Manta 400R turbo project

Forumindex Forums Modellen Manta Manta 400R turbo project

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 826)
  • Auteur
    Berichten
  • #17676941

    Vandaag de uitlaat verder afgemaakt.
    Hij is nu kwa laswerk helemaal af. Morgen ga ik de lassen beitsen en de uitlaat weer monteren.
    Vervolgens verder met het remsysteem en het brandstofsysteem.

    #17676942

    Stond er weer allemaal netjes bij!
    We houden contact :thumb

    #17676943

    Zeker zeker :thumb

    Uitlaat hangt inmiddels weer gebeitst onder de auto.
    Vandaag ook maar meteen begonnen aan het remsysteem. De plaats voor de drukregelaar achter bepaald, en vast de leidingen en slangen naar de achterremmen gelegd.

    #17676944

    netjes gedaan
    hoewel ik persoonlijk liever de leidingen over de as had geplaatst

    #17676945

    Had ik zelf ook liever, maar zo kwam het helaas niet uit.

    Verder verwacht ik er niet zoveel problemen mee, ze zitten nog hoog genoeg :thumbup .

    #17676946

    Helaas maar een kleine update zonder foto’s.

    Plan was eigenlijk om het komende lange weekend mijn complete rem- en brandstofsysteem af te maken en test te rijden.
    Had alles op tijd besteld, alleen helaas staat de helft van de onderdelen in backorder, even afwachten dus.

    Daarom maar aan de kleine rotklusjes begonnen.
    Heb de computer nu met een nette steun onder het dashboard gemaakt aan de bijrijderskant, hangt mooi in de rubbers.
    Ook maar alvast begonnen de bekabeling in een kabelhoes te leggen, maar dat gaat wel even duren en me veel duimpijn bezorgen :swear

    Hopelijk eind volgende week weer mooie updates :thumb

    #17676947

    Vandaag nog wat klusjes gedaan. Heb nu de goede aansluiting met nippel op de tank gelast om te zorgen dat er genoeg brandstof naar de pomp kan lopen.

    Verder nog wat foto’s van de computer, en daarnaast ook nog een vraag over de ori brandstofdrukregelaar:

    En hier de vraag. Aangezien ik met een instelbare brandstofdrukregelaar ga werken zal ik de originele moeten uitsluiten. Hoe doe ik dit? Zelf zat ik te denken om het gat in het midden (met de pijl) door te boren in de injectierail, zodat de brandstof direct vanuit de rail naar de uitgaande poort kan stromen. Als ik dan de ori drukregelaar terugmonteer zou alles gewoon weer dicht moeten zijn, alleen zou deze dan geen functie meer hebben. Klopt dit, of werkt dit niet en moet ik het op een andere manier oplossen?

    #17676948

    Lekker bezig hoor, bij mij ligt het even stil, ben druk aan het klussen in ons nieuwe huis.

    Er zijn standaard adapters te vinden, om met een externe brandstofdrukregelaar te rijden. Bijvoorbeeld: http://www.txautosport.co.uk/c20let-turbo-engine-fuel-rail-pressure-regulator-adapter-51-p.asp

    #17676949

    Ik heb bij mijn rail de gaten met elkaar verbonden. Dus met een slijptol een sleuf getrokken.
    Hierna heb ik daar een klein plaatje op laten lassen.
    Daarbij heb ik de bevestiging voor het potje weggeslepen, zo zie je er bijna niets van en lijkt het zo te horen.

    je kunt tiglassen dus dat komt wel goed :thumbup

    #17676950

    Moet je wel het juiste tig apparaat hebben, en de vaardigheid om aluminium te lassen ;) Maar het is zeker een mogelijkheid.

    #17676951

    Klopt, heb helaas beide niet. Tig apparaat heb ik geleend, maar dat is gewoon een DC apparaat, geen ALU dus. Staal en RVS lassen gaat goed, maar de laatste keer dat ik geprobeerd heb aluminium te tiggen was niet om over naar huis te schrijven.

    Dat ding van TX autosport is de eenvoudigste optie, alleen wel weer 50 euro voordat je m op de mat hebt liggen. Plus moet ik weer een nippel scoren die past, aangezien ik alles AN heb dadelijk. Ben wat deze lullige dingen betreft nogal een cheapass haha. Nou goed ik zal nog eens wat reacties afwachten of dat de booroplossing kans van slagen heeft. Anders maar weer gewoon door de zure appel bijten en dat ding bestellen. Kan natuurlijk ook nog even de lasser vragen wat t bij hem kost om dat plaatje te maken zoals Fearless gedaan heeft.

