Manta A restauratie: laatste loodjes

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Manta A restauratie: laatste loodjes

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 258)
  • Auteur
    Berichten
  • #17752392

    super weer gedaan respect :thumbup de meeste hadden hem weg gedaan

    #17752393

    nog even een vraagje tussendoor zou je een automatische versnellings bak van een B senator achter een manta A 1900 blok kunnen hangen.
    groeten

    #17752394

    Je bent goed bezig Kevin,
    je levert net werk.

    Hou vol

    #17752395

    Hulkie bedankt maar zonder mijn vader lag hij nou ook al op de schroot.
    ondertussen is ook de achteras eronderuit gekomen, dit was een grote verassing want die was nieuw gecoat en bijna geen roest op te bekennen.

    #17752396

    ondertussen weer veel gedaan aan de manta en veel nieuwe dingen tegengekomen.
    ondertussen is de auto helemaal gedemonteerd en hangt op zijn kant in een auto spit
    ik ben nu bezig met de boden bitac en kit vrij te maken. terwijl mijn vader bezig is de geroeste
    plaatwerk delen te vervangen voor ijzeren. De deuren zijn ondertussen verf vrij gemaakt en de roestplekken vervangen voor ijzer
    een paar maanden geleden ook nog even op en neer richting dronten gereden om een automatische versnellingsbak op te halen
    van een Opel Monze/Senator. ik probeer snel weer foto’s te plaatsen (alles staat namelijk verspreid over zowat de hele computer)
    groeten kevin

    #17752397

    super ga zo door manne :thumb :thumb

    #17752398

    na een tijdje afwezig te zijn en heel veel laswerk aan de manta ga ik nu eerst dit even updaten. ondertussen het linker achterspatbord vervangen door een ander de linker dorpel is ook vastgelast, in het linker wielkuip is de schade ook al hersteld en in de epoxy gezet de chassis balk is afgeslepen gestraald en al nieuw gemaakt. ook een begin van de kriksteun is gemaakt.
    ook is in de afwezige periode de bodem grotendeels bitac vrij gemaakt.
    ik hoop snel weer te kunnen posten ik had niet veel foto’s kunnen maken binnen kort meer.
    groeten













    #17752399

    zoo word weer goed werk geleverd keep us posted :thumb :thumb

    #17752400

    zo nu even tijd voor een updatje
    nogmaals bedankt voor de leuke reacties daardoor hebben we zeker zin om door te werken
    ondertussen is mijn vader druk bezig geweest met het laswerk aan de carosserie.
    ondertussen zijn ook de gegalvaniseerde onderdelen weer terug. deze zijn zo goed als nieuw. de deuren+spatborden+motorkap zijn helemaal blank gemaakt en staan in de epoxie klaar om geschuurd en geplamuurd te worden.
    het nieuwe motorblok een 1900 SH uit een Opel GT is schoongemaakt en gespoten. en deels gemonteerd. de voortrein is los in elkaar gestoken zodat we dit later in een keer goed kunnen doen.


    de blank gemaakte spatborden




    het nieuwe motorblok




    nieuwe pakkingen gemaakt.




    het nieuwe laswerk.

    dit was de update. ik hoop dit snel weer te kunnen doen

    groeten Kevin

    #17752401

    super hoor respect :thumb :thumb

    #17752402

    Ziet er geweldig uit Kevin.
    Ik heb gisteren heel de dag doorgebracht met de vorige eigenaar van de Manta en we hebben
    het nog even over jouw manta gehad. Hopelijk komt hij helemaal af en kun je genieten.
    Ziet er SUPER uit!!!! Complimenten voor jou en je pa!
    Ik weet zelf hoe leuk (en af en toe minder leuk) het kan zijn om te sleutelen met je pa, maar
    geniet er van!

