Manta 400R turbo project

Forumindex Forums Modellen Manta Manta 400R turbo project

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 826)
  • Auteur
    Berichten
  • #17676790

    Zo, vandaag heb ik t kort gehouden.

    Alvast de paravanhoekjes terug gelast, binnenkort verder met een malletje maken om het dak op te leggen om deze rustig te kunnen ontleden.





    #17676791

    Vandaag weer verder.

    Eerst een paar klemmetjes gemaakt op proef, ze werken goed genoeg. later meer maken voor de rest van het dak.
    Heb al 1 stijl van het nieuwe dak compleet ontleed en pas gemaakt. Denk van de week de andere.
    Later nog de dakplaat, vervolgens alles uitlijnen en definitief vastlassen.





    #17676792

    Je maakt er wel werk van, ik had het dak toch op een andere manier vervangen maar goed..

    #17676793

    achja, er zijn zoveel verschillende manieren om het aan te pakken, en er is er eigenlijk geen beste manier om het te doen. De een doet het zus, de ander doet het zo. Op een gegeven moment moet je gewoon beginnen, en kan je voor jezelf bepalen of je het de volgende keer misschien anders doet :)

    Ik denk dat ik het ook nog niet zo slecht doe voor mijn eerste autorestauratie… :D

    #17676794

    Nee je doet het zeker niet slecht, integendeel. Maar als je de a, b en c stijlen doorhad gezaagd en weer netjes aan elkaar had gelast had je veel minder werk gehad. Maar inderdaad, je moet een plan maken..

    #17676795

    De manier die je noemt heb ik ook zeker overwogen. Redenen waarom ik dit uiteindelijk niet heb gedaan:

    – Het komt nogal nauw. Maak een kleine fout en er is kans dat de ruiten niet meer passen of scheuren tijdens gebruik.
    – Omdat de stijlen op veel plaatsen (vooral A stijl) uit meerdere lagen en delen bestaat, zul je deze toch getrapt moeten lassen.
    – Bij het koud overlassen van het dak wordt de torsiestijfheid van de carrosserie verlaagd.
    – Toen ik eenmaal bezig was om het oude dak te verwijderen, kwam ik erachter dat de dakplaat heel makkelijk te verwijderen was zonder deze te vervormen.

    Dit heeft voor mij uiteindelijk de doorslag gegeven om het op deze manier te doen :D

    #17676796

    Denk idd dat dit een goede manier is maar. Ook meer werk
    En idd bestaan de stijlen uit meerdere lagen
    Heb het kwa noukeurig heid idd wel eens mis zien gaan
    Heb je nu geen last van

    Goed bezig daar

    #17676797

    Zo is t maar net
    Ben heeft info zat verzameld hiero

    En daaruit heeft hij n manier gekozen die hem t beste leek

    Das denk ik beter dan domweg doen wat anderen zeggen / denken dat goed is

    Deze manier is ook t minst risico vol
    De stijlen geheel doorhalen zou altijd nog kunnen

    Andersom kan t niet. Als je eerst de stijlen doorhaalt heb jee geen plan b meer

    #17676798

    Klopt allemaal, helemaal mee eens. Ik wilde alleen aangeven dat dit de meest bewerkelijke methode is. Tijdens mijn ruim 20 jarige carrière in de schade herstel dakplaten vervangen maar ook wel gebruikte daken erop gelast op de manier zoals ik eerder zei. Maar ook wel kont en dak compleet vervangen, meten is weten dat is het toverwoord..

    #17676799

    In de schadeherstel zul je dan denk ik ook wel beschikking hebben gehad over een goede bank om de carrosserie compleet te ondersteunen en te kunnen delen ofniet?

    #17676800

    Jup, we werkten toen met een Chilette bank, voertuig specifieke mallen eronder zetten voor de juiste maten en dan kan er eigenlijk weinig mis gaan..

    #17676801

    Vandaag de andere stijl in orde en klaargemaakt.





    #17676802

    Ik moet er niet aan denken :shock:
    Wat een werk wat een werk respect :wors
    Was een ander casco geen beter idee geweest :angel

    #17676803

    Dit is al het 2e casco haha.

