Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4

Forumindex Forums Modellen Manta Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 337)
  • Auteur

:thumb :thumb

:wors :wors :wors Wow, ik had dit nog niet gezien. Daar begint het meteen weer van te kriebelen. Super gaaf!!! :thumb

Echt TOP wat je aan het doen bent maar wat shockwave zegt klopt wel want zoals ik het zie kan je wielnaaf naar binnen en naar buiten kantellen. Je hebt namelijk alleen een onderste draagarm en de schokdemper is op 1 punt bevestigd waardoor je een scharnierpunt maakt. dit is Niet als kritiek bedoeld want petje af voor dit werk :wors

Je zou aan jouw MDF-steun gedeelte ook nog een ingezaagd buisdeel kunnen maken die de onderkant van de schokbreker omklemt. Dan is het ongewenste scharnierpunt hier weg.

Zoals dit bij heel veel auto’s toegepast wordt (willekeurig plaatje dat dit illustreert):

Goed bezig maat

Kijk, daar worden weer vooruitgangen geboekt.
    deze zomer rijden????

groeten.

:wub :thumb :wors SUPER project, wat een doorzettingsvermogen en vooral snelheid waarmee je dit bouwt. Ga zo door!

Hallo All,

ShockWave, trashmetal, cuupi, RacesconaB204 ==> Na het monteren van de blokken, kwamen we 15 cm hoogte te kort, hierdoor wam de auto bijna op de grond.
    En inderdaad ;) , de veren begonnen te kantelen op de blok. Snel blokker er af gehaald. meten,
    meten en maar besloten om een deel van de originele veren te gebruiken.

Day 100:

Ombouwen veren.

Day 101:

Luchtfilter is binnen. :D

Day 102:

Intercooler steunen gemaakt en gemonteerd.

Day 103:

Doordat we de bundel anders aangelegd hebben komt mijn zekering box nu rechts van de auto (origineel links). Rechts hebben we geen ruimte dus kabelboom aanpassen zodat de zekering box weer links komt. :swear

Day 104:

Tijdelijk met tyraps vastgezet.

Day 105:

Links is ie klaar :D,

Day 106:

Aircoleidingen en de leidingen van de stuurbekrachtiging passen niet, hebben andere aansluitingen, wegens andere stuurhuis en kachelhuis.
    Leidingen laten aanpassen is enige optie nog.

Day 107:

Leidingen aangesloten en de zekering box gemonteerd

Day 108:

De kabelboom rechts had ik veel overlenkte, ook maar aangepast.

Day 109:

Kabelboom binnen ook moeten aanpassen.

Day 110:

Day 111:

De neus van de auto weer gemonteerd.
    We kunnen de resonance box niet monteren omdat de intercooler buis in de weg zit. :hmmz
    Kom ik nog op terug :D

Day 112:

Day 113:

Begonnen met het aanpassen van de deuren. De elektrische ramen en de centraal deurvergrendeling van de Subaru deuren
    komen op de Manta deuren.

Motorgedeelte kan ik niet afmaken, mis nog spullen (zijn besteld)
    Komende week gaan we een draadboom maken die naar achteren gaat.
    Ik hoop de auto binnen paar weken te starten.

Weet er iemand (omgeving Eindhoven) een bedrijf die aandrijfas inkorten en balanceren voor een mooi prijs?

:kewlpics gaat mooi! :thumb

echt respect hoe je dit aanpakt :thumb :thumb

Ik heb mijn as toen inlaten korten bij b&f in schaijk, weet alleen niet meer wat het kosten.
    maar ben er super tevreden mee.

groeten.

Goed bezig Irfan!!
    Het eindresultaat zal er wezen volg t nauwlettend en zie je evt ook op t werk ;) ;)

Zow, hier is weer heel wat gebeurd. Super. Je maakt het jezelf ook niet makkelijk door alle luxe als airco, elektrische deurvergrendeling etc allemaal weer aan boord te willen hebben.

Wellicht ten overvloede: Zo’n open luchtfilter is mooi, maar probeer er wel voor te zorgen dat hier niet de warme lucht aangezogen gaat worden die via de intercooler, radiateur etc binnenkomt onder de kap. Er zijn al heel wat motoren gesneuveld vanwege te hoge inlaattemperaturen. Wellicht heb je al wel iets in de planning, maar misschien kun je de hoek waar het filter zit een beetje afschermen van de rest van de motorruimte, bijvoorbeeld met een stukje aluminium plaatwerk en dan zorgen dat er verse onverwarmde lucht op deze plek komt (want het gaat daar een portie warm worden onder die kap straks :thumb )

mooi hoor… :thumb

respect…! :wors

Zie dit topic nu pas, heb het net doorgelezen: Wat een schitterend project! Hulde voor heeft vakmanschap, de creativiteit en het doorzettingsvermogen. Dit project blijf ik volgen. En wie weet zien we je eens met deze wagen op de Brabantmeeting, daar trek je dan wel een hoop bekijks mee.

