Manta A project # Te koop…

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Manta A project # Te koop…

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 99 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 450)
  • Auteur
    Berichten
  • #17375600

    @Hans, thanks. En ja je project ziet er goed uit!! Lekker opbouwen , is het betere werk he :D

    Ik denk dat ik weet waar die voorste dikke aansluiting voor is,
    kan em’ afdoppen aangezien er een zelfde soort aansluiting zit op de buis vanaf de luchtfilter.

    #17375601

    Vandaag was weer zo’n dag vol spanning en vragen..:(

    Eindelijk was het dan zover, alles aangesloten,
    vloeistoffen gehaald en een bak bier voor als die zou lopen.
    Maar het bier mocht niet baten, heel de dag geprobeerd maar krijgen de
    motor niet aan de praat.. we zijn ten einde raad.

    Wat doet hij wel wat doet hij niet is dan de vraag..

    De motor is helemaal aangesloten.
    Startmotor gooit de motor soepel rond.
    De benzine pomp loopt en er komt benzine uit de retour.
    de motor staat voldoende op tijd om te lopen.
    Het relais klikt wanneer je het contact om gooit.
    We hebben prik op de bougies.

    Maar hij doet het niet, het lijkt erop of de injectoren geen benzine inspuiten.

    Waar lijkt dit op? wat kan ik nog testen om zoveel mogelijk dingen uit te sluiten?

    :thumbup

    #17375602

    massa probleem op je injectoren??
    meet ff op er constante + op de injectoren staat.

    Want de injectoren zijn massa gestuurd…

    #17375603

    Wanneer kan ik die meten ? Wanneer het contact op de laatste fase staat of wanneer de startmotor rond gaat?

    Alvast bedankt,

    #17375604

    ff meten als je de startmotor rond gooit..
    Dan ben je zeker….

    Maar staat als het goed is al 12 volt op als je contact erop zet..
    is gewoon geschakelde +…

    #17375605

    succes :hmmz had er toch liever carb opgebouwd

    #17375606

    origineel gepost door corsaboy
    ff meten als je de startmotor rond gooit..
    Dan ben je zeker….

    meten ongeveer 5, dus dat zit wel goed. Gisteren tot 24:00
    bezig geweest met de manta, maar met de hulp van een
    vriend hebben we het uiteindelijk gevonden.

    Zo luidt het probleem:

    Wanneer we de startmotor rond gooien, gaat de benzine
    pomp lopen en loopt de motor direct MAAR zodra je de
    sleutel terug draaid slaat de motor direct af, De benzine
    pomp blijft dus niet lopen.

    Wanneer we de benzine pomp een aparte voeding geven, en
    deze dus apart laten draaien van de auto loopt de motor en
    blijft deze dus ook lopen

    We denken dat het hierin zit:

    PS. Ik zie wel dat ik ECHT even die lelijke parker moet vervangen!!:P:P

    #17375607

    gewoon zorgen dat je pomp op contact gestuurde 12v word aangesloten

    #17375608

    maar dat wordt toch geschakeld via dat relais..:hmmz

    #17375609

    origineel gepost door peerke1987
    maar dat wordt toch geschakeld via dat relais..:hmmz

    gefeliciteerd king:

    Wat doet je relais meer aan schakelen van je contactslot volgens jou?
    geschakelde + is prima.

    #17375610

    Hmm, wanneer draaid bij jullie de brandstof pomp? Als hij op de laatste fase staat van het contact of wanneer je de sleutel rond gooit pas?

    #17375611

    origineel gepost door peerke1987

    origineel gepost door corsaboy
    ff meten als je de startmotor rond gooit..
    Dan ben je zeker….

    meten ongeveer 5, dus dat zit wel goed. Gisteren tot 24:00
    bezig geweest met de manta, maar met de hulp van een
    vriend hebben we het uiteindelijk gevonden.

    Zo luidt het probleem:

    Wanneer we de startmotor rond gooien, gaat de benzine
    pomp lopen en loopt de motor direct MAAR zodra je de
    sleutel terug draaid slaat de motor direct af, De benzine
    pomp blijft dus niet lopen.

    Wanneer we de benzine pomp een aparte voeding geven, en
    deze dus apart laten draaien van de auto loopt de motor en
    blijft deze dus ook lopen

    We denken dat het hierin zit:

    PS. Ik zie wel dat ik ECHT even die lelijke parker moet vervangen!!:P:P

    dat relais ziet er ook niet al te fris uit
    en volgens mij mist er ook nog een stekker zo op de foto te zien

    #17375612

    haha nee de stekker zit er wel in, maar dat is een oude foto.
    Zocht de foto niet opnieuw te maken.
    Hij ziet er idd niet zo gezond uit dus waarschijnlijk is daarmee gerommeld
    ( ik weet het niet) Ik ga dus even een nieuwe zoeken.

    Naar mijn weten, schakelt die relais ook de benzine pomp.

