Manta 400R turbo project

Forumindex Forums Modellen Manta Manta 400R turbo project

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 826)
  • Auteur
    Berichten
  • #17676316

    schijven al binnen gekregen?

    #17676317

    ja heb ze toevallig vandaag binnengekregen, nette schijven:thumbup

    #17676318

    ja dat dacht ik, vind het ook erg jammer dat ik ze niet meer kan gebruiken, maar ik geef toch de voorkeur aan commodore spul omdat ik na 5×120 moet.

    #17676319

    moet of wil?:P

    #17676320

    allebei:P

    WIL graag met de ronal velgen rijden daarom MOET ik het spul ombouwen na 5×120:P

    #17676321

    origineel gepost door Ben_M
    en kijk eens wat ik vandaag op het matje kreeg:wors

    btw nog niemand die iets over mijn ECU weet?:o

    Altijd feest om zulke pakketjes te ontvangen!

    vraagje: zijn dit de ‘korte’ ? Zaten er bumpstops op de gele koni’s?

    #17676322

    dit zijn inderdaad de korte gele koni’s. Wat bedoel je precies met bumpstops?

    #17676323

    Zo, weer eens een update:

    De garage is helemaal opgeruimd, en er is eindelijk ruimte om serieus aan de auto te kunnen werken.
    Inmiddels zijn mijn remklauwen voor de vooras ook binnen, van een vectra 2000.
    ik ben er helaas achtergekomen dat ik het met schuren alleen niet ga redden, omdat er nog oude lak en plamuur van 1 a 2mm dik over de hele auto heen zit. Vandaar dat ik heb besloten dat de complete auto maar naar de stralerij gaat:thumbup
    Ook de dradenmassa is flink verkleind, nadat ik kilometers speakerkabel en een van kroonsteentjes aan elkaar hangende isostekker van de radio verwijderd had:P

    Bij deze een aantal plaatjes.

    met zijn beste vriend bovenop de brug:P

    wat een ruimte:)

    toch wel wat rotterij aan de linker a-stijl :thumbdown

    niet meer zo veel kabels:)

    En dan hier de hemel eruit, met nog een gedeelte van het kantelschuifdak

    ik weet alleen even niet hoe ik het kantelschuifdak verder moet demonteren zodat ik deze uit de auto krijg…

    #17676324

    Zal wel gekit zijn, dus even steken met een plamuurmes dan moet hij wel loskomen.

    #17676325

    ja precies, het is me al gelukt, oom kwam toevallig langs en die wist hoe het zat:)

    Nu zit ik alleen even te kijken hoe het zit met de 400 uitbouw.. de skirts zitten nog gewoon gekit, maar ik het het idee dat de achterbumper en achterwielkast uitbouwen uit 1 stuk zijn… bumper heb ik al losgebout, maar ik heb geen idee hoe ik de wielkast uitbouwen los moet krijgen… ik zie aan de binnenkant van de auto wel parkers naar binnen steken, maar ik kan nier in de wielkasten komen want die zitten dicht…

    #17676326

    best lelijke plek die a stijl maar dr manta verkoopt die voor iets van 75 euro goede pasvorm en kan je al ver mee geraken want wellicht zal het gat nog wel vergroten greets en succes

    #17676327

    zo te zien zit er zo’n biesheuvel/Lynx setje op, die hebben randen aan de binnenkant van de uitbouw ipv erom heen, daar kan je aleen bij vanaf de binnenkant van de wielbak, de achterbumper zal daar wel tegenaan gemat zijn.

    Dat wordt niet echt gemakkelijk, dus een beetje voorzichtig te werk gaan en veel geduld, als je overhaast gaat breken trek je alle kapot.

    als je toch de uitbouw e.d zo wil houden kun je proberen de boel even vanuit een klein gaatje of opening vanaf de onderkant te bekijken of alles nog naar wens zit, dus geen roest of iets dergelijks en ze dan te laten zitten als het verder dus ook goed op z’n plek zit.

    maar dat moet je zelf even bekijken en beslissen.

