MANTA B CC 3.0 24V ombouw en restauratie

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling MANTA B CC 3.0 24V ombouw en restauratie

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 92)
  • Auteur
    Berichten
  • #17391106

    ja kan kloppen want heb eens zitten meten en wat je zegt klopt ook en heb der inderdaad andere koppeling
    en vliegwiel bij gekregen

    maar dan heb ik nog de vraag is het nodig om de tunnelhuis los te halen het gaat er natuurlijk om hoe ver je
    de motor na achter bouwt wij doen zeg maar de orginele 2.0 steunen en dan de motorsteunen zo onbouwen
    dat de motor nog 3 cm na voren komt :hmmz

    #17391107

    het subframe hebben we onderstussen ook al aangepast nieuwe ophanging voor de motorsteunen gemaakt


    voor de motor steunen hebben we stalen manta steunen gebruikt die hebben we aangepast zodat de schrokdempers van het senator blok er op passen.


    #17391108

    hier ook nog het bijna eind resultaat van de carterpan


    ook zijn we begonnen met de nieuwe plaats voor de radiateur, de radiateur komt tot net vor de haak waar de motorkap dicht valt maar we moesten wel wat aanpassingen maken zo hebbe we een nieuwe tussenbalk gemaakt met hoeken die ook op de oude punten vast zitten en een nieuwe radiateur steun ook daarvan wat fotos





    hier ook wat foto’s van hoe we begonnen zijn met het maken van de nieuwe tunnel we gebruiken een 2.65 bak hydrolisch uit een omega, de versnellings pook en handrem zijn alle een stuk na achter gemaakt ondertussen







    ben ondertussen ook al bezig om al het isolatie materiaal van de bodum af te stekken, met een hitteföhn gaat het best makelijk slijp het daarna helemaal schoon en zet het meteen in de primer.

    van de winter zullen we wel hard aan de slag gaan om alle rotte stukken te vervangen we hebbe al nieuwe chassiebalken, wielkast delen, vloerplaten en heb een casco van een cc liggen waar nog van alles afgeslepen kan worden

    #17391109

    hier weer een update zijn de afgelopen dagen weer bezig geweest en hebbe de cardanas terug van de specialist dus hier meteen wat foto’s

    me vader heeft de bestuurderskant van de auto als zijn werkplek en ik de bijrijderskant zo zitten we elkaar niet in de weg en kunnen we lekker doorwerken.

    zo heeft me vader de rot bij het ruitenwisser reservoirbak al aangepakt de gehele bak is vervangen
    en de stijl bij de deur gerepareerd

    ik heb aan de andere kant ook de stijl bij de deur gerepareerd en heb ik het rotte stuk uit de accubak vervangen



    nou heb ik ook nog een vraag zijn er ook manta rijders met een 24v die een hydrolische kopeling op hun bak hebbe zitten en zo ja waar hebbe jullie dan de hoofdcillinder gelaten ??

    #17391110

    Bij een B-manta heb je daar genoeg ruimte voor bij de pedaal.

    Ander vraagje. Die stalen plaat waar normaalgesproken de versnellingspook in zit en welke normaal aan de bak hoort te zitten, is die nu in de tunnel gelast?

    #17391111

    origineel gepost door Jo
    Bij een B-manta heb je daar genoeg ruimte voor bij de pedaal.

    Ander vraagje. Die stalen plaat waar normaalgesproken de versnellingspook in zit en welke normaal aan de bak hoort te zitten, is die nu in de tunnel gelast?

    nee die zit nog steeds aan de bak we hebbe hem wel iets aangepast zodat de pook nie te ver na achter kwam

    we hebbe ook een grotere hoofdremcillinder meschien dat we daarom geen ruimte hebbe voor een hydrlische kopeling maar dat maakt nie uit he hebbe nog een 265 bak met kabel het is alleen een stukje luxe die je mist:D

    #17391112

    De plaats waar de koppelingskabel in de pedaal is ingehaakt moet de plek worden waar de cilinder aan ene kant wordt bevestigd. Dus haak vervanderen in oog. de andere kant moet ergens aan de carroserie komen.De veer kan je weg laten. Dan is de rest alleen een kwestie van leidingen plaatsen / gaten boren en ontluchten.
    Lukt jullie wel binnen 1 dag.

    #17391113

    hmmm maar de hoofdremcillinder die we hebbe voor de kopeling is van kunstof daar kunnnen we niks aan aanpassen dus die zou dan meteen achter de pandaal moeten komen en daar hebbe we geen ruimte voor

    moeten we dan een andere cilinder nemen of heb je een andere oplossing ( meschien foto van hoe jij of een ander het heeft gedaan )

    het maken is geen probleem ;)

    #17391114

    mooi project, trouwens heb je daar ook een mooie capri staan.:thumbup

    #17391115

    Wat zijn het toch mooie motor’s om te zien he die 6 CIL. 3.0L 24V :wub:wub:wub

    #17391116

    origineel gepost door D-dett
    mooi project, trouwens heb je daar ook een mooie capri staan.:thumbup

    ja de capri was van een maatje alleen de capri is ondertussen overleden :( sund wat het zijn ook pracht auto’s

    en wat betreft de pracht van me blokkie :angel kan nie wachten tot ik hem kan gaan starten want na 2 jaar ( niet constant ) werken begint het toch wel te jeuken maar er zit zo veel werk in het aanpassen van de auto en oplossen van problemen :hmmz

    maar morgen gaat het blok en de subframe’s er onderuit dan gaan we dodums en chassiedelen vervangen daar komen binnenkort foto’s van

    hebbe hier ook wat foto’s van de cardanas die hebbe we bij terberg techniek laten aanpassen/ uitballanseren en er een schuifstuk tussen laten zetten kost wat maar dan heb je wat


