Manta 400R turbo project

Forumindex Forums Modellen Manta Manta 400R turbo project

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 826)
  • Auteur
    Berichten
  • #17676572

    Goed bezig!
    Afgelopen weekend ”ff” aan die mk1 van m’n zusje begonnen..
    Ding moest over 3 weken eigenlijk alweer in de nieuwe lak staan, maar er komt helaas toch meer werk bij kijken.

    Dus weer ff niets aan de manta doen helaas.. Tijd schiet tekort :puke

    #17676573

    Wie kan mij wat meer vertellen over de getrag 265 bakken van bmw?

    Zijn dit allemaal 3 delige bakken, en hebben ze allemaal dezelfde boutgaten voor de bellhouse?

    #17676574

    De Getrag 265 die BMW gebruik hebben allemaal dezelfde boutgaten in het bellhouse en ze bestaan idd uit driedelen.
    Zat van deze bakken gereviseerd, kan ze wel dromen :sleeping

    #17676575

    Kijk, dat is handige info :thumb wat kost het om je in te huren?

    #17676576

    mooi, dan weet ik dat dus iedere getrag 265 van bmw zal passen :)
    kan ik er langzaam eens een beetje naar uit gaan kijken :thumbup

    #17676577

    Let wel op, ik heb het over de aansluiting van de bak aan het bellhouse. De aansluiting bellhouse motor is wel anders.
    Opel heeft de Getrag 265 ook gebruik, ze zaten onder bepaalde type Commedore, Monza en natturlijk onder de Ascona 400 en Manta 400.


    @Henk
    , houd er wel rekening mee dat de onderdelen van een 265 niet goedkoop zijn, je bent toch gauw tussen de € 800,- en 1000,- aan onderdelen kwijt. :wtf Alle lagers vervangen in deze bak kost alleen al ca € 370,- bij elkaar. :hmmz

    #17676578

    ja dan klopt het Mr. T, daar had ik het dus ook over :D

    #17676579

    @Mr.T wrote:

    Let wel op, ik heb het over de aansluiting van de bak aan het bellhouse. De aansluiting bellhouse motor is wel anders.
    Opel heeft de Getrag 265 ook gebruik, ze zaten onder bepaalde type Commedore, Monza en natturlijk onder de Ascona 400 en Manta 400.


    @Henk
    , houd er wel rekening mee dat de onderdelen van een 265 niet goedkoop zijn, je bent toch gauw tussen de € 800,- en 1000,- aan onderdelen kwijt. :wtf Alle lagers vervangen in deze bak kost alleen al ca € 370,- bij elkaar. :hmmz

    Ik weet het, als ik het doe, dan wil ik ook een andere overbrenging en dat zit ook al vlot rond de €2500,- is me vertelt. Ik heb nog wel wat op reserve, maar dat houd ook een keer op en de optie Ford Sierra Cosworth bak leek me ook wel iets om in het achterhoofd te houden. De Drenth bakken lijken me nogal duur, sowiso weet ik op dit moment even niet waar je zoiets kan kopen, maar dat komt tzt ook wel in orde.

    #17676580

    @Ben_M wrote:

    zo, na een lange periode toch weer eens wat voor en aan de auto gedaan.

    heb even een persje in elkaar gelast, voor huis tuin en keuken perswerk, en dus vooral voor dadelijk de bussen in de draagarmen te persen.
    Ook waren mijn remklauwen eindelijk klaar en heb ik ze even in elkaar gezet. Jammer genoeg komt de kleur van de klauwen alleen op de eerste foto er goed uit, scheisse telefoonfoto’s. Ik moet zeggen, de kleur is echt supergaaf en fout :wub :wub

    Hoop dat binnenkort onze digitale camera het weer eens doet, dan kan ik weer betere foto’s maken :)

    mooi dat paars! gespoten of gepoeder coat?

    #17676581

    dat heeft een kameraad van mij met de kwast gedaan.

