Manta B1 2.0 16V

Forumindex Forums Modellen Manta Manta B1 2.0 16V

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 368)
  • Auteur
    Berichten
  • #17940447

    Ik zie het, even de 1.3 handleiding erbij gepakt, en daar zijn ze inderdaad aanwezig op pin 40/41/42/43
    Op de 1.4 zijn deze vervangen door ignition outputs voor cilinder 5 en 6. USB komt bij de 1.4 niet meer terug in de hoofdstekkers.

    Ik hou het maar op deze oplossing, is zo ook erg goed bruikbaar.

    Kabelboom is uitgezocht, plus aan accu , min aan blok , contact , benzinepomp, zijn al aangesloten. De rest ligt alvast op de juiste plaats.



    #17940448

    Lekker bezig hoor! De 1.4 heeft die dan de usb aansluiting op de printplaat zitten ofzo?

    #17940449

    Klopt, zie hier.

    Maar zoals je op mijn foto’s kan zien is het is geen probleem om deze makkelijk toegankelijk te maken.

    #17940450

    Ik zou niet zomaar zelf op de print gaan solderen zo’n fabriek printplaat is erg lastig te solderen.
    Ik heb nog een losse printplaat liggen waar een jumpertje niet zo netje is gesoldeert, wordt je niet blij van.

    #17940451

    ah nu snap ik hem, dat is een aansluiting voor een snoertje.
    Dan is dat dopje in de behuizing wel een goed idee ja! :thumbup

    #17940452

    :thumb

    Nog even over de klopsensor plannen. Die komen te vervallen. De 1.4 heeft namelijk in tegenstelling tot de 1.3 geen klopsensor circuit meer.
    En externe hardware kost over het algemeen aardig wat….

    Helaas pindakaas.

    Van de week maar verder met de verdeler aanpassen en stekkers aansluiten.

    #17940453

    Volgens mij heeft de helft van de Manta/Ascona rijders er zo’n mooie Yuasa accu in zitten (ik ook!) :-)

    #17940454

    Even een fraaie update van mijn vader, mooi werk. :wors

    :wub

    Ook geschikte bougiekabels weten te vinden.

    Vrijdag weer verder.

    #17940240

    Super! Waar heeft ‘ie het nou van gemaakt? ouwe ontsteking? ziet er super uit!

    #17940244

    Correct :thumb

    #17940455

    PUZZELTJE VOOR DE LIEFHEBBER!!!

    Ik heb een testrapport gekregen bij het reinigen van mijn c20xe injectors en ik kom er even niet meer uit.

    Ik wil de injectoropbrengst uit het rapport vertalen naar voor mij bruikbare informatie.

    Hier is wat ik weet:

    Opbrengsten 0-280-150-744 injectors in theorie, op 100% duty cycle:

    214cc / min @ 2.5 bar
    234cc / min @ 3 bar
    270cc / min @ 4 bar (eigen berekening)

    Nu heb ik een testrapport gekregen met de volgende waarden:

    simulatietoerental = 6000 rpm , openingstijd 4.4 ms , testduur 120 seconden, gemeten hoeveelheid 134ml, gemeten op 4 bar

    Wat ik wil weten uit mijn eigen rapport:

    opbrengst in cc / min @ x bar

    Hoe bereken ik dit?

    #17940456

    6000 RPM = 3000 ontbrandingen per minuut (4takt)

    per ontbranding gaat de injector 4.4 ms open, dus dat geeft 3000*0.0044 = 13.2 sec dat de injectoren opengaan per minuut.
    Testduur is 120 seconden, dus 2 minuten. Dat geeft 13.2*2 = 26.4 sec dat de injectoren over de testperiode geopend zijn.
    26.4 past 60/26.4 = 2.273 maal in een minuut.
    gemeten hoeveelheid is 134cc.

    De opbrengst is dan dus 2.273*134 = 304.5 cc/min op een druk van 4 bar :D

    #17940457

    Bedankt Ben, ik kwam vanmiddag met een hele andere berekening op hetzelfde uit, maar ik vond de uitkomst dusdanig hoog dat ik het niet aannemelijk vond.

    Ik had minder opbrengst verwacht, rond de 270cc, maar het zal wel kloppen.
    Wel mag zo’n test van mij iets bruikbaarder in elkaar zitten, testen op 3 bar op 100% duty cycle had me veel meer gezegd. :D

    Foto’s van vanavond:

    Voormalig verdeler klaar.