En dan de hamvraag: Wat voor naam gaat ie krijgen? Opel impreza? Obaru manta? Of opel manpreza?

Vet project! De rdw man gaat zich aardig achter de oren krabben bij het aanpassen van het kenteken :afro

wachten heeft al weer lang genoeg geduurt UPDATES!!! :jerry

@peter777 wrote:

En dan de hamvraag: Wat voor naam gaat ie krijgen? Opel impreza? Obaru manta? Of opel manpreza?

Vet project! De rdw man gaat zich aardig achter de oren krabben bij het aanpassen van het kenteken :afro

Ik denk niet zoveel.
    mijn kadett heeft de complete bodem en onderstel van een vectra a 4×4, en de motor van een calibra turbo..
    en op mijn kenteken staat, opel kadett, 150kw.
    meer niet.
    dus ik verwacht opel manta, en het motor vermogen.
    ze zijn daar niet zo van aanpassen.

groeten.

manta moet nu wel klaar zijn zolang wachten we nu al :angel :jerry

@kadett4x4 wrote:

@peter777 wrote:

Ik denk niet zoveel.
    mijn kadett heeft de complete bodem en onderstel van een vectra a 4×4, en de motor van een calibra turbo..
    en op mijn kenteken staat, opel kadett, 150kw.
    meer niet.
    dus ik verwacht opel manta, en het motor vermogen.
    ze zijn daar niet zo van aanpassen.

groeten.

Ik meen dat een 4×4 van bijvoorbeeld een gewone 2 liter lichter was uitgevoerd dan van een Calibra Turbo

Hallo All,

RacesconaB204 ==> :thumb afschermplaat staat al op de planning
    RISL ==> Als de Manta klaar is ben ik zeker van plan om op meetings te komen.
    teungts ==> haha, ik heb de laatste tijd heel erg druk gehad. Ik ga proberen weer net als in het begin het per week/ 2 weken te uploaden.

Day 114:

Remklauw adapters achter:

Day 115:

Remklauw adapters voor:

Ik mis nog de goodridge rvs remleiding, zijn besteld.

Day 116:

Xenons 6000K zijn binnen

Day 117:

Day 118:

kofferklep slot aangepast zodat ik hem van binnen kan open maken

Day 119:

Geen ruimte meer voor de accu, accu achter geplaatst.

Day 120:

Resonance box vervangen.
    Andere type maf sensor is binnen en gemonteerd.
    Turbo hitteschild is binnen en gemonteerd

Day 121:

Oliekoeler is binnen en gemonteerd. Ik moest de hitteschild van de spruitstuk aanpassen.

Day 122:

Wiel slag bouten zijn binnen.

Day 123:

Na lang zoeken op de sloop een passende (vierkante) koelvloeistof reservoir gevonden.

Day 124:

Rvs remleiding zijn binnen en gemonteerd.

Day 125:

Ik had Rietveld aandrijfassen gebeld voor info, waar ik het beste een stuk kon afhalen.

Cardanas is op maat en weggebracht naar Rietveld aandrijfassen.

Day 126:

Deuren gemonteerd, kwamen we achter dat de kabelboom klem kwam te zitten. aangepast :thumb

Day 127:

Uitlaat onderdelen zijn binnen.
    Achter lichten zijn binnen.
    Olie/vloeistoffen zijn binnen.

Day 128:

Cardanas in klaar en gemonteerd.

Day 129:

Downpipe flens aangepast zodat ik een 3″ kan monteren.
    Momenteel gaan we de orginele downpipe gebruiken. Ik mis de “Turbo flens uit”, is besteld.
    Uit eindelijk wordt het een 3″ vanaf de turbo naar achteren.

Zondag zijn we van plan de Manta te gaan starten :D , wordt gefilmd
    Nieuwe update komt volgend week.

Gelukkig het project gaat door :thumb

Lekker bezig daar

Ik ben fan! :thumb :jerry :kewlpics

:thumbup :thumbup :thumbup voor het doorzettingsvermogen, de meeste projecten stoppen als er te veel tegenslagen komen, er moet weliswaar nog een hoop gebeuren maar als ik kijk hoe het tot nu toe is gegaan zal de rest ook wel goed komen

:thumbup :thumbup geweldig project! En wat een ontzettende berg laswerk, petje af.
    en laat je niet van de wijs brengen door mensen die blijven vragen wanneer ie af is oid king:
    Ik ben inmiddels bijna klaar met mijn manta en 1 ding is zeker, het is meer dan de moeite waard!
    Vooral wanneer je voor het eerst volgas kan, onbetaalbaar. :D

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 337)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.