Manta A 1.2 / Rekord E 2.2 remmerij

Forumindex Forums Modellen Manta Manta A 1.2 / Rekord E 2.2 remmerij

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212316

    Als ik de Rekord remmerij monteer kan ik dan m’n originele hoofdremcilinder & remservo gebruiken van m’n 1.2 of heb ik er één nodig van een ander type of model?

    Alvast bedankt

    #17525096

    Ik denk dat je de boel moet vervangen, want volgens mij is alles bij een 1.2 kleiner dan bij een originele 1.9.

    Je hebt iets meer olie te verplaatsen bij klauwen van een 2.2 rekord en de kans bestaat dat je bij het originele spul het pedaal tot de bodem moet indrukken voordat er iets gebeurt.

    #17525097

    Dus er best eentje plaatsen van een 1.9 dus? Of zijn er nog andere opties?

    Alvast bedankt

    #17525098

    ik heb zelf een 1.6 en een 1.2 hier zit geen verschil in de rembekrachtiger

    ik denk dat een 1.9 dan ook dezelfde heeft

    #17525099

    bij mijn weten zit er ook geen verschil in.

    heb ik alleen nog een vraagje
    kun je 7j et3 ats rijden met rekord remmerij?
    iemand ervaring mee?

    #17525100

    origineel gepost door Hulkie
    bij mijn weten zit er ook geen verschil in.

    heb ik alleen nog een vraagje
    kun je 7j et3 ats rijden met rekord remmerij?
    iemand ervaring mee?

    Goeie vraag… Vraag ik me ook af.

    Greetz

    #17525101

    Om bij gebrek aan antwoord dit topic nog es vanonder het stof te halen.

    Welke hoofdremcilinder gebruiken jullie/gebruik je best in combinatie met Rekord E 2.2i remmerij?

    Greetz

    #17525102

    Niemand die hier een antwoord weet op te geven? :(

    Greetz

    #17525103

    gewoon alles over zetten van een 1.9.

    #17525104

    ik heb in mijn A een rembekrachtiger van een B gebouwd

    je moet deze wel aanpassen het stangetje wat op de pedalen

    komt is van een B langer

    dan heb je meteen een grotere hoofdremcilinder

    moet je alleen je leidingen aanpassen omdat de remcilinder

    langer is

    #17525105

    zo heb ik het indertijd ook gedaan, bij een andere gewoon het materiaal van een A-1.9.

    #17525106

    Ik heb op mijn kadett de originele 1.2 hoofremcilinder,
    met omega 2.0i klauwen (54mm) voor en 2.0 trommels (230mm) achter.
    Dit remt gewoon goed en het pedaal zit niet merkbaar hoger of lager in de auto als toendertijd met de orginele 1.2 remmerij.
    Maargoed weet niet of de manta remmerij erg verschilt van het kadett spul.

    #17525107

    ats 7j past of et20 past weet ik niet

    #17525108

    [rquote=1831540&tid=112621&author=Deperik]Ik heb …Maargoed weet niet of de manta remmerij erg verschilt van het kadett spul.[/rquote]
    ’t is net zo slecht ;)

    In de regel was ook alleen de bekrachtiger kleiner in diameter, de hoofdremcilinder zelf is in het model manta of ascona verder gelijk, het kan zijn dat er voor het model B tov A een iets grotere diameter zit ivm de massa van de B-types, de bekrachtiger was ook ietsje groter. Een grotere bekrachtiger helpt vaak ook wel me met wat “beter remmen” dwz. dan hoef je soms niet al te fors op je pedaal te staan.
    Het omkeerpunt zit vaak bij de 1.6N (tot en vanaf)

    13″7J ET3 ATS velgen kan op rekord 2.2 klauwen, dat kan niet met alle, er waren 6J types waarin GM stond, die konden daar weer niet mee, stalen velgen 13″ kan weer niet, of de klauw moet ingeslepen worden.

    Het gaat inderdaad om vloeistofverplaatsing, maar vaak is dat verwaarloosbaar merkbaar of je moet met echt grotere verschillen gaan werken.
    Soms is dat een beetje uitzoekwerke nr ekenwerk, voor dit…. zou ik me niet al te druk maken.

    #17525109

    Dus als ik het goed begrijp en neem bv standaard hoofdremcilinder van Manta A 1.9
    maakt het weinig of geen verschil met die van een B ofzo?

    Alvast bedankt vo de info!

    Greetz

    #17525110

    Ik zou zeggen dat het een verwaarloosbaar verschil is als je puur en alleen op de hoofdremcilinder afgaat tussen A-B, @Manta Dre schreef al dat qua formaat deze iets langer is, dus daar kun je rekening mee houden.
    Ik zou er wel voor zorgen dat de rembekrachtiger niet te klein is, die van een A-1.2 is ietsje kleiner dan die van een A-1.9.
    Het remt wel, maar je zal wat krachtiger moeten trappen.

    #17525111

    heb hier van een a een 1.2 remcilinder en bekrachtiger liggen maar kan er niks aan zien tov een 1.6 0f van een 1.9
    Remmerij is vooraan ook gewoon hetzelfde.
    Mits die niet ooit vervangen is natuurlijk.
    Dat weet ik niet.
    Zit alleen verschil in remmerij achter, grote of kleine trommels/voering afhankelijk van een dunne of dikke as.
    gte zal wel groter zijn.

    Zou er niet over in zitten….gewoon laten zitten.

    Mocht t tegenvallen kun je altijd nog overgaan tot zwaarder geschut…

    #17525112

    Wel, ‘k wil alles vernieuwen. Dus ga ik gaan voor Manta A 1.9/ GT/E om zeker te zijn dan.
    Omdat ik het spul nieuw ga bestellen. Daarmee…

    Greetz

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.