    #17676952

    Je hoeft hem dan niet te lassen. Alleen je potje er terug op is voldoende. Die doet dan alleen niks meer.
    Mijne heb ik laten lassen omdat ie in het zicht zit en wou een cleane look.

    #17676953

    Zo, drukregelaar afgedopt en een cleane look king:

    Half uurtje werk en ziet er netjes uit. Middelste gat doorgeboord in de rail en daarna alle 3 de gaten afgedopt.

    #17676954

    Ook mooi opgelost. Sluit het wel goed af als straks de volle brandstofdruk er op staat?

    #17676955

    Daar ben ik niet zo bang voor. Het is conische draad waar ik ook nog loctite schroefdraadafdichting bij heb gebruikt.

    #17676956

    Dat gaat wel goed ja. Mooi opgelost.l

    #17676957

    Zo, gisteren weer wat mooie spulletjes opgehaald in Zeeland, een lange rit maar het was het zeker waard!
    Was erg gezellig Armand, ook erg leuk om jouw project te zien :thumbup

    Heb nog wat probleempjes met mijn backorder uit Duitsland, waarschijnlijk wordt dat deze week nog opgelost.

    #17676958

    :thumb Ben benieuwd! Gaat heel mooi worden vermoed ik

    #17676959

    Zo, vandaag eens even voor het idee aan een kant de schermen gepast. Past heel aardig, maar natuurlijk toch nog wel wat aanpaswerk om alles perfect te krijgen. Ook de inlaatcollector eens gepast, helaas is de oude pakking gesneuveld dus ik zal eerst even een nieuwe moeten halen voordat ik verder kan.

    #17676960

    Super gaaf inlaat spruitstuk heb je gemaakt :thumb

    #17676961

    @RacesconaB204 wrote:

    Super gaaf inlaat spruitstuk heb je gemaakt :thumb

    Hey Rik,

    De eer is niet aan mij, ik heb deze gekocht van Armand.
    Maar hij heeft goed werk afgeleverd.

    Er zitten in dit spruitstuk dan wel geen kelken, maar daar zie ik bij een geblazen motor toch het nut niet van in.

    Enige nadeel van wat ik nu heb van het verbouwen is dat de piping naar de intercooler niet meer past, de gaskabel is te kort en mijn brandstofaansluitingen passen niet meer. Heb nu helaas al 2x onderdelen besteld in de hoop dat ze pasten, maar helaas.

    Ik kan er nu niet meer omheen om banjo’s te gaan gebruiken, dat is het enige dat past.
    Verder moet ik even een adresje zoeken om een gaskabel op maat te laten maken.

    Ik ga nu zelf het aansluitstuk achter de gasklep maken van RVS. Dus een flens met een bocht naar onderen, aansluitingen voor de blowoff, stappenmotor en een draadbus voor de inlaattemperatuur sensor.

    Aantal onderdelen heb ik al, een en ander moet nog besteld worden.

    Verder zitten de brandstofpomp en het filter op hun plaats, ook de slang van de tank naar de pomp zit al. Nu even wachten tot de manta weer op de brug staat, dan ga ik verder met het leggen van de brandstofleidingen en de remleidingen. Alle backorder onderdelen zijn nu ook binnen en ik heb vakantie, dus ik kan er voorlopig weer even tegenaan :thumb

    #17676962

    Ik heb wel eens gehoord dat je bij een fietsen maker de gaskabel op lengte kunt laten maken de remkabel van een fiets heeft namelijk dezelfde kabel :thumb succes met je project

    #17676963

    Zo, vandaag het hele remsysteem maar eens afgemaakt.
    Enige wat ik nog moet doen is steuntjes maken voor de remleiding rechtsvoor, maar dat kan helaas niet nou de motor erin zit, dus later.

    Morgen even afvullen, checken op lekkage en ontluchten.
    Verder nog wat plaatjes van wat ik zover gedaan heb.

    #17676964

    Zo, vandaag na veel nadenken toch maar een manier gevonden om de brandstofleidingen onder de auto te hangen.
    Toen ik er eenmaal uit was hoe ik het wou doen had ik het ook zo gedaan :D

    Morgen nog even 2 rechte koppelingen halen, even wachten op mijn pakketje met banjo’s voor de brandstofrail en dan vervolgens verder met de slangen.

    #17676965

    Keurig netjes die brandstofleidingen! :thumbup :thumbup Waar maak je ze van? En hoe maak je alles aan elkaar, zijn daar knelkoppelingen voor of?

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 826)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.