Manta B1 2.0 16V

Forumindex Forums Modellen Manta Manta B1 2.0 16V

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 368)
  • Auteur
    Berichten
  • #17940495

    De set kost genoeg, maar dan heb je ook wat.

    Verzendkosten waren zeer schappelijk, hij rekende slechts 5 pond, dat is nog geen 6 euro, pakketje binnen nl is nog duurder…

    Ja t is de bedoeling dat deze set gewoon op de normale koelers past. :thumb

    http://www.ebay.co.uk/itm/Opel-Manta-Ascona-B-RWD-C20XE-Redtop-Conversion-Silicone-Water-Radiator-Hose-Kit-/271195096585?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f247cc609#ht_1238wt_1141

    Blauw, zwart, rood, andere kleuren kan je ook aan hem vragen meen ik gelezen te hebben op het engelse club forum. (omoc)

    Ze leveren nog ander vakwerk trouwens, maar dat kost me net iets te veel…

    :wub

    http://www.ebay.co.uk/itm/C20XE-Redtop-into-Manta-Ascona-Kadett-MKII-Escort-Stainless-Exhaust-Manifold-/271190242970?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f2432b69a#ht_1546wt_4102

    #17940496

    brrr 595 pond :P

    Heb al een c20xe rwd uitlaatspruitstuk geloof een risse is wel 63.5 mm uitgaand.

    Alleen de pijpen nog ff inwikkelen met heatwrap. anders smelt mn remresevoirpotje weg denk :P
    Heb nog een 1.8s slangen set hier liggen maak die dr wel eerst aan en aankomende winter ff helemaal afmaken denk !

    #17940497

    Moet je eens omrekenen naar guldens, das pas echt schrikken. :D

    Versie 2.0 van de uitlaat, past beter, motorsteun heeft ook meer ruimte nu. Ik vind hem netjes zo.
    Nu ook 63,5 mm uitgaand trouwens.

    Even heatwrappen nog en klaar.

    Volgende stap, het inlaatspruitstuk voor de busa bodies.

    #17940498

    Ja dat zijn vaklui van Retropower, volg hun projecten al een paar jaar met veel plezier :thumb

    #17940499

    Ik heb vandaag m’n Retropower slangenset ontvangen.

    Ben er goed over te spreken, erg mooi spul, pasvorm is goed. :thumb

    Hier nog wat andere werkzaamheden van de afgelopen dagen:

    #17940500

    Inlaatspruitstuk even netjes laten vlakken:

    Nu nog netjes van rond naar ovaal zien te krijgen… :hmmz

    15 meter heatwrap voor de custom spaghetti…

    Ongeveer 11 meter verder:

    #17940501

    #17940502

    ziet er allemaal zeer netjes uit :thumbup

    maar hoeveel pk winst levert dat nou op die throttle bodies?

    #17940503

    Dank je.

    Pk winst zullen we op de testbank zien.
    Bedrijven als SBD Motorsport bijvoorbeeld claimen met hun tapered TB kit een winst van 38% vermogen op een standaard motor met fatsoenlijke uitlaat.
    208 pk is niet niks, dus ik wil de cijfers wat realistischer voor mezelf houden en blij zijn met alles vanaf 180 pk aan de achterwielen. :thumb

    Ook heb ik geen 600 euro spaghetti spruitstuk, al moet ik toegeven dat ik wel eens eerder een c20xe met een zelfbouw heb gereden icm 40mm carburateurs, en dat ding ging verschrikkelijk hard.

    Veel valt of staat ook met het inlaatspruitstuk, die moet gewoon kloppen en daar mankeert het naar mijn mening nog al eens aan, zelfs duurdere bogg brothers spruitstukken vind ik niet altijd mooi ontworpen.

    #17940504

    Herriepijp bijna klaar, alleen nog even aflassen en moer voor de lambdasonde plaatsen.

    Dit keer voor een ander ontwerpje gegaan, gewoon alles naar de bestuurderskant gedaan.

    #17940505

    zonne dikke puup:P

    #17940506

    kijk! mooi project!!

    is goed te doen he zo’n uitlaat zelf lassen. :thumb

    #17940507

    Nou ja vooruit, dat ging inderdaad nog wel. :thumb

    Die inlaat is ingewikkelder. :swear

    #17940508

    Kostte aardig wat moeite, maar die ouwe heeft het toch weer mooi voor elkaar gekregen. :thumb

    Nog even aflassen en verder afwerken.

    #17940509

    goed bezig!

    #17940510

    Het spruitstuk is bijna klaar, de binnenkant moet nog verder geflowt worden.

