Manta A Xtreme [ kabelboom gemaakt ]

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Manta A Xtreme [ kabelboom gemaakt ]

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 101)
  • Auteur
    Berichten
  • #18095684

    klopt thnx !

    #18095685

    Mooi project,
    ik zal het zeker blijven volgen. succes

    #18095686

    Vet project!! Ik ga dit in de gaten houden :D
    Succes!

    #18095687

    Vanwaar eigenlijk de keuze voor een B204 en geen B234?

    En weet je al hoe je uit gaat komen met je turbo en de remcilinder+stuurstang? :hmmz

    #18095688

    Als Manta A liefhebber die zelf ook van het extremere houdt vind ik dit een pracht topic om te volgen.
    Hopelijk maak je veel foto’s. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    #18095689

    heb immiddels de 350z bak liggen,

    076 ik ga niet met standaard remcilinder en onderstel rijden he ( alfa 75 )

    #18095690

    @blue-mission wrote:

    076 ik ga niet met standaard remcilinder en onderstel rijden he ( alfa 75 )

    Snap ik, maar dan heb je nog je turbo aan de bestuurders zijde zitten toch?

    Ik probeer even mee te denken, ik heb namelijk zitten kijken of zon blok in mijn C-kadett past.
    Maar dan zit je altijd met je turbo en uitlaat, dit wordt redelijk krap met je stuur stang toch?
    Of zit dat bij een Alfa heel anders?

    Je zou natuurlijk je turbo een ander plekkie kunnen geven, maar dan zit je weer met je spool-tijd.

    #18095691

    oke dat hoor ik graag :) ( je heb ook veel mensen die alleen plaatjes kijken en maar wat roepen haha )

    hier kom ik wel mee weg, en anders maak ik ruimte, met een lasapparaat en slijptol kan ik zowat alles maken :)

    #18095692

    Haha mooi. Ben erg benieuwd hoe het allemaal uit gaat komen.
    Ik neem aan dat je voor een 3 inch uitlaat systeem gaat?

    #18095693

    Zieke plannen, ben heel erg benieuwd!!

    #18095694

    Erg vet wat je daar aan het doen bent! Heel veel succes, en foto’s zijn altijd leuk om te zien :thumb

    #18095695

    Hoe ga je de bak pas maken? Dmv een pasplaat,of maak je een andere bellhousing? Os de bellhousing te demonteren of wordt slijpen en lassen?
    Heb je genoeg ruimte in de tunnel of moet deze ook vergroot worden?
    T ziet er al wel. Rel belovend uit zo :thumbup

    #18095696

    tunnel gaat er helemaal uit,
    voor de pak pas te maken heb ik een kapotte f18 gekocht,
    komt wel goed, bekijk ik even op mn gemak,

    komt denk 76mm systeem onder.

    #18095697

    kiek an, ook niet bang !

    succes met de werkzaamheden,
    hier is iemand met verstand bezig !

    :thumb

    #18095698

    leuk om te lezen !, :angel

    #18095699

    Hoe gaat het trouwens straks met het kenteken :angel

    #18095700

    omdat de auto een originele hollander is van 72, en ik het kenteken gewoon heb,
    en omdat het een 4 cilinder blijft natuurlijk ( aantal cc’s en vermogen staan niet op het kenteken )
    hoef ik niet naar de rdw :) lang leve de oldtimers.

    kwa remmen komt er MINIMAAL 300mm schijven met 4 pots klauwen onder, maar het ideaal is 330 met 6 pots, ( brembo )

    #18095701

    @blue-mission wrote:

    omdat de auto een originele hollander is van 72, en ik het kenteken gewoon heb,
    en omdat het een 4 cilinder blijft natuurlijk ( aantal cc’s en vermogen staan niet op het kenteken )
    hoef ik niet naar de rdw :) lang leve de oldtimers.

    kwa remmen komt er MINIMAAL 300mm schijven met 4 pots klauwen onder, maar het ideaal is 330 met 6 pots, ( brembo )

    waar heb je deze info van

    als je aan gehouden worden kunnen ze het gewoon opvragen en als het dan niet klopt mag die mee voor een onderzoek
    er staat dan niets op maar het moet wel kloppen ook voor de verzekering

    en voor nog geen 60 heb je hem op kenteken staan

    #18095702

    Ik wou net zeggen, dat klopt niet. De rdw kan zo zien wat er in hoort te liggen. Zelfs al staat dat niet op het kentekenpapier. Dus je moet wel een wijziging laten doen. Altijd.

    #18095703

    @16v kadett c wrote:

    @blue-mission wrote:

    omdat de auto een originele hollander is van 72, en ik het kenteken gewoon heb,
    en omdat het een 4 cilinder blijft natuurlijk ( aantal cc’s en vermogen staan niet op het kenteken )
    hoef ik niet naar de rdw :) lang leve de oldtimers.

    kwa remmen komt er MINIMAAL 300mm schijven met 4 pots klauwen onder, maar het ideaal is 330 met 6 pots, ( brembo )

    waar heb je deze info van

    als je aan gehouden worden kunnen ze het gewoon opvragen en als het dan niet klopt mag die mee voor een onderzoek
    er staat dan niets op maar het moet wel kloppen ook voor de verzekering

    en voor nog geen 60 heb je hem op kenteken staan

    Betwijfel of Niels niet naar Lelystad hoeft.

    Als hij al deze aanpassingen gaan doen.

    Het is standaard bij elke motorombouw, ook als staat het op het kentekenbewijs ja of nee. Bij meer dan 40% motorvermorgen moet het aangepast worden

    op het kenteken bewijs.

    #18095704

    over die 40% motor vermogen is ook lulkoek

    het maak niet uit wat jij er in legt zo dra een andere motor er in gaat moet je het laten om keuren al leg je een m5 v8 er in dan ga je op keuring en dan word pas gezegt dit is goed gemaakt en klaar of ze vertrouwen het niet en moet je door naar lelystad

    zo gaat het bij ons nu word het nu komen de maand weer verandert

    #18095705

    Andere motorcode betekent wijziging en dus omkeuren bij RDW.

    Maar dat is geen enkel probleem hoor, voor nog geen 6 tientjes ben je klaar mits alles in orde is.

    En naar lelystad hoef je niet, tenzij je iets gemaakt hebt wat ze echt onveilig vinden. :???:

    #18095706

    Ben ook benieuwd wat deze creatie en gedachtes op gaat leveren. Interessante ideeën! :kewlpics

    #18095707

    ik had dit van een collega, maar goed, dan ga ik gewoon even naar de keuring,
    40% motor vermogen is pas van 97.,

    #18095708

    @blue-mission wrote:

    ik had dit van een collega, maar goed, dan ga ik gewoon even naar de keuring,
    40% motor vermogen is pas van 97.,

    is ook niet meer heb het nog na gevraag deze week aan een van de rdw

    naar 98 word het wat minder maar als nog kan het

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 101)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.