Manta-A 1973 Restauratie + c20xe (voorheen X2.5XE)

Forumindex Forums Modellen Manta Manta-A 1973 Restauratie + c20xe (voorheen X2.5XE)

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17930215

    @The_Undertaker wrote:

    @NinaPaul wrote:

    Geen idee waarom je zo denigrerend praat.

    Persoonlijk denk ik niet echt dat het denigrerend overkomt of zo bedoelt is.

    Mr-Turbo geeft alleen aan dat jullie idee waarschijnlijk een erg dure oplossing zal zijn, en dat je in verhouding voor minder geld een motor kan bouwen waar je dezelfde (of betere) ‘race’-ervaring van zal krijgen wanneer je achter ’t stuur zit.

    Maar zoals Mr-Turbo ook zegt, alle lof als de hoge toeren behaald gaan worden. Zelf vraag ik me af of de motorische plannen niet wat ambitieus zijn, maar nogmaals, hulde als het allemaal gaat lukken :wors

    Succes!

    :thumb

    psies, nix negatiefs bedoeld, heb in de loop der jaren vele ambitieuze plannen zien sneuvelen terwijl er dan toch al veel geld en moeite in was gegaan, zou zonde zijn als dit ook weer het geval was…. vandaar

    #17930216

    en, rijdt ie al ?

    #17930217

    Nee hij rijdt nog niet.

    Door wat financiële prikkelen is de beslissing gevallen de auto zelf te zandstralen en te bewerken.
    Het laten doen door professionals kwam al snel op 20k en dit is teveel van het goede.
    Het project gaat dus beduidend langer duren.

    Ook is er gekozen om de x25xe niet te gebruiken. Er gaat teveel werk in het verbouwen van de carrosserie, dewelke hij liever zo origineel mogelijk houdt. Het was dus zoeken naar een andere oplossing. De oplossing die voorhanden lag was de c20let, maar zoals eerder aangegeven wil hij liever een NASP motor. (Zijn keuze, zijn geld ;)) Toen bleef er eigenlijk maar 1 motor over, de c20xe (rode 16 klepper). Ook deze motor zal onder handen worden genomen, om tegen de 180pk-200pk (hoge toeren) te lopen. Dit kan later nog meer worden, maar nu is het even kosten reduceren. De kosten die wel gemaakt moeten worden om het c20xe blok hoogtoerig te maken zijn veel lager dan die van de x25xe. Veel onderdelen zijn zelfs zo “van de plank” af te halen. (standaard c20xe reeds in bezit)

    Het zal niemand verbazen dat we voor de bak een getrag 240 5-bak hebben gekozen. (Inmiddels in bezit)
    Koppeling zal iets in de trant van sachs sport koppeling met ultralight vliegwiel worden. (bestellen wanneer het nodig is)

    Voorlopig dus bezig met stralen en rotte plekken repareren.

    #17930218

    Tof om hier weer van te horen. De ‘nieuwe’ plannen zijn een stuk haalbaarder natuurlijk. Ben benieuwd naar de vorderingen.

    :kewlpics zijn altijd welkom :)

    Succes!

    #17930219

    Was druk bezig met stralen, oude compressor overleden.
    Nieuwe is besteld, volgende week binnen en dan verder.

    #17930220

    :thumb

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.