Manta A ''Vuile Jetje''

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Manta A ''Vuile Jetje''

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229750

    Beste liefhebbers,

    Bij deze wil ik een nieuw Topic openen met daarin de
    restauratie van een Manta A uit ’75 (type 2).
    Deze Manta is van mijn vader en hij noemt haar Vuile Jetje.

    Zoals sommige misschien wel weten zijn we sinds april 2010 bezig geweest met mijn Manta (green dream).
    Deze mensen weten wellicht ook dat dit project in de eindfase zit, maar tijdelijk is ”stopgezet” en is omgewisseld
    met deze manta zodat deze eerst klaargemaakt kan worden.

    Hoe de mijne in april was en hoe hij nu is:


    We hebben deze 2 Manta’s destijds in een koop gekocht.
    Ik mocht voor mijn 19e verjaardag 1 van de 2 Manta’s uitzoeken. Ik heb voor de groene gekozen omdat deze mij het meeste aantrok.
    Deze had wel vollop schade en een hoopsierlijstjes, maar het beestje had gewoon iets. Automatisch is nu dan ook
    de witte voor mijn vader.

    Mijn vader heeft wel plannen, maar wil deze nog niet echt delen.
    Hij weet ook nog niet wat voor moter, maar dat zal wel weer iets aparts worden.

    Ik ga in dit topic (net zoals mijn andere Topic) precies plaatsen
    wat we hebben gedaan met een hoop foto’s zodat jullie precies eten hoe en wat.
    Hopelijk gaat deze restauratie net zo vlot als de andere.

    Foto’s bij aankomst/ophalen van de Manta’s.

    (om te beginnen een foto’tje van beide manta’s samen voor restauraties)

    Zo stond hij erbij in April bij het ophalen.



    Mee naar huis. En stoep op en natuurlijk naar binnen.




    Andere witte er even achter. (manta van mijn vader en mij samen)

    Destijds moest deze Manta als eerste binnen. Toen hebben we roest aan de carosserie eff behandelt met menie.
    Ik vond dit al raar, maar blijkbaar had paps het goed aangevoelt en wist hij al dat ik voor de groene ging kiezen.

    Toen hebben we hem ook even snel bekeken. Al snel viel ons op dat de linker kriksteun totaal weg was.
    En dat er flinstone gat in de bodem zat, maar hier zouden we later naar kijken.
    De foto’s hiervan staan hieronder. De moter liep nog :p benzine erin en VROEM.

    Next update.

    mvg Gerry

    #17777353

    Next update (THE BEGINNING)

    Ik heb hem in het vorige bericht geintroduceerd. En foto’s uit April geplaatst.

    Vorige week (12 december) hebben we hem opgerolen met mijn Manta.
    Die zondag had ik hem al voor 60% kaalgemaakt. Afgelopen vrijdag en vandaag heb ik de rest gedaan
    TOT GROTE VERBAZING van mijn vader. Hij stond er best van te kijken dat ik hem zo snel kort had
    in relatief weinig uurtjes. Nu enkel de vooras en achteras nog.

    Vandaag heb ik de bitum aan de voorkant geheel verwijdert. (leuk werkje!!!) en ben ik begonnen
    met het schoonmaken enz van lijmresten/vuil en andere troep in en rondom de auto. Mijn paps is bezig geweest
    met de deuren eruit te halen, maar dit valt eff tegen. De bovenste pinnen twee klappen
    en ze waren eruit, maar die onderste zitten zo ongelovelijk vast. Hierna is paps begonnen met de remmerij los
    proberen te maken aan de voorkant, maar dit zit ook vast, dus eerst paar daagjes inspuiten en dan proberen
    we het gewoon nog een keertje. Dit zijn al 1.6 klauwen (dus met grotere blokken).

    Meteen al de onderdelen naar de loods gebracht, dus thuis alle ruimte om lekker te kunnen werken.

    Het is me wel opgevallen dat er best veel verschillen zijn tussen de type 1 en 2. Veel stansen in het blikwerk zijn anders enz.

    Het is ons ook opgevallen dat het een harde auto is, behalve het front. deze is echt zo dun als een vloeitje
    dus hier zit het meeste las en snijwerk.

    enkele foto’s eerst nog wat van de demontage natuurlijk van afgelopen zondag en daarna foto’s van vandaag.

    Allereerste de originele km-stand.