    De buizen zijn redelijk lang geworden maar dat is voor deze motor niet verkeerd denk ik.

    #17940511

    En dat was gisteren…

    Vandaag is m’n vader een avondje aan het draaien geweest:

    Verder nog genoeg te doen, koppelstukken, klepbediening verlengen, injectorgaten afdichten, luchtkelken maken, luchtfilter doen.
    Alles maatwerk… En dan ook nog wat bekabeling…

    #17940512

    Je pa is mooi handig met dat werk. Ideaal!

    #17940513

    :thumb

    Even passen… :wub

    Van het weekend ga ik me maar eens verdiepen in de diverse keuzes in het Pipercross assortiment, icm de ruimte die ik heb.

    #17940514

    Om mijn kromme gasklep probleem op te lossen heb ik vorige week maar een “nieuwe” set gekocht, compleet op de injectors na.
    Totale uitgave 5 tientjes, das wel even wat leuker dan een setje jenvey’s aanschaffen. :wors

    De TB’s zijn nu bijna klaar, het begint nu wel te kriebelen.

    Morgen even een Pipercross PX500 filter bestellen, hopelijk ook woensdag binnen.
    Wel een geruststelling, na een avondje met diverse mallen passen en meten, het blok iets lager gelegd en een heel klein beetje kantelen (milimeter werk, geen scheef carter dus!), heb ik nu toch vertrouwen een goed passend filter te hebben gevonden, niet een van de grootste, dat mag duidelijk zijn…
    Het was even spannend, want ja, de TB’s staan best schuin, en de inlaat was toch wel vrij lang geworden… Maar het is gelukt.

    De kelken zijn hopelijk woensdag ook binnen, origineel hayabusa, deze zijn van rubber en zorgen gelijk voor een perfekte aansluiting tussen TB en achterplaat filter, door deze vinding ook weer een puzzeltje minder.

    Dan gaskabel nog pasmaken, en kabel voor de handchoke (ook origineel hayabusa, ideaal)
    Daarna hoofdzakelijk nog werk aan de bedrading.

    #17940515

    Ik ben benieuwd naar het resultaat, maar je bent iig lekker creatief bezig!! En het begint er al goed op te lijken!

    #17940516

    Lekkerlekkerlekker!

    Kijk je pipercross filter even goed na, na een tijdje rijden.
    Mijne begon in te scheuren langs het originele gaaswerk binnenin.
    Dit heb ik opgelost door een stukje gaas in de onbeschermde delen te zetten. Lijkt me niet tof als die de losse schuim opzuigen gaat.

    #17940517

    We zijn een heel eind! Vanavond een groot gedeelte van de bedrading gedaan.

    Nog een aantal draden verleggen en wat stekkers aansluiten, setje bougiekabels scoren en dan is ie electrisch een heel eind klaar.
    Mechanisch verder nog een gaskabel leggen, handchoke aansluiten, paar kleine slangetjes leggen en vast nog wel een paar kleine dingen.

    Daarnaast nog:

    – Silicone koppelstukjes voor de inlaat/throttle bodies bestellen.
    Na een tijdje zoeken eindelijk een firma gevonden die mijn maat levert, en op voorraad heeft. (ik zat natuurlijk weer met een afwijkende maat!)
    Morgenochtend gelijk even een metertje bestellen. Schappelijke prijs gelukkig, zat anders niet echt op die verplichte meter lengte te wachten.

    – Suzuki heeft mijn kelken niet op voorraad, waarschijnlijk in de loop van volgende week binnen.

    – En mijn Pipercross moet nog rechtstreeks uit engeland komen! Ook volgende week binnen.

    De bedoeling is wel om volgende week de sleutel om te draaien!!!

    #17940518

    En suzuki inlaatrubbers was er niet?
    Je moet m niet enkel in de rubbers laten hangen. ..gaat niet heel lang goed. Bij mij werkte de siloconen kpppelslangen prima…een maand of 2. Originele rubbers zijn hier veel beter voor geschikt want die vallen precies in de randjes op je bodies

    #17940519

    De suzuki inlaatrubbers hadden inderdaad het mooist geweest, maar deze hebben een verloop wat ze voor mijn inlaatspruistuk onbruikbaar maakten.
    Ik moet 56 naar 56 mm hebben.

    Maar je moet even naar de laatste foto kijken. ;) Er zijn 2 steunen gelast op het spruitstuk waar de bodies in vastgeschroeft zitten, die zullen er niet af vallen.
    Ik wilde inderdaad absoluut het risico niet nemen door alleen te vertrouwen op silicone koppelstukjes als bevestiging.

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 368)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.