Manta A project # Te koop…

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Manta A project # Te koop…

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 99 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 450)
  • Auteur
    Berichten
  • #17375650

    Die gaten zijn voor een luchtfilter van een carburateur.

    – kleine gat aansluiten op opening van je gasklephuis bovenop.
    – grote gat afdoppen.

    #17375651

    zeg wat doe jij met een tankdop op je kleppen deksel :hmmz:cry

    #17375652

    origineel gepost door Kermitkiller
    zeg wat doe jij met een tankdop op je kleppen deksel :hmmz:cry

    Moet daar geen benzine in dan??:jerry:jerry:jerry

    @Hans,
    dan zal ik dat maar eens in orde gaan maken, kijken wat het blokje dan doet.

    Bedankt!

    #17375653

    Peerke,

    Zoals hierboven reeds vermeld,groot gat dicht.
    Zelf heb ik ook een gt deksel,ik heb de draaier een stop laten maken hiervoor,kleine gat een nippel om het darmpje over te schuiven.
    Misschien zie je het op de foto.

    #17375654

    dag!

    Het is inderdaad te zien, en ik zal ook een stop moeten maken of laten maken.
    Ik begin mijn luchtbuis/gasklep te verdenken van het euvel.

    Computer, LMM, Injectoren zijn allemaal afkomstig van hetzelfde L-Jetronic systeem. Echter de Gasklep en Luchtbuis niet.
    Alles functioneert wel goed, maar we moeten het nog afstellen. Echter reageert er niet veel op de stel schroeven van de gasklep en LMM.

    Binnenkort maar eens iemand vragen die veel verstand heeft van die motoren.

    groetjes peter

    PS. Remmen zijn morgen ook klaar:wub

    #17375655

    Zo, even snel een update om nog iets van me te laten horen,
    het is ondertussen weer 18 augustus en dat betekent dat mijn nieuwe
    schooljaar(examen) weer bijna begint. Wil hem eigenlijk voor die tijd af hebben (september)..

    Veel lopen zwoegen met de motor, uiteindelijk stap voor stap lijkt het erop dat
    de motor nu een heel eind goed loopt. Ik moet daar gerry(forumlid) en zijn vader
    voor bedanken, maandag avond zijn ze langs gekomen en dat was :thumbup:thumbup

    Ik hoop morgen een heel eind verder te komen, moet nog een aantal onderdelen halen
    voor de afwerking. Dan laat ik was foto’s zien! :D

    #17375656

    Hey peter,

    Gelukkig gaat het nu zekerste weten de goede kant op met de manta
    en zijn het inderdaad nog wat kleine dingetjes.

    En je weet het als er nog iets is moet je het maar even laten weten
    dan komen we weer even langs. (ook als er geen problemen zijn haha)

    was ook nog eens gezellige avond en WAT EEN MOOIE MANTA!!!

    mvg Gerry

    #17375657

    Ha Gerry!

    Ja was inderdaad gezellig! Kunnen in de toekomst mooi samen wat rond toeren en elkaar helpen.
    Cola staat altijd klaar he! ;)

    Vandaag weer lekker opgeschoten, remmen of beter gezegd ankers ontlucht en heb nu echt veel rem:P
    Ook direct even de massa strip van het blok naar de carroserie gemaakt, dus daar kan het nu ook niet meer aan liggen.

    Wat ons wel op viel vandaag is dat de motor nogsteeds backfires geeft (zonder het dooije moment op te zoeken :P), maar
    het lijkt erop dat de benzine pomp op die momenten ook niet continue zoemt, dus dat hij beetje hapert. Zou het ook hieraan
    kunnen liggen? Gekke is daarna liep de pomp wel “beter” en leek de motor ook “beter” te lopen. We zijn anders van plan gewoon de weg op te gaan en het blok wat in te rijden.

    Groetjes!

    #17375658

    die backfire, is dat ploffen in de inlaat? of ploffen achter uit de uitlaat?

    #17375659

    Budel is dan te halen half september?!

    #17375660

    @voederbiet is bij de inlaat, via de LMM .

    Uitlaat knalt ook een beetje maar dat is wss omdat hij zn gassen niet kwijt kan.,, maar moet blijkbaar een grotere diameter uitlaat onder.

    Vandaag taxateur gesproken, de 27ste wordt hij getaxeert! dan wachten op rapport en apk en budel moet te halen zijn.

    #17375661

    en nog wat :kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics van het geheel :thumbup

    #17375662

    ik heb hier een filmpje opgenomen met de huidige problematiek in de hoop dat jullie iets opmerken!

