Manta b gt/e ”goldie” Kachel troubels ?

Forumindex Forums Modellen Manta Manta b gt/e ”goldie” Kachel troubels ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 88)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250230

    Ere herstel van deze manta.

    Moeten nog diverse kleine dingen aangepast worden en afgemaakt cq vervangen worden.

    Hier onder enkele foto’s van de linkerkant welke nu ook in kleur is ipv zon mooie witte deur :puke

    Gezocht 8 witte klipjes om de sierlijst op de deuren mee te bevestiggen.

    En gezocht spatlappen voor achter :angel

    :afro

    #18043878

    Ook nog gezocht zie onderste 2 foto’s graag ook in de beige kleur.

    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOit geheeft er alarm op gezeten :wtf

    Verder auto verder afgebouwd vandaag intrieur ff gereinigd.
    Linker zijruit is aan de kant flink beschadigd.
    De veloursgelijder in de raamgelijder zat er niet meer in meteen maar ff een andere in gekit.
    Ruit laat ik denk ik tzt een keer polijsten.

    Wat ze bij opel al jaren nalaten … zie hier onder RVS king:

    grtz GTI bedoel gt/e

    #18043879

    :thumb prachtige wagen heb je daar!

    veel plezier ermee.

    mogelijk kan mantaparts.nl je verder helpen met je gezochte delen,
    of onze vriend in hemrik. Egbertdeboer.nl

    #18043880

    pas op met rvs schroeven, zoek maar eens op galvanische corrosie!

    #18043881

    heb zo ook met ml in gespoten na montage ;) voor en achter dus denk dat de roestduivel daar wel wegbrijft :)

    #18043882

    :thumbup

    mooi bak zo!
    spatlappen achter heb ik ook met rvs schroeven gemonteerd en ook met antiroest middel (owatrol bij mij) ingesmeerd.
    ik heb universele gehaald bij biesheuvel, van die rally lappen die je zelf op maat moet maken. Heb ze met een beugeltje vastgezet

    (als je wat bredere wielen hebt hangen ze achter je hele wiel, die originele zijn natuurlijk op de originele breedte berekend)

    Denk dat bij jou originele wel mooier zullen staan

    #18043883

    Ja orginele spatlappen komen er ook onder alles wat non opel is gaat er geleidelijk uit !!!

    Orginaliteit op en tot king:

    Trouwens zit er ook nog een licht herinering af fabriek op bij een b-manta ??

    Dus een pieeeeeeeeeeeeeeep als je de verlichting aan laat staan, :hmmz

    #18043884

    volgens mij was die licht herrinering niet standaard bij manta b nee.

    zo`n relais is vlot gemonteerd :D

    wat betreft de opmerking van @maarten,
    intressante opmerking, kende het nog niet bij naam.

    maar geld het verhaal van de corrosie niet in geval bij onbewerkte metalen?
    dus wanneer je met een rvs bout, een stukje kaal ijzer vastzet, kan er de genoemde corrosie
    optreden.

    wanneer je het dus zult toepassen in en aan je auto, motor, of weet ik wat, is de kans van de
    (in principe, versneld roestproces) toch aanmerkelijk minder aanwezig?

    of lees ik het nu verkeerd?

    #18043885

    Het is eigenlijk redelijk simpel:

    Als je twee verschillende metalen combineert, zal het minst edele metaal gaan corroderen.

    Dan kun je ook nog een heel verhaal op gaan hangen met potentialen en potentiaal-verschillen, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien.

    1 ding staat vast: RVS bouten of schroeven gebruiken in stalen onderdelen, is vragen om problemen.
    Laat in ieder geval het RVS geen contact maken met het staal. Bij gebruik van kunststof bussen en ringen, zal het probleem ondervangen worden.

    Het is makkelijker om een bout te vervangen, dan de body van de auto. ;)

    #18043886

    Vraag met betreking stickers op de rijdersdeur en voorscherm.
    zitten deze er in spiegelbeeld op of ?

    aan de bijrijderskant zit de sticker “manta” op de deur en “gt/e” op het rechter voorscherm.

    komt er dan aan de rijderskant op de deur “gte” en voorscherm “manta” of is het andersom ??
    dus beide kanten “manta” op de deur en “gt/e” op de voorschermen ??? :hmmz

    #18043887

    #18043888

    duidelijk kon zelf vanmiddag op mn telefoon geen afbeeldingen laden zodoende,anders was ik dr wel achter gekomen ;) .

