Manta B c20xe ombouw UPDATE 7-6 VRAAGJE

Forumindex Forums Modellen Manta Manta B c20xe ombouw UPDATE 7-6 VRAAGJE

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17658813

    ik had aan beide zijden zo,n 4 kant blokje dus dat mag t verschil niet zijn

    tjah 4 of 5 bak is redelijk makelijk te zien
    als je t weet

    had je wel een 5 bak voor de ombouw?????

    want de 1,8s 5bak verschilt nouwelijks van de
    gewone cih 5bak

    als je een 4 bak had dan ook kun je zien of wat je nu hebt
    daar opleek of groter is

    plaats anders eens een foto:thumbup;)

    ik vind 1,5 cm op je tussenas wel wat veel

    of is de achteras geheel uitgeveerd momenteel????
    omdat die op bokjes staat of zo????;)

    #17658814

    de 18s bak heeft wel dezelfde lengte als de cih 5bak, verder staat er op de 18s bak 240xxxxx , leek me dus een getrag 240 5 bak, of is een 4 bak ook een type 240?

    ik zal vanavond foto’s maken. :thumbup

    oja, en de auto staat op de brug, maximaal uitgeveerd dus inderdaad, verklaart dat de 1,5cm verschil en is er dus niks aan de hand? :hmmz

    #17658815

    dan lijkt het mij
    dat je wel de jusite bak hebt
    dan is inderdaad die 2,5 cm ook wel verklaarbaar
    en zou de motor ook wel op de juiste maat moeten liggen;)

    #17658816

    de afstand vanaf het hart van de motorsteun tot aan de achterkant van het blok is 1.5cm korter geworden t.o.v. het originele 2.0e blok.
    dit is ook de reden dat de bakbevestiging niet wil passen, wel ga ik er ook vanuit dat ik de juiste bak heb, ik snap alleen nog niet helemaal waarom het allemaal net niet wil passen.

    #17658817

    Na wat passen en meten zit alles toch in elkaar!

    Alleen het kachelhuis moest er toch aan geloven maar dat is ook bijna klaar inmiddels.
    Morgen kachelhuis afmaken, dan komende dagen slangen e.d. uitzoeken en aansluiten, nog even kelken voor op de carburateurs regelen, waarschijnlijk airbox bouwen, en de hele mikmak afstellen… :D

    #17658818

    Zo, de manta is bijna klaar, het wachten is nog even op de airbox en dan moet de boel nog afgesteld worden, wie weet halen we het zeelandweekend nog….

    Vraagje:

    Het uitlaatspruitstuk komt nu nogal erg dicht langs/tegen de motorsteunrubber (ronde van manta 2.0 gsi). Dat wordt natuurlijk vrij heet…

    Kan dit? Zo ja, heel fijn. ;) Zo nee, wat zou beter passen?

    #17658819

    Ik heb de motorrubbers gewoon omgewisseld. Probleem opgelost.

    #17658820

    Ik heb de 2 vierkante steunen, de uitlaat ingewikkeld met die rally tape, scheelt een hoop hitte in je motorruimte.

    Heb je al een kachelkraantje van een c-kadett voor je kachel?
    Ik moet er ook een hebben en ben wel benieuwd of die nog niets ergens te krijgen zijn…

    (Bij mij is ie gescheurd op de hand van de bevestiging van een slang, hoop rook en hele motorruimte onder de koelvloeistof)

    #17658821

    Verrek, daar hadden we wel even eerder aan kunnen denken… Vanavond dus even de steunen omwisselen.


    @Maartuh
    : Die heb ik, er lag er hier in de buurt toevallig nog een in een c-kadett op de sloop.

    Mij lijkt trouwens dat je kachelkraantjes van vanalles en nog wat kan gebruiken, zolang het maar het gewenste aantal functies/aansluitingen heeft. Ik zou me niet blindstaren op enkel de c-kadett kraantjes.

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.