manta b 2.4 ne start niet

Forumindex Forums Modellen Manta manta b 2.4 ne start niet

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258290

    hoi iedereen
    mischien is dit al de duizendste keer dat deze vraag gesteld word maar vind het antwoord niet

    betreft ombouw manta b van 2.2 op webers naar 2.4 met afgekorte 6 cilinderbuis en 20e injectoren(geel) en kabelboom

    alles netjes aangesloten maar injectie wil niet inspuiten
    als ik contact opzet moet benzinepomp druk maken en stoppen met draaien dit is niet het geval het retourventiel gaat open of sluit niet af heb er al verschillende op gemonteerd zonder effect heb benzine drukregelaar ertussen gezet om druk te kunnen zien bij 3 bar of 5 bar of 8 bar geen effect pomp slaat niet af
    reeds andere kabelboom gemonteerd zonder effect
    benzine blijft gewoon rond circuleren via retour terug naar tank
    of heb ik een electrisch probleem

    #18149972

    waarop is de voedingsdraad van je brandstofpomp aangesloten?

    t lijkt er op dat hij constant stroom krijgt

    #18149973

    1 draad na het contact constant 12v op zwarte draad van kabelboom fiche
    1 draad op startmotor op zwart wit draad van kabelboom fiche
    1draad van benzinepomp op witte draad van kabelboom fiche

    benzinepomp heeft bij aansluiting 1 keer bij opzetten van contact wel druk gemaakt en stil gevallen zoals het hoort
    daarna niet meer reeds andere kabelboom gemonteerd zelfde effect en verschillende benzine relais gemonteerd
    retourventiel gaat steeds open en benzine circuleerd gewoon rond bij 3 bar zonder dat ik start

    ik denk dat daar mijn probleem zit maar heb al een paar retourventielen gemonteerd (wel geen nieuwe) liggen al jaren in de kast droog heb me laten vertellen dat deze hoe oud ze ook zijn niet stuk gaan

    #18149974

    andere regelunig ( met zelfde nummer)

    in je brandstof syteem zoek ik het niet, denk meer in de aansturing daarvan.

    verder… de brandstof pomp draaid dus contstant, of helemaal niet meer ?

    stel je sluit deze rechtstreeks met behulp van een lange draad aan op de accu
    (enkel de +) zou moeten volstaan, start de wagen dan wel?

    #18149971

    sluit de klep in je lmm wel goed hier zit een sleepcontact in als de motor loopt zorgt hij ervoor dat de pomp blijft lopen

    #18149975

    ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb
    groene draad aan passagierszijde aan stuurdoos
    komt 12v op op zich is dat goed
    maar als je de wagen met contact op in versnelling plaatst en hem vooruit duwt
    mag je geen constant 12v hebben maar moet wisselen van 12v naar 0v enz enz
    er blijft dus constant 12v op zitten

    dus nu zoek ik de oplossing waar de groene draad wel moet op gemonteerd zitten

    ps het is een donker groene draad ipv een fel groene draad

    weet iemand raad

    #18149976

    is volgens mij de signaaldraad die hoort van de bobine te komen en gaat naar je toerenteller en je computer

    #18149977

    is idd signaal draad

    heb de controle daar ook gedaan
    maar blijft constant 12 volt

    even voor de duidelijkheid
    groene draad van bobine naar toerenteller is ok want die werkte voor de motorwissel
    ik moet dus vanaf de toerenteller naar passagierskant gaan om aan te sluiten op kabelboom gsi
    of is het van de bobine naar de kabelboom of maakt dat niks uit

    op toerenteller zit nu een groene en een witte draad op een soort van halve maan stekker

    #18149978

    de contacten op je toerenteller halfe maan stekker zijn :
    WIT groot licht signaal lampje op dash.
    Groen toerenteller.

    als je van een 2.0e kabelboom de groene draad niet doorgelegd hebt naar je stekkertje,
    welke uit de draadboom komt, bij de regelunit.. draaid de motor nooit een keer.

    dus vanaf bobine… of vanaf toerenteller, een draad naar die stekker, en koppelen
    broembroem !

    succes

    #18149979

    yesss probleem opgelost

    had inderdaad een pulse tekort

    bedankt mantadrivers

    deze topic mag gesloten worden

    2.4 ne draait als een naaimachine

    #18149980

    veel plezier met je bolide !!!

    :thumb

    #18149981

    nu nog een paar kleine aanpassingen van de versnellingstunnel
    want er zit nu een 265 getrag gemonteerd van senator a 30e
    maar die duwt wat tegen de tunnel
    en heb nog een probleem met mn oliedruk meter
    contact aan olielamp brand dus dat is goed
    als hij draait gaat naald voorbij de 5 van oliedruk en blijft lampje zwak branden van olie
    kheb de draden al gewisseld zonder resultaat heeft er iemand meer ervaring hiermee

    #18149982

    draden al gewisseld…

    sensor overleden misschien?

    #18149983

    hoi iedereen
    sorry kon niet eerder terug reageren door vakantie in het buitenland
    sensor moet ik nog controleren
    heb reeds 1 draad afgekoppeld maar brand nog steeds in daschbord

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.