Manta A Xtreme [ kabelboom gemaakt ]

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Manta A Xtreme [ kabelboom gemaakt ]

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 101)
  • Auteur
    Berichten
  • #18095709

    Toch is het voor een bepaald jaartal niet nodig
    Of in iedergeval was dat altijd zo

    Was wel rond bj 72 of ouder geloof ik
    Zal even zoeken of ik het terug kan vinden

    Maar ik zou voor die 6 a 7 tientjes t risico niet eens nemen
    En gewoon omkeuren

    #18095710

    Auto.s van voor de 10 maand van 73
    Is geen type goedkeur op

    Daar kon je dus alles inbouwen wat je wou
    Ik heb daar een beslisboom van gekregen van een rdw keurmeester
    Ergens in t verleden

    Maar t schijnt dat die beslisboom niet meer geldig is sinds 2009
    Dus zul je gewoon ff moeten omkeuren :shock: ;)

    Heb die beslisboom wel ergens
    Bewaard wil hem nog wel eens postten
    Maar je hebt er waarschijnlijk nix meer aan
    Sinds 2009 :hmmz

    #18095711

    zien we dan wel,
    dan maar omkeuren,
    heb geen haast met het project, bouw hier mn droom wagen,
    en heb vandaag ook de hypotheek geregeld voor mijn huis, dus feest is het zowieso !

    #18095712

    @ Louwe,

    dat klopt. vroeger zat je voor bouwjaar 10-’73 goed en kon je maken wat je wilde, er was geen typegoedkeur waar je aan moest voldoen. Motorombouw moest wel gekeurd worden als het cilinderaatal wijzigde overigens maar dat was net zo eenvoudig als nu. ;)

    #18095713

    ben benieuwd hoe ” eenvoudig ” het allemaal is.

    binnenkort maar eens een afspraak maken bij de RDW voor omkeur van 4 naar 6 pitten

    #18095714

    @blue-mission wrote:

    zien we dan wel,
    dan maar omkeuren,
    heb geen haast met het project, bouw hier mn droom wagen,
    en heb vandaag ook de hypotheek geregeld voor mijn huis, dus feest is het zowieso !

    Gefeliciteerd t valt tegenwoordig niet meer mee
    Om een paar centen los te krijgen bij de banken

    Maar als je net zolang werk hebt met je huis als ik
    Dan kon t manta extreem projectje wel even op pauze komen te staan
    Mijn ascona project staat ook al n paar jaar op n vrij laag pitje
    Koop af en toe nog wel wat onderdelen als ik ze geschikt tegen kom
    Maar daar blijft t wel ff bij

    #18095715

    @giuliettaevo wrote:

    @ Louwe,

    dat klopt. vroeger zat je voor bouwjaar 10-’73 goed en kon je maken wat je wilde, er was geen typegoedkeur waar je aan moest voldoen. Motorombouw moest wel gekeurd worden als het cilinderaatal wijzigde overigens maar dat was net zo eenvoudig als nu. ;)

    Ik weet niet wat jij onder vroeger en eenvoudig verstaat, maar ikzelf ging halverwege jaren ’90 2x met mantaA bj ’71 en ’72 voor ombouw naar24V.
    Beide keurings testcentrum Lelystad duurde 4-5uur! en koste het nodige.
    Dus laat dat ‘eenvoudig’ toch maar even achterwege. Ook regeltje volgens beslisboom ging bij mij niet op! Wanneer RDW tijdens de voorkeuring twijfelt, hebben zij alsnog het recht een grondige keuring tcl uit te voeren.
    ‘Maken wat je maar wil’ kan, maar d’r moet wel een verzekeringsmaatschappij zijn die jou wel wil verzekeren. Stel dat iets niet conform de gegevens en de regels blijkt te zijn, dan zijn zij de eerste die zich terug trekken bij bijv.ernstig ongeval.

    #18095716

    Dat is vreemd… Wij hebben o.a. een oude Mercedes ‘bolhoed’ voorzien van een v8 en die was vrij makkelijk omgekeurd zo’n 15 jaar terug. :???: En ik meen toch echt dat dat kwam omdat ze dan geen typegoedkeuring hadden om hem mee te vergelijken en dat we daarom niet naar Lelystad hoefden. :hmmz

    Jouw verhaal ken ik ook maar dat ging op bij o.a. een bmw die we toen omgebouwd hebben, die was een stuk jonger en die moest wel naar Lelystad voor een weggedragstest en een geluidsmeting, dat was een duur feestje idd. :( Vreemd dat jij dat ook moest.:wtf

    Vraagt de verzekering jou wat voor een motor er in ligt? Wij hebben al tig auto’s omgebouwd en er heeft niemand verzekeringsproblemen tot nu toe. Je geeft een meldcode door bij de verzekering en aan de hand daarvan kunnen hun de gegevens opvragen. Als ze dat niet doen is dat niet jouw fout…Mij hebben ze nog nooit gevraagd naar vermogen of aantal cilinders en als er iets gebeurt voldoet de auto aan het kenteken en kunnen ze je weinig maken. Als je all-risk naar taxatierapport verzekerd en je motorombouw staat daarin vermeld kunnen ze je ook niets maken, je hebt dan immers niks achtergehouden oid.