    Inlaatbuis, nieuw K&N filter, inlaatlucht temperatuursensor gemonteerd.

    Kabelboom ligt al een eind netjes, gedeeltelijk ingepakt. Nu nog inkorten, stekkers aansluiten en verder afwerken.

    #17940458

    Alles aangesloten.

    Vind het zo wel opgeknapt onder de kap!

    Morgen niet m’n laptop vergeten en dan maar eens kijken of het ook allemaal werkt.

    #17940459

    Nou? Doet ie t?

    #17940460

    Ja hij loopt. Je bent er nog niet zo maar klaar mee, maar na wat meetwerk, callibreren, denkfoutje herstellen (ontstekingsvolgorde wasted spark, bougiekabel verkeerd om) , ontsteking goed gezet, toen bleef ie wel goed lopen.
    Wel de idle valve los moeten halen omdat deze een dansend toerental gaf.
    Loopt nog erg rijk lijkt het wel, maar daar heb ik ook nog geen uitsluitsel over omdat er waarschijnlijk een foutje in de aansluiting van de afr controller zit. Moet nog even gecontroleerd worden.

    Hoop werk hoor. Die cursus lijkt me geen verkeerd idee. ;)

    #17940461

    Top man, dus je gaat binnenkort banken?

    Cursusje ga ik zoiezo ff doen, dat wordt m alleen wel de 2e helft van dit jaar ivbm andere cursussen.

    Heb ook nog niets besteld of gekocht qua managment. Maar ben dr al wel zo goed als zeker van dat het een kdfi wordt.
    Binnenkort ook eventjes alvast de ontstekingshuis aanpassen zoals jij dat ook gedaan hebt.
    :thumbup

    #17940462

    Binnenkort hoop ik wel ja!

    We zijn al wat verder maar er valt véél te leren en een grote valkuil bij zo’n systeem vind ik dan ook dat je echt veel te veel in kan stellen, te veel opties die ik eerst wil begrijpen.
    Stap voor stap lezen, leren, afstellen… Vandaag of morgen gaat ie de straat wel een keertje op denk ik.

    #17940465

    Ben eens benieuwd naar hoe die nu is. Ondertussen al afgesteld?

    #17940466

    Gisteren tijdens het mappen helaas kapot gelopen op de testbank.

    Lagerschade (de rest valt hopelijk nog mee) . Oorzaak nog onbekend, blok gaat binnenkort uit elkaar.

    Er was nog niet eens echt mee getrapt, mappen was tot ongeveer 50% load gedaan toen het fout ging.

    :swear

    #17940467

    Oeps, dus eerder een mechanisch foutje….

    Wat gebeurde er precies waardoor je merkte dat het fout ging?

    #17940468

    In elk geval mechanisch falen, laten we het daar maar even op houden tot ik de oorzaak weet.

    Olietemp liep hoog op, koelvloeistof ook, even een rammel gehoord, gelijk uit gezet.

    #17940469

    Verandering van plannen, heb zin in wat anders dan de CIH motoren.

    Al mijn CIH spul mag weg, staat ook op marktplaats, heb er wat prijzen bij gezet, maar alles is bespreekbaar, dus stuur een pm of bericht via marktplaats, of bel, als je interesse in iets hebt, en we komen er wel uit!

    Heb een goede 5 bak, het hele inlaatgebeuren, een c24ne waar het onderblok van gereviseerd moet worden en nog meer klein spul.

    #17940470

    Linkje?

    #17940471

    http://link.marktplaats.nl/666609176

    de rest vind je zo ook wel.

    Prijzen zijn vraagprijzen he, sommige delen vond ik wat moeilijk op waarde te schatten, alles is bespreekbaar.

    De motor is perfect voor iemand die een snelle 2.4 (of meer inhoud natuurlijk) wil bouwen en dus toch gesmede zuigers en de hele mikmak gaat plaatsen.
    ( Je kan ook een zogezegd goede c24ne voor 1000 euro kopen, maar die wil je heus ook niet inbouwen zonder compleet aan te pakken. ;) )

    Uiteindelijk is er een ander type motor waar ik toch wat gekker op ben en wat leukere mogelijkheden mee zie, dus heb de keuze maar gemaakt om deze niet opnieuw op te bouwen.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 368)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.