Manta 400R turbo project

Forumindex Forums Modellen Manta Manta 400R turbo project

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 826)
  • Auteur
    Berichten
  • #17676493

    Die kap komt er toch niet over!

    Maar dan weet ik voor nu even genoeg,
    Bedankt voor de info, jij ook Henk!

    #17676494

    Zo, vandaag bijna de hele vooras zelf zover afgekregen. Alleen nog de veertorens inkorten, en de as op de buitenste naden aflassen:)
    was wel even lastig met de gaten van de onderste draagarmen goed positioneren, maar uiteindelijk allemaal goedgekomen.

    Stralen van de vooras met zilverzand (keteltje werkt perfect!!)

    klaar

    oude uitgelodderde troep met gatzaag eruit geboord, en nieuwe stukken plaat van 3mm ingelast

    ringen opgelast ter versteviging, en weer goede geometrie van de langsdragers

    en hier de vooras zover klaar op de veertorens na

    #17676495

    even een tip

    nu je de vooras zo sterk hebt gemaakt
    meest voor de verlaging

    dan is het verstandig om de carresorie ook te verstevigen
    en dan met name daar waar je schokbrekers van de vooras
    vast zitten

    heb wel meer gezien die flink verlaagd waren
    waar die bovenkant helemaal ging scheuren;)

    #17676496

    @louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?


    @ben_m
    gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?

    #17676497

    Ja die verticale strippen inderdaad, die de veertorens verbinden met de balken:)


    @mc
    lambo

    Nee ik heb normale stalen carrosserieringen van 3mm gebruikt.

    #17676498

    [rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?


    @ben_m
    gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]

    gehard stalen ringen ergens oplassen heeft geen zin, door de temperatuur van het lassen worden ze weer zacht:o

    #17676499

    [rquote=1918526&tid=126822&author=Ben_M]Ja die verticale strippen inderdaad, die de veertorens verbinden met de balken:)


    @mc
    lambo

    Nee ik heb normale stalen carrosserieringen van 3mm gebruikt.[/rquote]

    Ben wel benieuwd of iemand hier dat al eerder heeft gedaan, en daar foto’s van heeft :-)

    #17676500

    [rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?


    @ben_m
    gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]

    Nee die bedoel ik niet
    Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
    Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
    Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
    In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerd

    En bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
    Bekijk maar eens foto’s van een manta rally 400 onder de kap

    #17676501

    [rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?


    @ben_m
    gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]

    Nee die bedoel ik niet
    Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
    Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
    Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
    In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerd

    En bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
    Bekijk maar eens foto’s van een manta rally 400 onder de kap

    #17676502

    [rquote=1919137&tid=126822&author=louwe 16 klepper][rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?


    @ben_m
    gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]

    Nee die bedoel ik niet
    Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
    Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
    Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
    In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerd

    En bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
    Bekijk maar eens foto’s van een manta rally 400 onder de kap

    [/rquote]

    Bedoel je dit.

    #17676503

    bedankt voor de tip:) ik zal eens gaan kijken wat ik ermee ga doen:)

    #17676504

    Alleen de stripjes naar het gat toe missen nog op die foto.

    Eigenlijk die “dome” dubbel uitvoeren werd alleen bij de c-kadett gedaan, de “dome bij de ascona 400 was wel dubbel, maar dan werd er een conisch stuk opgezet.
    Bij de Manta 400, was dit weer totaal anders.

    #17676505

    Henk, heb net ff zitten zoeken naar een manta 400 onder de kap, maar dat ziet er op het eerste gezicht niet anders uit….

    op die foto hierboven, zitten er 2 of 3 strips per toren bij op?
    Op zich een makkelijke modificatie..

    #17676506

    kijk dan hier maar eens naar
    ;)

    #17676507

    [rquote=1919156&tid=126822&author=henk 400rr]Alleen de stripjes naar het gat toe missen nog op die foto.

    die ring op deze foto met die opstaande kant
    is hiero rondom al volgelast
    die ring bedoel ik die wil wel uitscheuren rondom

    dan die strips erbij op geeft nog meer stevigheid;):thumbup

    Eigenlijk die “dome” dubbel uitvoeren werd alleen bij de c-kadett gedaan, de “dome bij de ascona 400 was wel dubbel, maar dan werd er een conisch stuk opgezet.
    Bij de Manta 400, was dit weer totaal anders.[/rquote]

    #17676508

    [rquote=1919139&tid=126822&author=manta_sport][rquote=1919137&tid=126822&author=louwe 16 klepper][rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?