    Thuis op de inrit

    Eenmaal binnen het interieur eruit. Helemaal niks leuks gevonden behalve ene zwaardje voor lego :p



    ROTTI ROTTI


    De kont

    Komt allemaal goed. Deze twee berichten zijn beetje rommelig, maar volgende zullen weer beter zijn.
    Ik ga jullie ook nu weer op de hoogte houden

    mvg Gerry en Berry

    #17777354

    schitterend weer om te zien de manta ziet er qua roest nog zeer goed uit maar ja alles heeft z,n werk blijft ie ook in z.n kleur

    igg veel succes en ook deze blijf ik weer volgen

    #17777355

    Het is inderdaad een behoorlijk harde auto (op het voorfront na deze is wat slechter)
    Hij blijft wel wit.

    #17777356

    ja wit super

    vind dat nog altijd nog een van de mooiste kleuren op een aaatje heb zelf veertien jaar in een witte rondgetoerd

    #17777357

    Ik ga dit project zeker weer lekker volgen. Heerlijk om te zien hoe zo’n auto weer tot leven komt.

    Succes met de klus. En ben nu al benieuwd naar het eindresultaat

    #17777358

    hey deze ga ik ook weer volgen net al de groene manta

    #17777359

    Beste medeliefhebbers,

    Zoals jullie gewend zijn vanuit andere topics.

    UPDATE :P haha :o:D:agent

    We hebben niet stilgezeten mag ik wel zeggen. Ik had hem een aantal weken terug al helemaal kaal gemaakt
    tevens de bodem tot aan de achteras. ( En ja nu zelfs de hoofdremcilinder eruit)
    Tevens een vraag hierover. wat is de grootste remcilinder die in een a-manta past? uit welke auto?

    De vooras is gedemonteerd en inmiddels alweer klaargemaakt en in elkaar gezet.
    De chassisbalken zijn aangepakt en tevens de kriksteunen. Dit rot geen van beide meer :angel:D

    Hij hangt dan ook te bengelen aan het plafond. De onderkant is alweer compleet gelast. Nu gaan we waarschijnlijk
    binnen nu en twee weken (ga een week bij mijn meid intrekken ) de neus aanpakken.
    Hiervoor zoeken we wel een ander voorfront en/of keienvanger. De keienvanger is nog wel te redden uiteraard, maar
    dan word het toch iets te veel werk.

    We zijn afgelopen maandag ook afgereisd naar het noorden van het land om daar een complete 2.2 rallymotor incl bak enz.
    uit een manta te gaan halen. De moter van te voren lopend gehoord en net een zonnetje. Met als gevolg
    dat we hem er daar terplekke hebben uitgehaald.
    SUPER DAG was dat. hele relaxte gozer. (weer een goede manta maat erbij) hij had nogal enkele auto’s staan (manta’s natuurlijk) en ook een Ranger 1900. Zelf reed hij nu alleen nog maar met 16v moteren (en ja ook DIKKE VETTE TURBO blokken
    of op webers) pure porno. Nog veel dingen geleerd en gezien. (wat had hij een spullen liggen zeg. Echt een boel apart spul)
    toch stiekem wel wat jaloers. Wel nog een rood/zwart recaro interieur op de kop weten te tikken (voor in mijn rood/zwarte kadett uiteraard) ik zocht dit al super lang en nu gevonden in perfecte staat voor een mooie prijs natuurlijk.
    En we kregen er nog een recaro interieur gratis bij!!! in nieuwstaat (deze gaat in paps kadett).

    De moter was helemaal compleet. Ook met spaghetti. afgedraaid vliegwiel gebalanceerd met krukas, andere nokkenas, bewerkte kop enz enz enz. Ben benieuwd wat die gaat doen in het a-manta’tje van mijn vader.

    We zijn dus alweer flink opgeschoten.

    hier onder wat foto’s van de afgelopen weken (en jammer genoeg zijn het niet zoveel foto’s als van mijn project en niet zoveel detailfoto’s.

    na wat poetsen

    tijdelijk een MK (man kracht)

    vooras

    en feest bij achteras

    IT IS MAGIC

    WE FLY SO HIIIIGGHHHHH

    Kokers en kriksteunen (tsja dit is weer stevig en nu sla je er niet zomaar een deuk in :P !

    the inside (en meteen gaten geboord zodat we overal bijkunnen met de ML spuit

    mvg Gerry

    #17777360

    ook deze gaat ik volgen
    vond de groene al heel projekt

    groet michel

    #17777361

    ziet er allemaal weer goed uit we blijven het ook weer hier volgen :thumbup

    #17777362

    hej gerrie
    dit topic ga ik toch eens efkes volgen
    het lijkt mij trouwens een gte
    gezien de gaten voor de leidingen in de kriksteun?
    en effe off topic
    jullie pa werkt bij heijmans?
    kent ie toevallig jack van hal?
    rijd met een van der linden bus..
    das men oom:)