    #17391117

    olaaaa en dan nog in een CC :o prachtig…

    lijkt me wel verdomd moeilijk…..:hmmz succes! :thumbup:thumbup

    #17391118

    mooi project je manta met een 3.0 24v ik blijf je project volgen

    #17391119

    origineel gepost door Redmen
    hmmm maar de hoofdremcillinder die we hebbe voor de kopeling is van kunstof daar kunnnen we niks aan aanpassen dus die zou dan meteen achter de pandaal moeten komen en daar hebbe we geen ruimte voor

    moeten we dan een andere cilinder nemen of heb je een andere oplossing ( meschien foto van hoe jij of een ander het heeft gedaan )

    het maken is geen probleem ;)

    Beter lezen.
    Aan de cillinder hoef je niets aan te passen, alleen de bevestigingspunten. Dus boven aan de pedaal, en eentje verder naar achteren (richting stuur)
    Bij een B-manta is daar wel genoeg ruimte.
    Heb helaas geen foto’s, is voor mij alweer iets langer geleden, had toen nog geen digi cam. Die had ik toch niet nodig, want d’r was nog géén forum

    #17391120

    vandaag de subframe’s onder de auto uit gehaalt dat was nog een best werkje want veel bouten zaten goed vast geroest me vader is er ook de hele middag me bezig geweest

    ik heb de laastste hand aan de draaibok gemaakt waar de auto in komt te hangen


    #17391121

    zo de kerst dagen zitten er weer op nu kunnen we weer wat doen :angel

    we hebben vandaag de auto eindelijk in zijn draaibok gezet en ben begonnen met het kaalsteken van de bodum :swear wat een kutwerk maar heb al een kwart kaal

    als de bodum helemaal kaal is gaan we de chassiebalken, bodums en andere roest pekken aanpakken en in die tussentijd ga ik sparen om hem daarna te laten zandstralen
    alle roest die na het stralen nog te voorschijn komt wordt natuurijk ook nog weggehaald

    hier wat foto’s van de auto in de bok


    #17391122

    Als je de bitak insmeert met afgelopen olie, en effe laat inweken, kun je m er veel makkelijker afsteken, tenminste bij mij werkte dat perfect!

    Mooi project trouwens !

    gr’s Rico

    #17391123

    ziet er netjes uit hoor al deze vorderingen!!
    Suc6 met het verdere bouwen

    ik wil het ook graag zo aanpakken voor mijn CC 24V

    #17391124

    origineel gepost door voederbiet
    ziet er netjes uit hoor al deze vorderingen!!
    Suc6 met het verdere bouwen

    ik wil het ook graag zo aanpakken voor mijn CC 24V

    thnx we doen ons best en vooral nu ik vakantie heb kan ik meer aan me auto werken daarom zo veel vordering

    maar heb je a een bcc 24v of ben je er ook 1 aan het ombouwen voederbiet

    @ rico

    wordt het dan niet een verschikkelijke kliederboel als je het met afgewerkte olie insmeerd ?

    #17391125

    mooi loodsje :thumbup

    keep up the hard work :thumbup

    #17391126

    mooie ascona daar in de hoek :D:D
    verder mooi project .. keep us posted :wors

    #17391127

    nee, valt wel mee, moet er een dun laagje opsmeren, dan lost de bitak wel op(bij mij tenminste).

    Wat wil je nog allemaal aan de auto doen of veranderen?

    gr’s Rico

    #17391128

    ik heb een 24V motor en een CC, dus die moeten nog samen gevoegd worden:jerry

    #17391129

    origineel gepost door rico523
    nee, valt wel mee, moet er een dun laagje opsmeren, dan lost de bitak wel op(bij mij tenminste).

    Wat wil je nog allemaal aan de auto doen of veranderen?

    gr’s Rico

    @ rabbitopc is idd een erg mooie loods hebbe alle ruimte ook om alle troep die van de manta af komt te bewaren :D

    @ rico wat ik allemaal nog we doen aan de manta pffff te veel we hebbe al wel 80 pocent van de dingen liggen die nog gedaan gaan worden
    zoizo wordt ie nadat we alles gerepareed en afgelast hebbe gestraald subframes ook om te kijken of er nog verscholen plekken tegen komen dan alles strak maken ( doet een maatje dies schade reparateur ) dan spuiten en opbouwen :D

    @ voederbiet zoon blok inbouwen kan makkelijker dan dat wij het doen als je bok ver na voren legt hoef je je tunnel niet aantepassen maar dan zit je met dat er super veel gewicht voor in de auto ligt
    wat wij hebbe gedaan is het bok vergeleken met de orginele manta ophanging nog eens 3 cm extra na achter gelegt waardoor je het gewicht meer in het midden van de auto hebt / met als nadeel tunnel, aandrijfas, kachelhuis, pendalen, handrem, versnellingspook moet je allemaal aanpassen:P

    maar dat is nu allemaal zo goed als klaar:angel

    #17391130

    Maareh zit er nu ook een 24 volts accu in? ;)
    Mooi project:wors

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 92)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.