    c-kadett met LET op kenteken, golf 1 cabrio met R32 op kenteken, golf 2 met vr6 turbo op kenteken, golf 2 met 16v turbo met 380kw op kenteken. zijn zomaar wat auto’s die ik ken in mijn vriendenkring en die geen enkel probleem hebben met verzekeren. :D

    #18095717

    Stel je hebt een corsa 1.2 of een gsi. Die gsi is duurder in de verzekering. Dan zou je dus een 1’2 basis kunnen nemen en die ombouwen. Snellere motor = meer premie.
    Ik heb ze netjes ingelicht ineens wou geen verzekering meewerken. Ik moest gewoon meer betalen dan was er niks aan de hand.
    En terecht ook want je gaat met zon motor zeker gewoon netjes rijden?…..

    #18095718

    Stel iemand bouwt een C20XE in een corsa 1.2 en keurt hem netjes om bij de RDW.

    Vervolgens koopt iemand anders die auto en belt zijn verzekering op. Die vragen kenteken en meldcode en nemen de auto in verzekering. Wie doet er dan iets verkeerd? Zij vragen toch niet naar vermogen, motorinhoud of aantal cilinders? Als ze daar wel naar vragen en jij geeft een vals antwoord is het een ander verhaal natuurlijk.

    #18095719

    Nee, verzekering vraagt niks m.b.t. motoren ombouw. En jij mag gewoon lekker premie blijven betalen. Tot dat het fout gaat, en hun moeten bijv een flink bedrag uitkeren. Wanneer blijkt dat iets niet conform de gegevens / regels is, krijg je het moeilijk. Wanneer blijkt en hun kunnen aantonen (a.h.v. bijv. remspoor) dat je bijv veel te hard hebt gereden, idem dito.
    Probeer maar eens een auto 1 dag voor het circuit te verzekeren. Kan zeker, als je maar genoeg betaalt.

    Stel jezelf eens voor in de positie van een verzekeringsmaatschappij. Zou jij deze manta met 450pk dan gewoon gaan verzekeren, of toch beter met regelement?

    Overigens om even terug te komen over ‘bouwen wat je maar wil’, je hebt ook nog zoiets als ‘aslasten’.

    #18095720

    Jo1;
    je hebt een Pb, anders blijven we wel erg offtopic gaan. ;)

    #18095721

    Hoe staat het hiermee? Alweer een dikke maand geleden de laatste update.. :kewlpics :kewlpics

    #18095722

    saab motor hangt ondertussen in een motorsteun / bok.

    heb een turbo liggen ( precision 6765 )
    kon deze voor leuk geld overnemen, denk dat ik er wel mee wegkom zo niet leuk voor de vitrine kast,
    verder druk met verbouwen in mn huis, dus het staat op een laag pitje,
    wel spullen besteld om mn uitlaat spruitstuk te gaan bouwen, blok beetje strippen.

    #18095723

    ik kom binnenkort wel ff buurten :thumb

    #18095724

    nog mooie remklauwen gekocht :)

    4 pots brembo bigbrake tangen,
    achter komt 2 pots brembo,

    voor uiterraard op 2 delige geboorde 330mm schijven,

    #18095725

    er is een pasplaat voor de bak in de maak :)

    ondertussen vandaag ff met de kabelboom bezig geweest, deze is betreft de motor nu redelijk klaar.
    alleen nog een universele zekeringkast

    denk dat 90% weggeknipt is ( lijkt op de foto’s minder )
    elke draad gevolgd met de schema’s van autodata 2011

    hiermee zou de motor moeten kunnen lopen.



















    #18095726

    Zo dan pff ik zou helemaal gek worden van al die kabels respect!

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

    #18095727

    boom is nu helemaal gestript op een paar kleine nutteloze draadjes in de motorboom vanaf de ecu naar de multistekker toe ( cruisecontrol bevoorbeeld )
    ook mooie zekeringen kastjes gekocht, 2 stuks een voor de interieur boom welke ik nog moet maken, en 1 voor bepaalde dingen in de motorruimte,
    uiterraard gebruik ik wel het originele relaiskastje in de motorruimte, om te schakelen.


    #18095728

    die niels houd wel van spagetti :jerry

    #18095729

    spreek je snel niels.

    je bent weer lekker bezig

    #18095730

    ziet er al goed uit ga dit project zeker verder volgen

    #18095731

    thnx voor de reacties.

    betere cilinderkop binnen gehad van een nieuwer type welke beter geflowt is.
    meteen maar ff schoongemaakt.





    #18095732

    zag er allemaal netjes uit niels.
    aan je plannen te horen wordt het een super manta:D

    #18095733

    Vanwaar de keus om een originele kabelboom te strippen?

    Is het niet makkelijker om zelf een boom in elkaar te zetten en dan gebruik te gaan maken van een standalone mms?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 101)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.