worden hiervan her gebruikt. Het kostte ff wat tijd, maar het lukte prima, en de hulzen waren in prima staat.

    Met de juiste hulpstukken kon ik de bovenste bussen er zo uit persen.

    De binnenste hulzen wilden er echter niet zomaar uit die heb ik eerst zover mogelijk verwijderd en daarna de rest er afgebrand. Dat ijs verreweg de beste manier.

    Bij de onderste draagarmen waas het verhaal juist omgekeerd, daar gingen de binnenste hulzen juist vanzelf.

    En moesten de buitenste hulzen uitgebrand worden

    En het uiteindelijke resultaat

    #17369155

    Vandaag een aantal sjablonen gemaakt voor de vooras verstevigingen, hopelijk komt het plaat materiaal eindelijk deze week binnen, staat al weken in bestelling.

    Een aantal bouten zal vervangen worden door M12 bouten, en bij alle gaten in vooras en draagarmen, worden sluitringen opgelast, voor de stevigheid.

    #17369156

    Vandaag was de plaat eindelijk binnen, dus meteen aan het zagen geslagen.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 320)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.