    #17752403

    netjes hoor!word weer een top auto zo te zien

    #17752404

    Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken…Of je moet een heel korte achteras nemen…
    De 30E,s in de Monza Senators met een 3.45 achteras krijgen het al haast niet getrokken met 248nm (aldus Opel) koppel

    #17752405

    sorry voor het late reageren. heb het druk met school en stage. Hulkie. ja dat heb ik ondertussen ook wel ondervonden. we hebben voor dat ik de manta had samen ook nog 2 zundapps opgemaakt. ik hoop dat deze net zo mooi word als de jouwe. Hurricane dat hoop ik ook.
    GSE. dit probleem is ondetussen ook opgelost ik heb een 3 gang automaat uit een Monza met een Kick Down.

    groeten kevin

    #17752406

    Dan kan ik je als advies geven:

    Neem de langs mogelijke overbrening in je diff die 3de trap/gang van de bak is nl 1 op 1 dwz 1 krukas omwenteling is ook 1 aandrijfas omwenteling -2 tot 5% slip van de bak.

    Ik rij zelf een Monza A1 met zo,n 3-gang bak met een 3.45 as met als gevolg dat ik 3300 toeren draai bij 100km en 3700 toeren bij 120km,dit is niet leuk,die motor ligt wat te janken je snelheid is niks.

    Ik heb nog een Monza GSE met een 4-gang automaat met lock up met als gevolgen 120km bij 2300/2400 toeren..

    #17752407

    @GSE wrote:

    Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken…Of je moet een heel korte achteras nemen…
    De 30E,s in de Monza Senators met een 3.45 achteras krijgen het al haast niet getrokken met 248nm (aldus Opel) koppel

    achteras van manta A zijn meestal 3.67.
    Daarbij is het gewicht van een manta-A dik 500kg minder dan een monza.

    #17752408

    @Jo1 wrote:

    @GSE wrote:

    Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken…Of je moet een heel korte achteras nemen…
    De 30E,s in de Monza Senators met een 3.45 achteras krijgen het al haast niet getrokken met 248nm (aldus Opel) koppel

    achteras van manta A zijn meestal 3.67.
    Daarbij is het gewicht van een manta-A dik 500kg minder dan een monza.

    in iedergeval voor de uitleg we gaan het gewoon proberen
    en anders verzinnen we wel iets anders

    #17752409

    het is weer even geleden dat er iets aan de manta is gedaan
    vanwege school
    een kennis die vanuit nederland met een Mitsubishi Pajero naar Zuid-Afrika aan het reizen is hiervoor hebben wij de auto woestijn proef gemaakt. en ziekte.
    ben ik een maand geleden op een zondag avond begonnen met het plamuren van de deuren.
    afgelopen weekend heb ik dit hervat. en ik moet zeggen voor de eerste keer dat ik plamuur gaat het nog niet zo heel slecht.
    foto’s volgen snel

    groeten Kevin

    #17752410

    we wachten op :kewlpics :kewlpics :kewlpics

    #17752411

    ja kermitkiller is weer even lang geleden dat er iets aan de manta gedaan is dus ook hiervan zijn nog geen foto’s

    #17752412

    ondertussen heel weinig aan de manta gedaan. afgelopen maandag heb ik mijn rijbewijs en ook een (rijdend) autotje gekocht.
    een Opel Corsa 1.2 Elegance uit 2001. met 28900 originele Kilometers



    groeten Kevin

    #17752413

    nou kevin proficiat met je roze pasje :thumb en doe rustig aan he voor je het weet ben je het weer kwijt en kun je dan weer niet genieten van je manta

    #17752414

    @Kermitkiller wrote:

    nou kevin proficiat met je roze pasje :thumb en doe rustig aan he voor je het weet ben je het weer kwijt en kun je dan weer niet genieten van je manta

    ja Bedankt Kermit. ja inderdaad is ook sonde van het geld wat je erin gestoken hebt. dus zal ik zeker doen

    #17752415

    :thumb :thumb :thumb

    #17752416

    zo na een lange pauze toch weer aan de manta begonnen. de voortrein is af alleen nog de bouten vastdraaien. en de remmen aanpassen zodat er geventileerde schijven op kunnen. de motor is zo goed als af . dus we gaan de goede kant op. deuren en motorkap zijn geplamuurd en klaar om met primer gespoten te worden.



25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 258)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.