Manta B1 2.0 16V

Forumindex Forums Modellen Manta Manta B1 2.0 16V

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 368)
  • Auteur
    Berichten
  • #17940374

    (Alle info is op de site van de mantaclub te vinden rick)

    Aan de radiator is hard door gewerkt, gisteren ingeleverd, vanmiddag terug gekregen en vanavond weer aangesloten.
    Koelt nu wel prima, ook dat gedeelte weer klaar.

    Toen maar even een oude stoel van zolder gehaald om eindelijk eens een aantal testritjes te maken…… Ik heb me goed vermaakt vanavond!!!

    Als nu de achterkant nog een beetje wil zakken ben ik dik tevreden. :thumb

    #17940375

    Gaat al de goeie kant op……..

    #17940376

    heel knap, zou idd nog wat lager mogen. Wat doe je eraan om em langs achter lager te leggen?

    #17940377

    Mijne stond ook zo met -40 rondom, heb nu -40 voor en -60 achter. Zal ik nog langskomen? Ben nu ook in Zeeland.

    #17940378

    De veren zitten 100% goed gemonteerd, maar die achterste waren wel erg lang… Of die gasgevulde bilstein B6jes duwen erg hard… :hmmz
    Er is nu anderhalve winding af, en dat is het maximale wat er af kan zodat de veren niet los komen als je de auto opkrikt.

    Mag lager maar is goed te doen zo. Voorlopig ist goed en misschien wil ie nog wat inzakken.

    Je hebt een pm Stender. :thumb

    #17940379

    @lenn0 wrote:

    Bedankt Hans en cruez. :thumb

    Vanavond de juiste logo’s op m’n velgen geplakt, die had ik gekocht met een of ander verkeerd merk erop.
    De velgen zijn nu dus helemaal klaar.

    Dit vind ik zelf zomaar een leuk klein detail:

    Je hebt er een 5-bak inzitten toch? Heeft die pook van een 5-bak normaal niet een veel hogere pookhoes?

    #17940380

    Jep een 5 bak, en ja die pook heeft normaal een hele andere hoes, maar is normaal ook een andere pook. ;)

    Dit is een 4 bak pook met a manta hoes.

    #17940381

    Aha! Vindt ie leuk? :D

    #17940382

    @lenn0 wrote:

    De veren zitten 100% goed gemonteerd, maar die achterste waren wel erg lang… Of die gasgevulde bilstein B6jes duwen erg hard… :hmmz
    Er is nu anderhalve winding af, en dat is het maximale wat er af kan zodat de veren niet los komen als je de auto opkrikt.

    Mag lager maar is goed te doen zo. Voorlopig ist goed en misschien wil ie nog wat inzakken.

    Je hebt een pm Stender. :thumb

    jup^, ie zakt nog wel wat. zit er al een reservewiel in en is je tank wel al vol?

    #17940384

    Reservewiel zat er al in, tank had ik ondertussen al een eind leeg gereden.

    Weer even een kleine update:

    Panhardstang verstelbaar gemaakt:

    Ik kwam nog een paar gloednieuwe bumpers tegen voor een leuke prijs, toch wel een grote verbetering:

    #17940386

    Is dat echt nodig, een verstelbare panhardstang bij -40mm ?

    Zo ja, hoe maak je dat nou? Doorslijpen, en dan een ijzeren staaf met draad inlassen of zoiets?

    #17940385

    Nee, was echt niet nodig bij -40mm.

    Kwam vooral gunstig uit omdat ik wat meer speling nodig had waar de stang de uitlaat aan wilde tikken. ;)

    #17940383

    Echt mooie combo, die bumpers en die kleuren. Goed dat het spuitwerk nu OK is!

    #17940387

    @Stender wrote:

    Echt mooie combo, die bumpers en die kleuren. Goed dat het spuitwerk nu OK is!

    Hoorde dat het nog niet makkelijk was geweest, het spuiten..

    #17940388

    Ja ik weet het via de sms.

