Manta A project # Te koop…

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Manta A project # Te koop…

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 99 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 450)
  • Auteur
    Berichten
  • #17375625

    had ie contact punten?

    electronische onsteking is ook geschakelde plus nodig van het contact.

    bij mij wou die toen ook alleen maar lopen op doorstarten. en was ook van contact punten naar electronische onsteking gegaan. denk dat dan daar je probleem ligt

    gr teun

    #17375626

    Normaal gesproken heeft deze motor contactpunten idd, dus dat zou kunnen kloppen.

    Hoe heb je dit opgelost Teun?

    #17375627

    heb een draad getrokken van uit de zekering kast. punt gepakt waar 12 volt opkomt als contact aanstaat.en draad naar de bobine toe. waar die daar op komt weet ik zo niet maar dit kun je wel testen.

    gr teun

    #17375628

    waarschijnlijk krijgt die nu dus zijn stroom van die weerstandskabel die er nog in loopt met +- 9 volt. Dus ik zou even een draad kunnen pakken vanuit de zekeringkast met 12 volt en die op de ontsteking aansluiten?

    Sluit ik dan ook direct die weerstandskabel uit?

    alvast bedankt Teun

    #17375629

    dat weet ik zo niet. ik heb altyd goed gereden met die motor toen

    #17375630

    klopt inderdaad wat er nu gezegd word.

    zelf ook eens gehad met een corsa ombouwen, bleek ook dat die geschakelde draad niet de goede spanning had.

    dus zelf even een geschakelde + aanleggen.

    #17375631

    Nou dan ga ik dat gewoon eens proberen!

    *Ik houd jullie op de hoogte

    #17375632

    oke vingers gekruisd:cool:

    #17375633

    succes :thumbup:thumbup

    #17375634

    LADIES and GENTLEMAN


    we’ve got him!!

    de weerstandskabel was de boosdoener, hebben hem er helemaal uitgegooid.
    Daarna de kabelboom opnieuw bekleed, en nu is helemaal in orde.

    bedankt voor jullie hulp!! wordt gewaardeerd.

    En nu verder :D

    #17375635

    Mooi dat hij t weer doet.
    Veghel is idd niet zo heel ver, als je ooit hulp nodig hebt, dan stuur maar ff een pm ofzo.
    Heb wel t een en ander ervaring met le-jetronic.

    Gr Ferdie

    #17375636

    das mooi kerel moest je nou ook nog een draad bij leggen?

    #17375637

    @Ferdie, bedankt voor het aanbod, ik zal het onthouden! :)


    @Teungts
    , ik heb de weestandskabel vervangen door een normale vanuit de zekeringkast naar de bobine.
    Ik heb verder geen andere draad hoeven te leggen. Nu functioneert het naar mijn weten hoe het hoort.

    Als je meer vragen hebt hoor ik het wel, wel veel geleerd van dit systeem door al die problemen:wub

    #17375638

    al doende leert men:angel

    #17375639

    vele hoofden maken licht werk :wors:wors:wors

    #17375640

    Er zit ondertussen toch wel behoorlijk veel tijd om de om de motor in orde te krijgen:

    AutoData erbij gehaald,
    Alles doorgemeten, Gasklep klikte niet. Klikt nu wel.
    Rembekrachtiger bleek lek te zijn, hier trok hij valse lucht vandaan waardoor hij niet af te stellen viel.
    Motor is op tijd gezet
    Kleppen gesteld (1tje was er kapot en is vervangen)
    2 van de 4 injectoren waren stuk, motor liep maar op 2 cilinders
    4 andere injectoren geplaatst, motor loopt nu op 4 cilinders en pakt goed op.

    Wat nu nog:

    Af en toe last van een backfire (hij klapt af en toe)
    Rem bekrachtiger dicht krijgen, heb waarschijnlijk een nieuwe o-ring nodig?

    motor loopt verder wel ontzettend rustig en netjes, en hij klinkt of dat hij er zin in heeft :wub

    Groetjes peter

    #17375641

    Nou kijk dat is allemaal goed nieuws.

    En het word allemaal opgelost :p haha.
    Eindstadium is in zicht.

    #17375642

    toch wel weer handig he zo,n set extra injectie of heb je niet die injectoren van mij gebruikt :thumbup:thumbup

    #17375643

    origineel gepost door Kermitkiller
    toch wel weer handig he zo,n set extra injectie of heb je niet die injectoren van mij gebruikt :thumbup:thumbup

    jahwel die heb ik gebruikt!!:thumbup

    Kwam mij idd goed van pas,
    anders was ik nu een stuk duurder uitgeweest!:thumbdown

    Ondertussen ben ik weer bezig met mijn interieur,
    Ik heb stof gevonden die aardig goed overeen komt
    met het dashboard. Deze nu aan het bekleden en moet
    zeggen dat het er erg sjiek uit ziet!!:D:D:D

    Verder moet ik nog even een handrem kabel voor een B-
    manta halen denk ik, de standaard kabel van de A-Manta
    is te kort voor de klauwen achter. Daarnaast nog even de
    kopjes aan de rem leidingen maken, maar heb daar geen
    tang voor. vond 65 euro beetje veel .

    Foto’s volgen

    Groetjes peter

    #17375644

    :kewlpics:kewlpics:kewlpics

    #17375645

    NOG VORDERINGEN HIER :wors:wors:wors:wors

    #17375646

    ja’t zeker!

    Nieuwe rembekrachtiger, die was blijkbaar lek en trok die valse lucht.

    Alle kabels getrokken en aangesloten voor de muziek en versterker,
    binnenkort kunnen de matte erin samen met de console, stoelen en zijpanelen.

    Foto’s volgen!!:agent

    #17375647

    :kewlpics:kewlpics

    #17375648

    haha ik zal morgen eens kijken of ik wat foto’s kan schieten!

    Interieur is zo goed als af, het einde komt in zicht.

    #17375649

    Even een vraagje, we hebben het vermoeden dat de motor nog ergens
    valse lucht binnen haalt wat het afstellen belemmerd.

    Ik kan niet echt een schema vinden, hoe het precies moet dus ik vraag het maar even aan jullie.
    Op plaatjes van CIH lijkt het overal anders haha:D

    Ik heb een kleppendeksel van een GT, en die heeft 2 openingen. 1tje moet ik aansluiten op de luchtbuis en andere?
    Volgens mij is 1 van de gaten bedoeld voor afzuiging van de oliedampen, maar de andere?
    Het rare is dat mijn motor erop reageert als ik 1 gat dicht houdt, hij lijkt dan harder stationair te gaan lopen.

    Alvast bedankt!

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 450)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.