Manta a restauratie

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 196)
  • Auteur
    Berichten
  • #18292360

    Amai veel info :thumb dank je
    Het is wel een voordeel dat versnellingsbak er op past zodat er niet te veel aanpassingen nodig zijn.

    Ik ben bij een motorbouwer geweest en hij ging eens rond bellen voor onderdelen om de 1.9 nieuw op te bouwen en hij zal mij dan een totaalprijs geven.
    Als de prijs mee valt zal de 1.9 gebruikt worden. :D

    #18292361

    Ga je met een 1.6 naar een 2.0 met de langere achteras, dus van 3.67 naar 3.44 heb je ook te maken met de snelheidsmeter.

    De 1.6 met 3.67 achteras, heeft de W = 743 nummer snelheidsmeter, met gele stift in de 4 bak.
    De 1.9 met 3.44 achteras, heeft de W = 697 nummer snelheidsmeter met rode stift in de 4 bak.
    De 1.9E met 3.18 achteras heeft de W = 618 nummer snelheidsmeter met paarse stift in 4 bak.

    Let wel dit is voor de Opel Manta-A, 1970 tot 1975.

    :thumb

    #18292362

    In mijn versnellingsbak zit een rode stift dat wil dus zeggen dat die van een 1.9 is :thumb
    De achteras is wel van een 1.6 maar ik denk dat ik die in de toekomst wel ga veranderen :D op z’n minst de differentieel veranderen.

    #18292363

    @Arno_manta wrote:

    In mijn versnellingsbak zit een rode stift dat wil dus zeggen dat die van een 1.9 is :thumb
    De achteras is wel van een 1.6 maar ik denk dat ik die in de toekomst wel ga veranderen :D op z’n minst de differentieel veranderen.

    Das niet waar, je moet op die aluminium plaatje kijkje op het rechter chassis balk zit of het een 1.9 is.
    En evt. achter het deksel van de diff.
    In al die jaren kan er van alles veranderd zijn. ;) :thumb

    :jerry

    #18292364

    Op het al u plaatje is het een 1.6 en de diff is ook 1.6 maar de motor en versnellingsbak zijn ooit eens vervangen geweest door een 1.9

    #18292365

    @jethro wrote:

    Ga je met een 1.6 naar een 2.0 met de langere achteras, dus van 3.67 naar 3.44 heb je ook te maken met de snelheidsmeter.

    De 1.6 met 3.67 achteras, heeft de W = 743 nummer snelheidsmeter, met gele stift in de 4 bak.
    De 1.9 met 3.44 achteras, heeft de W = 697 nummer snelheidsmeter met rode stift in de 4 bak.
    De 1.9E met 3.18 achteras heeft de W = 618 nummer snelheidsmeter met paarse stift in 4 bak.

    Let wel dit is voor de Opel Manta-A, 1970 tot 1975.

    :thumb

    Weet je ook hoe het zit met de 5 bakken?
    Heb een getrag 240 uit een e-rekord (? lange pookbevestiging) Daar zit een gele stift in.

    #18292366

    Op het alu plaatje is het een 1.6 en de diff is ook 1.6 maar de motor en versnellingsbak zijn ooit eens vervangen geweest door 1.9

    #18292367

    Tussendoor effe iets anders :D ik ben naar de carrosserie geweest om eens te kijken hoe ver ze stonden met het spuitwerk.
    Het is al goed opgeschoten en er wordt mooi werk geleverd :thumb

    En tegen eind volgend weekend zou hij klaar zijn :) ik ben echt benieuwd om het kleur te zien :mrgreen:

    #18292368

    @Fearless wrote:

    @jethro wrote:

    Ga je met een 1.6 naar een 2.0 met de langere achteras, dus van 3.67 naar 3.44 heb je ook te maken met de snelheidsmeter.

    De 1.6 met 3.67 achteras, heeft de W = 743 nummer snelheidsmeter, met gele stift in de 4 bak.
    De 1.9 met 3.44 achteras, heeft de W = 697 nummer snelheidsmeter met rode stift in de 4 bak.
    De 1.9E met 3.18 achteras heeft de W = 618 nummer snelheidsmeter met paarse stift in 4 bak.

    Let wel dit is voor de Opel Manta-A, 1970 tot 1975.

    :thumb

    Weet je ook hoe het zit met de 5 bakken?
    Heb een getrag 240 uit een e-rekord (? lange pookbevestiging) Daar zit een gele stift in.

    Waar het dus om gaat met die gegevens, dat de snelheid weergave ongeveer juist is.
    Ga maar eens rijden met de tomtom aan boord, bij de standaard auto wijkt de snelheid positief uit.
    Oftewel hij geeft te veel aan.
    In de regel is het 5 tot 10 km te veel, bij het moderne spul is het wat minder.