    #17777363

    hier nog een heimans werknemer maar dan uit het zuiden:o:o:o

    #17777364

    OFF TOPIC>
    Mijn vader is Chef werkplaats op de ertveldweg in Den Bosch.
    Zal wel eens vragen of hij Jack van Hal kent.
    @ heineken wij komen ook uit het zuiden :p hahaha

    ON TOPIC>

    Vandaag de tunnel uitgewassen, geschuurd en geprimerd en daarna wit gespoten tot aan de chassisbalken
    dus dat is zover klaar.
    Ook de beide dorpels aangepakt tot aan het ”b-stijl”. De bodem is nu totaan de dwarsbalk helemaal gedaan

    Nu gaat hij voor wat naar beneden zodat er gewerkt kan worden aan het voorfront.

    ps. leuk dat er weer zoveel mensen zijn die het project volgen. Waardering voor iets wat je maakt is altijd TOP :Pking:

    mvg Gerry

    #17777365

    Heej Gerry,

    Ik volg dit project ook zeker weer :thumbup
    Vorige project undercover gevolgd haha :)
    Ik hoop dit jaar ook samen met mijn vader aan de slag te gaan aan mijn eerste grote project:thumbup
    Toch wel makkelijk hea, die kennis die onze ouwe lui d’r ook van hebben!

    #17777366

    He een heijmans man van de ertveldweg?
    Daar heb ik tot een paar jaar terug ook gewerkt, tot 5 jaar terug ongeveer (tot ze besloten dat ze geen eigen ict afdeling meer wilden maar dat ze het aan atos-origin wilden outsourcen.

    Wel altijd fijn gewerkt, en ik heb in die werkplaats nog wel eens een pc moeten fixen :)

    #17777367

    Deze ga ik ook weer volgen!
    Super wagentjes…. Mij loopt het water weer uit de mond.
    En afgaande aan de manier waarop je je eigen auto gemaakt hebt, beloofd dit weer veel goeds.

    #17777368

    Dankjewel voor de reacties allemaal,

    Als ik aankomende week een keer thuis ben zal ik snel wat foto’s plaatsen :p haha


    @maartuh
    , dan kent ons pap jou nog wel denk ik! en jij ons pap. destijds lange haren en piercings in zijn oor kan niet missen eigenlijk. en toen af en toe ook met rood/zwarte kadett :p


    @kadett
    sr, oo een undercover is ook niet erg, maar af en toe een reactie is ook wel leuk :p haha (en succes!!!)


    @ascona
    ……. hij kent Jack van hall. Hij zei dat het een soort van service monteur was/is, maar dat hij nu niet meer op de ertveld komt maar nu in eindhoven werkzaam is volgens mijn vader, maar dit wist hij niet zeker.

    foto update komt eraan (loop van de week)

    #17777369

    lekker bezig weer. kan niet wachten tot ik me eigen sleutelplaats heb. zou eventueel bij een bevriende garage bedrijf wel inkunnen maar dat is alleen als hun open zijn, en daar zit ik niet echt op te wachten. wil er 24 uur per dag bij kunnen

    #17777370

    Even snel naar huis gereden om het een en ander te doen
    en meteen even wat foto’s gemaakt die ik nu even snel plaats
    Hij staat nu voor helemaal op de grond zodat er aan de binnekant van de moterruimte gewerkt kan worden
    helaas hangt hij niet meer in de lucht zodat ik een foto kon maken van de bodem enz.

    Maar hier weer een korte foto impressie.
    (LIJKT ZO WEL EEN DRAGSTER) :P

    mvg Gerry

    #17777371

    hmm, hamsterverslaving?:P:P:jerry:jerry

    #17777372

    Hamsterverslaving?
    Die doe ik nie snappe nie?

    :p haha

    #17777373

    [rquote=1834450&tid=138786&author=Hulkie]Hamsterverslaving?
    Die doe ik nie snappe nie?


    [/rquote]

    ik zie daar toch een hoop kooien op de achtergrond:P

    #17777374

    dat zijn de kooien van de ondertussen bekendste vogeltjes van het forum denk ik, niks hamstertjes :D:D

    #17777375

    ja da weet ik toch niet wat er precies in zit, ging om het idee:P

    maargoed, wordt weer hard gewerkt daar, zo snel gaat het bij mij niet… ben nu al benieuwd naar het eindresultaat:)

    #17777376

    dan zijn die bekende vogeltjes allang van hun stokje gevallen zeker van al da gelas en geslijp:P:P:P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 70)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.