    #17375613

    Mwoah, dit is hem dan zonder isolatieband/tip/kit
    Morgen waarschijnlijk even een andere halen.

    #17375614

    Vandaag had ik het nieuwe relais binnen king:
    Direct het relais overgezet en geprobeerd de Manta te starten
    in de hoop dat hij nu wel bleef lopen, maar geen succes!

    Het ligt dus niet aan het relais.

    Vandaag dus maar een schema getekend hoe het op dit moment is aangesloten allemaal, ik hoop dat jullie zien wat ik
    fout gedaan heb.

    – Rode dikke draad = + op ACCU
    – Bruine Draad = Massa
    – Groene Draad = – Bobine
    – Rode draad met zekering = + Bobine
    – Rode/Zwarte = Startmotor
    – Blauwe = Benzine Pomp
    – ZWART = motorruimte lampje

    Wat gebeurt er
    De motor start zodra ik het contact omdraai, de motor slaat
    af wanneer ik het contact dus terug draai. Trek ik een extra
    kabel van de brandstofpomp naar de accu, blijft de motor
    wel draaien. (de normale kabel van de computer naar de
    pomp zit er dan nog wel aan).

    Wij snappen er niks meer van, hebben al van alles geprobeerd. IEMAND?

    groetjes peter

    #17375615

    klinkt mij alsof je je brandstofpomp op je startrelais hebt gezet. Die gaat weer uit als je de sleutel terughaalt uit de verste stand. Dus trek gewoon even een geschakelde plus naar je brandstofpomp, dan is het opgelost toch?

    #17375616

    De rood/zwarte kabel zit op het startrelais, maar als ik die op de 12v zet maakt het niks uit voor de pomp.

    #17375617

    ik zou niet moeilijk doen als het makkelijk kan

    draadje trekken naar je pomp en aan sluiten op een plus die inschakeld als je het contact omdraait

    #17375618

    Nou dat kan inderdaad nog wel, maar had liever gehad dat het gewoon werkt zoals het hoort. Want blijkbaar zit er ergens iets niet lekker en ik kom daar liever achter.

    Tenzij ze hier zeggen dat het allemaal correct is aangesloten, (wat ik dus graag zou horen) Dan wijst het erop dat ik ergens een kabel breuk heb

    #17375619

    Is geheel anders als bij mijne manta,relais is maar met 1 stekker,motorruimtelampje zit op originele kabelboom,kortweg gans anders.
    Had je anders graag verder geholpen.
    Er zal hier wel iemand zijn die je wil en kan verder helpen.
    Kop omhoog en de moed erin houden!!!
    Greetz Gert

    #17375620

    volgens mij werkt je injectie ls volgt
    met starten krijgt je pomp via de startmotor stoom en als je de sleutel loslaat moet je lmm het over nemen
    dus als je je auto op contact zet en je drukt met je vinger tegen de klep van je lmm hoort je pomp te gaan lopen als dit niet gebeurt zit daar het probleem
    misschien je lmm stuk of de vekeerde lmm
    heb je op de rode draad wel constante plus staan?

    #17375621

    Beste Fluks,

    Klopt wat je zegt, hier waren wij ondertussen ook achter gekomen. Nu het volgende:

    Wanneer we tegen het klepje van de LMM aanduwen, krijgt de brandstofpomp +- 6 Volt,
    Wanneer we de startmotor rond gooien, krijgt de brandstofpomp 12 Volt.

    We hebben een andere LMM geprobeerd, maar geeft hetzelfde resultaat.
    Bij een kadet met een 2.0E, krijgt de brandstofpomp onder het lopen ook gewoon 12volt (dit is overigens wel een iets ander systeem)

    Ik heb 1 draad op de bobine/onsteking zitten, en andere is gewoon idd constante plus zoals op het plaatje.

    #17375622

    Waar kom je vandaan??
    Heb je de elektrische schemas??
    Wil evt wel een keertje komen kijken, kom zelf uit Eindhoven, en weet wel t een en ander van auto’s hahahaha :P

    #17375623

    origineel gepost door fredje
    Waar kom je vandaan??
    Heb je de elektrische schemas??
    Wil evt wel een keertje komen kijken, kom zelf uit Eindhoven, en weet wel t een en ander van auto’s hahahaha :P

    Veghel, dus dat is niet zover weg van Eindhoven af (15min). Elke hulp is welkom, electrische schema’s zijn wel te vinden lijkt me. Heb je ervaring met het L-jetronic systeem? :)

    #17375624

    oke 2 dingen staan nog open die ik nog wil testen

    De doorzichtige weerstandsdraad zit nog in de bestaande kabelboom.
    Ik moet misschien nog een andere massakabel van de carroserie naar de motor leggen.

    Hoe zit het met de electronische onsteking? Maakt dat niet uit t.o.v. een normale contactpunten ivm aansluitingen?

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 450)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.