    Heb de klauwen geheel gedemonteerd, alles gestraald, in de zinkspray gezet en daarna heeft hij het met 2k autolak geschilderd.
    Lekker dik erop, dan blijft het ook wel een tijdje zitten :D

    #17676582

    Die lak gaat nergens heen, dat heb ik alwel gezien vd week haha!
    Nog wat gedaan aan de carosserie, of nogsteeds geen zin? :jerry

    Ik kom van de week wel even dat staarstuk met dwarsligger brengen,
    mag je ‘m zelf demonteren, en dat alu stuk mag je kleingeld van maken ;)

    #17676583

    ja mooi, zit ik weer met de zooi :jerry :jerry haha nee geintje.

    carosserie nog niks aan gedaan nee, komt nog wel keer dat ik der weer zin an krijg :-P
    Eerst even die panhardstang afmaken, ogen voor remslangen op de achteras maken en dan de assen spuiten en opbouwen. Dan krijg ik weer goeie zin en gaat t met die carosserie ook wel goedkomen :thumb

    #17676584

    Snap ik ja.
    Sprak vd week een bekende van me die ook Manta rijdt,
    had na 5jr restauratie z’n C-kadett Rallye klaar met 2.5 enzo,
    Die had een Watt-stangenstel op z’n achteras gemaakt, zo pas klaar te verkrijgen.
    Zit nu zwaar te twijfelen om dat ook zo te doen. Incl diff-deksel iets van €400,-
    Dan doe je ’t in princiepe wel in 1x goed (voor zolang ik met een manta-as zonder 4link blijf rijden)

    #17676586

    Zo, gisteravond nog tot in de late uurtjes wat aan de manta gedaan.

    Heb m16 draadeind binnen, dus kan binnenkort de panhardstang verstelbaar maken.
    Heb de rotte veerschotel op de achteras maar eens onder handen genomen. Achterkant stuk nieuw plaat ingezet, en zelf de hele schotel nagemaakt, wat een werk zeg! Maargoed, nu is het af :)
    Wat nog rest aan de achteras is even oogjes oplassen, en remslangen op maat laten maken (golf 4 banjo -> manta)

    #17676587

    vandaag nog een klein belangrijk punt gedaan.

    Heb de schotel nog even verder afgewerkt tot ie helemaal naar mijn zin was.
    Ineens zag ik iets wat mij niet zo beviel. Aangezien 1 schotel al ooit is vervangen, is dit geen originele. Nu kwam ik er plots achter dat de schokdemperbevestiging bij de immi schotel een stuk hoger was als bij de originele :swear
    Dus deze maar afgeslepen, verlengt en op de zelfde hoogte als de ori schotel teruggelast. Om er zeker van te zijn dat hij niet gaat verbuigen heb ik er nog even een schoordriehoekje tussen gelast, dus dat zit ook weer goed :thumbup

    oja, en die schijtlas die iemand ooit gelegd heeft bij die schotel moet ik nog even netjes maken

    #17676588

    Goed bezig :thumb

    #17676591

    Ziet er weer goed uit Ben
    Nog een stageplek gevonden trouwens?
    Blijven natuurlijk minder vrije uurtjes over als wanneer we naar school gaan he

    #17676592

    Was goeje vandaag chef :thumbup

    #17676593

    Was zeker goeie baas :thumb

    Heb gisteren de grote wisseltruc gedaan :D
    eerst stond er dit:

    en toen zomaar opeens stond er dit:






    :afro :afro :afro :afro :afro

    c20let motor, lekker vers met nieuwe turbo, grotere intercooler erbij, oliekoeler en alle piping, aangepaste aandrijfas met schuifstuk en sfi vervanger van irmscher. En als klap op de vuurpijl een M3 sportbak erbij :wors

    in de tussentijd ook nog even mijn panhardstang verstelbaar gemaakt:

    En ook de slangen voor golf 4 klauwen op manta leidingen te maken zijn klaar.

    En nu als de wiedeweerga aan die carrosserie beginnen want ik kan niet wachten tot ik die motor erin mag hangen :wub :wub

    #17676594

    :wub :wors :wub :wors :wub :wors :wub

    #17676595

    zo, net nog maar even de steuntjes gemaakt voor de remslangen achter :)



    #17676596

    mooi werk tjerk :thumb ziet dr goed uit die remmerij en meer pret met een LET :vertag

    #17676597

    die LET ken ik wel, komt uit die witte gsi.

    #17676598

    mooi zo’n LET :thumbup , ben benieuwd wanneer ik je in de buurt zie rijden :afro

    #17676599

    Beetje perslucht op ’t blok is altijd fijn ja :thumb

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 826)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.