    #17940389

    Weer eens buiten geweest, veel bekijks gehad en gelijk maar even gestopt voor een paar foto’s.

    #17940390

    :wors :wors :wors :wors

    nice ride

    :thumb

    #17940391

    Een hele mooie B1 geworden :wors Het hele plaatje klopt naar mijn
    smaak “kleur(en), bumpers, velgen enz.” :thumb

    #17940392

    Heel mooi geworden! Jullie hebben aardig de gang er in gehouden met de opbouw!
    Hij is van achteren nog iets verder ingezakt zie ik?

    #17940393

    Ik zal maar weer eens wat plaatsen, zie de laatste tijd te weinig foto’s verschijnen in het manta gedeelte. ;)

    Met het einde van de zomer in zicht laatst nog even een rondje zeeland gereden.

    Ook bij Barry (sniksnak) een setje remschijven gekocht om het geheel wat beter tot stilstand te kunnen krijgen, gelijk met stalen remleidingen gemonteerd.

    We hebben het injectiesysteem ook ge-upgrade, ik vermoedde dat de originele LE injectors waar ik nu mee rondreed niet helemaal fris waren.
    Dit bleek wel na de test. Waar ze alle 4 op 3 bar ongeveer 190cc/min moesten geven verschilde dit nogal. (145cc / 170cc / 190cc / 130cc :shock: )
    Wel lag er nog een c24ne set die allemaal als nieuw in bleken te spuiten, gelijk maar voor die set gekozen en die gemonteerd compleet met c24ne brandstofrail. (beetje aanpassen noodzakelijk maar vanzelfsprekend een veel mooiere constructie)

    Ook een instelbare branstofdrukregelaar gekocht om het allemaal nog iets beter af te kunnen regelen.

    Hoe maak je nou eigelijk zelf iets om je injectors te kunnen testen/reinigen?

    Je pakt om te beginnen een oud aquarium van je vrouw uit de schuur, wat toch maar in de weg lag. (nee schat, we spuiten er alleen water door, geen benzine… :angel )

    Brandstofpomp, tankje, drukreregelaar, 12v erop, wijst zichzelf wel eigelijk.

    Spuiten maar.

    Zo hoort het er natuurlijk niet uit te zien, hier is iets goed mis met de injectors…

    Op 3 bar moet dit er uit komen in 1 minuut. Deze set gaf een perfecte opbrengst en had een prachtig inspuitbeeld. :wors

    :thumb

    #17940394

    kijk, dat zijn de leuke geintjes. vindingrijk zijn :thumb

    mooi dat dat nu ook weer opgelost is!
    :wors

    #17940395

    Hier in belgie bij de club “the manta revolution” hebben ze een lid die zo goed als de zelfde gebouwd heeft,.. zelfde kleuren en al!! super!!!!

    #17940396

    kurt zien oranje sleeej :P

    #17940397

    yup ;-)

    #17940398

    Ja das den Kurt, heeft ie mooi gedaan hoor.

    Ja Hans, scheelt weer in de centen he, het meeste aan onderdelen heb je al snel dubbel of 3 dubbel als je manta rijdt, het kost je dan misschien net de maatbekers als het meezit. ;)
    Bij ons in de buurt kost het rond de 100 euro om 4 injectoren te laten testen en reinigen.

    Onze kast is misschien iets beperkter omdat we nu alleen maar met 100% duty cycle kunnen werken (kan je natuurlijk wel uitgebreider maken als je er zin in hebt) maar dit is goed genoeg om het sproeipatroon te kunnen controleren, maximum flow, injectors bij elkaar matchen tot een mooie gelijke set, en eventueel een reiniger er doorheen jagen. (liever door m’n aquarium dan m’n motor in)

    Ik denk dat men vaak de injectors vergeet te controleren op een goede werking, kapot gaan ze zelden, maar ik denk dat je er van staat te kijken hoeveel er niet optimaal zullen werken door vervuiling of lekkage.
    Zeker met dat oude spul waar wij mee rijden. :thumb

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 368)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.