    Diverse delen onderweg uit Ijmuiden :) king:

    En ook nog wat clipjes voor bevestiging van de zwarte strip op de deur zodat deze dr nie steeds afvalt :wtf .

    Zaterdag weer een update morgen nog eerst na zuid duitsland voor de baas :P

    #18043889

    :thumb

    #18043891

    Mooie manta hoor! Ik kom gauw weer een keer langs om die onderdelen op te halen, dan wil ik gelijk even kijken naar je manta en de corsa uiteraard ;)

    #18043892

    De Manta is echt mooi met deze wielen :thumb

    #18043890

    At hendri : ja da klopt alleen nog 16 inch bbs :) heb er alleen nog geen bbs geld voor over.

    Zoals belooft enkele foto;s . zijskirts ook gemonteert !
    Als het DROOOOOOG :???: is een keer wassen :)

    Gt/e sticker word morgen aan de rijderskant gemonteert als het DROOG is :hmmz :hmmz

    Ook nog n andere hobby :P

    1 van de 3 a 4 corsa’s b wie gebouwd worden voor de auto cross dit jaar

    In de zon de volgende foto;s

    :jerry

    #18043893

    Stickers dr op :P

    Laatste is op werk genomnen … zit sticker op van grolsche manta club :D nostalgie !!

    Binnenbekleding ff na laten maken door pa :) rechterkant is iets moeilijker met de hoeken :hmmz

    #18043894

    naast wit vind ik dit de mooiste kleur voor een b gte gsi.
    zeker in combi met dit interieur! :wub
    prachtig

    #18043895

    motor is vandaag vanaf werk naar huis overleden er lekte veeeeel olie aan de voorkant en lampje brand ook ineens vel
    :wtf

    Dus toch maar x keer een c20xe ombouw doen in een manta.

    Tips welkom !!!!

    Ombouwdelen heb ik allemaal al op pijlstok en houder 1.8 na ….
    R25 bak van n omega komt er onder dus ff de 5 bak as pas lassen op de hardyschijf of met schuifstuk ?!,!…

    Moet ook nog een lager voor in/aan de krukas hebben voor (d)ohc ombouw ?

    Foto’s worden geplaatst hoop de auto over n maandje met 16v lopend te hebben.
    Word een dis ombouw omdat ik hier alles voor heb liggen ook nog catcams nokenassen 272 graden. :wub

    Morgen blok en bak demonteren :jerry

    #18043896

    was die krukaskeerring nog altijd niet vervangen :shock:

    Die was al ver heen toen ik hem bijna 2 jaar geleden verkocht heb

    #18043897

    ooh die kering ligt er dan denk ik idd nu helemaal uit :P:P :jerry

    Had al zo’n vermoeden …

    Weet nie wie vorige eigenaar was ma zo her en der is die best aan de beun geweest in en om de auto … :wtf

    #18043898

    Wel zonde van de motor, was een van de beste 2.0 motoren die ik ooit gehad heb (haalde er 1:12 mee)

    De dingen die ik eraan gedaan heb: verlaagd met rode 6 cm veren en dikke koni geel, gruppe A gemonteerd, spruitstuk en klepdekselpakking, en trekhaak.
    Keerring had ik toen een poging voor gedaan, maar kreeg de pouliebout toen met geen mogelijkheid los.

    Iets wat ooit een keer een alarm geweest is, zat toen ook al weg gemoffeld int koffer. Ben toen gewoon te lui geweest om hem eruit te halen :jerry

    #18043899

    oké dus :)

    De motor is tekoop hoor haha king:

    Denk alleen wel dat ik de gehele koni set alle 4 er onderweg haal ding stuitert werkelijk over de straat hier in het dorp.
    Maar dat zien we nog wel als de c20xe erin ligt deze lijkt me zwaarder de de motor wie er nu in ligt zodoende.

    Heb ook wel eens gelezen dat je de koni’s aan de voorkant qwa hardheid in kunt stellen maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

    #18043900

    Ff vraag zie bovenstaande foto … Dit is het aftappunt van de bak neem ik aan ?

    En neem aan dat op bovenstaande punt het vultpunt van de bak is :) En hoeveel liter moet er in de bak en welke olie ?!? :wub

    #18043901

    Gele koni’s kun je in hardheid stellen.

    kwestie van demonteren. helemaal indrukken en dan draaien (geloof dat links om zachter was, en rechtsom stugger)

    vwb de R25 vragen, geen idee.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 88)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.