    #18292369

    Dus gewoon een andere kleur aandrijver er in als het teveel afwijkt? (wil met grotere banden achterop rijden dus zal hij wel afwijken…plus de bak zat er std niet onder.

    #18292370

    Yep, maar eerst testen met de tomtom hoeveel het verschil is.

    #18292371

    @Arno_manta wrote:

    Tussendoor effe iets anders :D ik ben naar de carrosserie geweest om eens te kijken hoe ver ze stonden met het spuitwerk.
    Het is al goed opgeschoten en er wordt mooi werk geleverd :thumb

    En tegen eind volgend weekend zou hij klaar zijn :) ik ben echt benieuwd om het kleur te zien :mrgreen:

    Ziet er goed uit!! :thumbup :thumbup

    Krijgt de Manta zijn originele kleur?

    :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :thumb :thumb

    #18292372

    niet zijn originele kleur nee :-| dat was “Bronze Metallic 412” maar dat vind ik niet mooi
    en tegen eind deze week of begin volgende week zal hij in zijn nieuwe kleur staan :thumb

    #18292373

    manta is gespoten maar staat nog te drogen in spuitcabine :thumb dus spijtig genoeg nog geen foto’s daarvan :(
    Ondertussen heb ik deze mooie steuntjes gemaakt king: dat zal het toch makkelijker maken om aan het onderstel te werken

    #18292374

    Mooi gemaakt. Leuk idee lastafel ook! Ik zat zelf te denken aan een lastafel, maar met gaten….dit is veel makkelijker! :thumbup

    #18292375

    @Fearless wrote:

    Mooi gemaakt. Leuk idee lastafel ook! Ik zat zelf te denken aan een lastafel, maar met gaten….dit is veel makkelijker! :thumbup

    ja das echt simpel om te maken olievat in twee slijpen, paar buizen er rond en een rooster er op

    #18292376

    Top man!

    Ik wil iets aan de muur maken wat je dan weer weg kan klappen als je klaar bent. Bakje er onder is wel handig want mn nieuwe epoxyvloer is niet echt lasspetter-proof…Heb hier en daar al een brandplek :jerry

    #18292377

    ik ben het wachten beu :???:

    Auto staat al meer dan een maand in de carrosserie. Normaal gezien zal ik hem volgend weekend kunnen halen :thumb
    de motor zit bij iemand die er 50pk extra gaat uithalen king: het wordt een 2l en er wordt overal wel wat aangepast maar het belangrijkste is dat het een volledige nieuwe wordt.
    enige minpunt is dan wel dat ik er heeeeeeeel veeeeeel geduld ga moeten voor hebben :cry

    ondertussen heb ik mijn matten opgekuist en nog wat onderdelen verzamelt …

    de meeste onderdelen zijn opgekuist en klaar om te monteren

    vandaag nog nieuwe pomp en injectoren gekocht

    #18292378

    had je de aankoop v/d injectoren niet beter overgelaten aan de motorbouwer?
    die kan via de dyno perfect uitzoeken welke er het beste bij je motor passen :hmmz

    #18292379

    Euh kheb nu gewoon de zelfde injectoren gekocht als origineel dus zal wel goed zijn :thumb
    Moest ik een andere (programeerbare) computer hebben dan zou het beter zijn om de best passende injectoren te hebben maar dat is het geval niet

    #18292380

    Euh… een 2 liter, met een originele injectie?
    50 pk extra…?

    #18292381

    Tja we zien wel.
    Als hij maar goed rijd en niet te veel in panne staat dan ben ik al lang tevreden ;) en ik heb remmen die voorzien zijn op 60 pk dus 150 zou denk ik toch wat te veel van het goede zijn.
    ik zit nog maar halfweg maar ik krijg al schrik hoeveel het mij gaat kosten
    Ideeën genoeg om het goed te doen maar aan alles zit een prijskaartje ;)
    Vooral dat prijskaartje heeft mijn ideeën al wat doen veranderen de laatste tijd

    #18292382

    haha ja, voor niks gaat de zon op!
    Maar al bij al, een nieuwe motor daar zal je wel plezier aan beleven :D
    en je remmen aanpassen is de grootste kost niet waarmee ik toch niet te lang zou wachten!
    nog veel succes met je prachtige wagen! :thumb :thumb :thumb

    #18292383

    Ja voor de remmen ben ik al aan het kijken wat ik zou doen record 2.2 remmen steken of de originele met beter blokken en schijven
    En een nieuwe motor met wat meer pit zal wel leuk zijn ja

    #18292384

    Klaar voor de lak :jerry

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 196)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.