    @ben_m
    gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]

    Nee die bedoel ik niet
    Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
    Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
    Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
    In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerd

    En bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
    Bekijk maar eens foto’s van een manta rally 400 onder de kap

    [/rquote]

    Bedoel je dit.

    [/rquote]

    inderdaad
    en dan vooral die bovenste ring;)

    #17676509

    [rquote=1916928&tid=126822&author=henk 400rr]Zekers is dat wel te doen, je kan voor de achteras PU rubbers gaan die zijn al stugger dan het origineel, mt Nylon (of iets dergelijks van deze hardheid) breng je toch weer wat meer spanning op de delen en vergeet dan niet de trekstangen wat te verstevigen.

    .[/rquote]

    Sorry voor vervuilen van je topic, maar ik vind hier een hoop bruikbare info; hopelijk heb jij d’r ook wat aan!

    Kijk, die plaatjes erbij maakt het helemaal duidelijk.
    Wat wordt met het bovenstaande dikgedrukte bedoelt?

    #17676510

    de stangen aan weerszijden tussen achteras en bodem

    #17676511

    topic vervuiling vind ik wel meevallen, ben erg blij dat er zo goed meegedacht wordt, en nuttige informatie gegeven wordt:):)

    Sommigen gebruiken bij de trekstangen ook wel uniballs, in plaats van de rubbers of PU bussen. Heb gehoord dat deze naar verloop van tijd ook wel eens uit willen scheuren. Ikzelf was in eerste instantie nog niet van plan om uniballs te monteren daar, alleen in de panhardstang wel, en deze meteen verstelbaar maken ivm verlaging:)

    #17676512

    [rquote=1919225&tid=126822&author=henk 400rr]de stangen aan weerszijden tussen achteras en bodem[/rquote]

    Ja, die had ik al in het verzier :D

    Ik vroeg me alleen af op welke manier deze verstevigd kunnen worden.

    Die dingen zijn er redelijk makkelijk vanaf te halen, dus ook dat lijkt me een koud kunstje (samen met gelijk PU bussen plaatsen)

    #17676513

    gewoon een stripje eromheen lassen, hoeft niet eens gruwelijk dik te zijn.

    Je moet weten dat die dingen ook wel eens van binnenuit rotten en de pijpjes dus ook wat dunner worden in dikte en zo erg vastgelast zit dat ook weer niet.

    #17676514

    [rquote=1919156&tid=126822&author=henk 400rr]Alleen de stripjes naar het gat toe missen nog op die foto.

    Eigenlijk die “dome” dubbel uitvoeren werd alleen bij de c-kadett gedaan, de “dome bij de ascona 400 was wel dubbel, maar dan werd er een conisch stuk opgezet.
    Bij de Manta 400, was dit weer totaal anders.[/rquote]

    Zijn er nog meer foto’s van deze manta, en hoe deze onder de kap is doorgelast?

    #17676515

    2 dingen:

    Het is een ascona :wink:

    en er staat op de foto een site adres :wink:

    Om het verder niet ingewikkelder te maken, kan je hier even op klikken: http://www.renotuning.nl/asconarestauratie2/

    #17676516

    Ik had het al gevonden! maar toen was het forum off-line dus kon ik dat niet posten :-)

    Zit me af te vragen of ik al die moeite zal doen.. aan de ene kant heb ik nu de motor-ruimte kaal. aan de andere kant vraag ik me af of ik het ooit voor elkaar ga krijgen dat de puntlasjes los gaan laten…

    #17676517

    @McLambo wrote:

    Ik had het al gevonden! maar toen was het forum off-line dus kon ik dat niet posten :-)

    Zit me af te vragen of ik al die moeite zal doen.. aan de ene kant heb ik nu de motor-ruimte kaal. aan de andere kant vraag ik me af of ik het ooit voor elkaar ga krijgen dat de puntlasjes los gaan laten…

    Dat kan je gewoon voor elkaar krijgen met “normaal” straat gebruik, met gele koni’s en een verlagings set.
    Ik heb het ooit al wel voor elkaar gekregen, is wel lang geleden en was tijdens een toerrit, gelukkig was er een bezoek bij een restauratie bedrijf en die hebben het toen even vast gezet.

    Als je de motorruimte toch kaal hebt zou ik het voor alle zekerheid wel doen.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 826)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.