    Maargoed, heel veel betere manta’s bestaan er gewoon niet meer, als je ze goed kaal maakt kom je bijna al deze dingen ook tegen. Alleen het dak was een tegenvaller achteraf, maarja. Dadelijk is hij weer 100% hard en dat is wat telt.

    Tevens mag ik mij vanaf vandaag officieel Ing. noemen. Ben vandaag afgestudeerd aan de HTS werktuigbouw met een eindcijfer 9!!
    Dus tijd voor een feestje!! :-D :-D Vanaf morgenmiddag meteen vieren op de TT van Assen :thumb

    #17676804

    Van harte gefeliciteerd! Welkom in de kring van de ING’s king:

    #17676805

    Proficiat met je diploma. Ik moet nog statistiek inhalen volgend jaar :swear
    Nu weer genoeg tijd om te klussen lijkt me. Al op zoek naar een baan?

    #17676806

    @Manta-aero wrote:

    Van harte gefeliciteerd! Welkom in de kring van de ING’s king:

    Sorry ik ben bachelor (bc.) :angel

    Gefeliciteerd met je diploma nog een HBO’er :thumb
    Ik ga morgen ook na TT Assen met Simoncelli petje op :thumb
    Op mijn Blade :)

    #17676807

    Zo, vandaag weer best ver gekomen.

    Heb het dak helemaal ontleed, en de dakplaat op de auto gepast. Ik moet zeggen, resultaat valt me niet tegen. Binnenkort alles weer eraf, van binnen behandelen en daarna alles weer in elkaar passen en lassen.










    #17676808

    Gefeliciteerd!! :thumb Ik heb nog een jaartje te gaan… bachelor elektrotechniek. Ik moet het helaas naast mijn werk doen, dat is behoorlijk tijdrovend. :( Niet zoveel tijd voor de manta over helaas.

    #17676809

    Nog ffkes een puntlas apparaat regelen en dan kunde weer verder.

    Goed bezig, as usual!

    Zien ons vanavond wel weer vrees ik king:

    #17676810

    zeer mooi werk man

    heb het vorig jaar ook ongeveer op deze manier gedaan, enkel de dakplaat vervangen
    vind ik nog de veiligste manier

    #17676811

    Hoi Kurt,

    Ja ik heb dat toen nauwlettend gevolgd toen je daar mee bezig was. Ook foto’s bekeken op jullie mantarevolution forum.
    Om een goede indruk te krijgen hoe de constructie van het dak precies in elkaar zit. Heb er veel aan gehad dus bedankt :thumb

    Momenteel ligt het weer even stil vanwege omstandigheden en zwartecross, in augustus verwacht ik veel werk verzet want dat is mijn vrije maand :D

    #17676812

    Zwarte cross….
    Woar moet ie da dan???
    Ie kom toch nich oet den achterhoek????
    Ik ga er misschien zondag of zaterdag heen :angel

    #17676813

    Zo, de afgelopen dagen weer eens flink aan de bak geweest en het dak klaargemaakt en erop gepuntlast.
    Eerst natuurlijk alles goed in de chassiscoating gezet waar je straks niet meer bij kan.
    Een kitpatroontje gehaald voor in onze pneumatische spuit, een puntlastang geregeld en dus kon ik weer flink aan de bak.
    Bij deze is het dak dan ook met succes geplaatst, en zullen morgen de stijlen aan de beurt zijn.
    Tevens is mijn nieuwe neus gearriveerd en deze kan dan direct meegepakt worden.

    :kewlpics









    morgen weer verder king:

    #17676814

    Zo, vandaag een enorm lange dag geweest. Heb de a stijlen erop gepast, geklemd en alles aan en in elkaar gelast.
    Ook meteen alles vlakgeslepen en zover afgewerkt. Ons pap is alvast begonnen met wat vertin werk, zoals de dakrand naar c stijl achter. Het is wel een lastig iets dat vertinnen, maar oefening baart kunst. Ik vind het resultaat zelf super, het dak zit er in zijn geheel goed strak op :D :thumb





















    Kijken of ik zondag tijd kan vinden om de neus op de auto te maken :D

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 826)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.