    #17676328

    het gaat er sowieso wel vanaf. net voor de achterste wielkasten begint er ook al roest door te komen. En ik wil de complete auto nou gaan stralen, omdat de lak zoo enorm slecht is, die kan ik er zo met een plamuurmes afsteken…

    Ik zal er de komende week eens mee gaan stoeien, bedankt voor de info iigking:

    #17676329

    andere optie is :
    als ie aan elkaar gemat is met een 1 mm schijf je uitbouw en bumper netjes los slijpen later is 1 mm wel weer op te vullen

    #17676330

    Zo, vandaag heel de dag bezig geweest met de uitbouwen. Heb nu aan het eind van de dag eindelijk aan 1 kant de uitbouw eraf. Wat een enorme beunhazerij is dat geweest zeg:P:P Omdat foto’s meer zeggen als woorden komen hier de :kewlpics

    ik vond het al gek dat ik de parkers waarmee de uitbouw vast zat niet kon vinden. Blijkt dus dat de hele uitbouw volgepurd en geplamuurd is, en ik vind er ook nog allemaal papier en schuurpapier bij in:P Ook moest ik aan de buitenkant gaten boren om bij de parkers te kunnen:


    en na het bikken was de hoop zo groot:

    en zo’n plakkaten plamuur kwamen ervanaf:

    flink crusty onder de uitbouw:

    achter ook:

    totaalplaatje, ook de skirt is eraf, met de nodige kilo’s plamuur en kit:

    bumper er ook af, op advies van eddy en ons pap maar met een 1mm schijf van de uitbouwen afgesneden, was er volledig aangeplamuurd:

    Zo dat was het weer voor vandaag, morgen ga ik verder met de andere kant verwijderen. Wordt dus weer een hoop polyesterwerk om het weer netjes te krijgen, omdat het allemaal toch wel wat kapot gegaan is, en omdat er emmers plamuur opzaten. Ik ben van plan bussen in de uitbouwen en skirts te maken met draad, zodat ik voortaan alles aan de auto kan bouten:thumbup

    #17676331

    hopelijk voor jeziet de rest van het cascootje er nog goed uit:o anders zou ik voor een gavere carroserie gaan

    en van daaruit verder gaan bouwen ziet er allemaal redelijk rot uit

    maar succes met je project heb respect dat je het op deze manier doet :thumbup

    #17676332

    Als je dat tot een goed einde krijgt verdien je meer dan respect,
    ik dacht dat mijne GSI er slecht voor stond toen ik hem uit elkaar haalde,
    maar die van jou is iets krokanter!

    #17676333

    de accubak, ruitenvloeistof reservoirbak en vloeren zijn hard, en de rechter a-stijl is ook nog gewoon goed. Ik ga in ieder geval voor nieuwe binnenspatborden voor, nieuwe a-stijl links, nieuwe dorpels en nieuwe stukken net voor de achterwielkasten. Dan nog wat reparatie bij de kofferbodem, en voor de rest een paar kleine plekjes voor zover ik het nu kan zien.

    Sowieso dit casco eerst maar eens helemaal kaal maken, en dan ga ik daarna nog eens verder kijken of dat een ander casco zich loont. Op dit moment durf ik hier ook nog wel aan te beginnen:)

    #17676334

    Een nieuwe a-stijl kan een probleem worden, ik heb er 8 maanden achter gezocht.
    Maak een inventaris van alle delen die je nodig hebt en tel dan het kostenplaatje
    tesamen,dan kan je evt. nog een andere kas in huis halen.

    #17676335

    als je nog harde kas zoet weet der nog wel 1

    #17676336

    :o zo daar is er echt een aan het boetseren geweest.

    #17676337

    Als het echt niet git: pur en kit. ( riepen we vroeger in de bouw ) :P

    Je bent in ieder geval goed bezig met een goede instelling. :thumbup

    #17676338

    zodra je pur tegenkomt dan weet je ook wel genoeg, gelukkig is het niet al te nat geweest, ik heb ze nog wel slechter gezien.

    #17676339

    origineel gepost door mantamafkees01
    Als het echt niet git: pur en kit. ( riepen we vroeger in de bouw ) :P

    Je bent in ieder geval goed bezig met een goede instelling. :thumbup

    toen was je ook gewend aan bredere kozijnen zeker, pasten de koelkasten beter door :D

    #17676340

    jeemig wat een werk zeg maar zekers een mooie manta als die dadelijk klaar is.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 826)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.