    Als de motor warm wordt, krijgt hij last van backfires, de afgelopen 3 dagen houd de motor ook voortaan in bij hogere toeren en slaat hij soms onder het rijden zomaar af.

    http://www.youtube.com/watch?v=d2AgAYcK4yk

    Dit hebben we gedaan tot nu toe
    – LMM uitgewisseld
    – Computer uitgewisseld
    – Injectoren getest, die spuiten goed in
    – nieuwe verdeler kap
    – Electronische onsteking staat op tijd
    – Uitlaat eraf gehaald, behalve spaghetti spruitstuk
    – Benzine toevoer per minuut gemeten, die is ook goed.
    – Kleppen gesteld
    – Koelwater Temperatuursensor nagekeken, geeft juiste weerstand

    en nog een hoop kleine dingen.

    Wij snappen er niks meer van:P

    #17375663

    uhm, gaskleppostitiesensor misschien een storinkje?

    Vervroegd de ontsteking wel?

    Zomaar 2 dingen die me te binnen schieten..

    #17375664

    Oh ja, wat doet de laadspanning van de dynamo als je de motor op toeren houd? Een kapotte dynamo kan ook vreemde storingen geven

    #17375665

    klinkt volgens mij valse lucht

    #17375666

    heb je de benzine druk gemeten,?
    Klinkt gewoon als te weinig benzine.
    Knijp de retour leiding maar eens dicht

    #17375667

    Hoi!

    Heb je de kleppen gesteld bij warme motor? Je zult het wel weten, maar als je je kleppen stelt bij warme motor, moet je andere spelingen aanhouden dan opgegeven bij koude motor en vice-versa…Het lijkt daarnaast of hij niet “op tijd” loopt (nokken t.o.v. krukas). Brandstofdruk kan idd ook nog een punt zijn zoals geert666 zegt.

    Grt. Nathan

    #17375668

    @CorsaaGSI

    – Gaskleppositiesensor is goed, die werkt naar behoren
    – De onsteking bekeken met de lamp, die staat op tijd en vervroegd netjes

    – Dynamo spanning gaan we even na kijken


    @Voederbiet

    – Valse lucht uitgesloten, is hem ook niet.


    @Geert666

    – Hoe kunnen we de benzine druk meten?
    – We gaan zometeen even de retourleiding dichthouden


    @Nathan
    KOp

    – Kleppen zijn correct gesteld met lopende warme motor
    – Onsteking staat precies op tijd

    Echt fijn dat jullie even mee willen luisteren, ik ben 15 min terug met antwoord op de openstaande vragen.

    GRoetjes peter & henk

    #17375669

    Zijn je bougies en kabels in orde??

    #17375670

    @ Dynamo Spanning :

    We meten bij de Dynam0 14,7 Volt

    @Benzine Druk

    Bij een zo goed als koude motor gaat de motor iets harder stationair lopen wanneer we de retourleiding dichthouden. Op het eerst moment lijkt de motor hier positief op te reageren bij accelereren, wanneer de motor warmer wordt lijkt dit effect te verdwijnen. Je hoort de benzine pomp meer druk maken. We hebben dan de brandstofpomp ook getest, deze brengt zoals in de boeken namelijk 2 liter per minuut

    @Bougie kabels,

    Deze hebben we uitgewisseld met een andere goed lopende auto. Geen verschil

    Ik ben benieuwd hoe we de benzine druk kunnen meten.

    #17375671

    origineel gepost door peerke1987


    @Nathan
    KOp

    – Kleppen zijn correct gesteld met lopende warme motor
    – Onsteking staat precies op tijd

    Echt fijn dat jullie even mee willen luisteren, ik ben 15 min terug met antwoord op de openstaande vragen.

    GRoetjes peter & henk

    Volgens mij bedoelde @Nathan Kop dat de nokkenas (niet de ontsteking) wel op tijd staat. Was ook waar ik aan dacht.

    #17375672

    bij de eerste cilinder staan de kleppen op tuimelen, dan staat ook de zuiger van de eerste cilinder in het bovenste dode punt

    dit klopt toch?

    Stationair koud loopt de motor gewoon netjes

    #17375673

    ook al cilinder compressie gemeten ??

    #17375674

    oke, we hebben vanavond toch nog een keer geprobeerd bij de benzine druk, en het lijkt erop dat het ‘m toch echt daar in zit. Wanneer we de leiding echt goed dichthouden, loopt de motor als de helll… Hij trekt goed op en blijft scherp tot in zijn uiterste toeren.

    morgen hier verder aan werken en hopen dat het dan opgelost is, kan het eigenlijk nog niet geloven. Ik houdt jullie op de hoogte!!

    Bedankt voor jullie reacties en hulp!!:wub

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 450)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.