management lampje en inhouden.

Forumindex Forums Modellen Calibra management lampje en inhouden.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251882

    Het viel me op dat af en toe het motormanagement lampje ging branden en dat de motor ff hapert ( inhoud ).
    Na een seconde herstelt hij weer , lampje uit en de boel loopt weer normaal.
    Zelf begin ik aan een los contact of een gammele sensor te denken.
    Op de autobahn gebeurde dit regelmatig na dat ik de voet van het pedaal haalde en dan weer gas gaf.
    Tussentijds ging dan de lampbranden en haperde hij ff om daarna gewoon weer door te gaan.
    Soms gebeurt dit ook in de stad.

    Iemand een idee ?
    Ik wil het verhelpen voordat het langer dan een seconde gaat duren.
    Heb er de afgelopen week 2000 km mee gereden , en dit is het enige wat me overkwam.

    Bedankt vast.

    C2.0XE 16V 150PK met DIS ontsteking.

    #18062380

    Zou dit probleem uit te lezen zijn ?

    #18062381

    Zolang het een elektrisch probleem is wel ja

    #18062382

    Als de Lambda sonde naar God is , kan bovenstaande dan ook gebeuren ?

    #18062383

    Volgens mij is de lambdasonde het enige waar je geen storing op krijgt. :shock:

    #18062384

    Kunnen veel dingen zijn maar lambda verwacht ik niet.
    Maar ook daar kan je achter komen als je hem laat uitlezen

    #18062385

    Hoe groot is de kans dat er een injector kapot is en wat precies zit er nog voor de injectoren ?
    Kan ik bijvoorbeeld dingen gaan elimineren om zeker te weten wat nog wel goed is.

    #18062386

    Als tijdens het rijden het MM lampje oplicht is de Foutcode uit te lezen..

    Dat kun je dan als eerste eens gaan doen..

    Zoek op dit forum eens naar paperclip methode..

    Willem

    #18062387

    Bedankt Wim.
    Moet er altijd nog om lachen.
    De paperclip methode… Opel wir paperclippen auto’s .

    #18062388

    ^^ Mijn nieuwe sig omdat hij origineel is :lol:

    #18062389

    Alsjeblieft , je nieuwe avatar.

    #18062390

    een mens moet een hobby hebben, vind m wel goed haha…

    heb m gelijk gepikt..

    Komt bovenaan in mijn Photobucket, als iemand met een ouder opeltje begint over uitlezen kan ik m erbij pakken haha..

    Willem

    #18062391

    Even snel in elkaar geflanst.
    Maar gratis voor de liefhebbers .

    Veel plezier ermee Willem !

    #18062392

    haha, dank u

    #18062393

    Willem , als het een vacuum probleem is kan dit dan ook de opgegeven storing opleveren ?
    En ik vond dit topic.
    http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=3&t=17085&start=25″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Vandaag deed hij het weer een aantal keren in de stad , maar hij sloeg niet af.
    Wel steeds MM lampje en ff heel kort dat inhouden.
    Het is net of hij dan ergens geen goed contact maakt of signaal krijgt in de aansturing.
    Starten doet hij goed , loopt netjes , benzineverbruik is ook normaal.

    #18062394

    Heb je m al uitgelezen dan?

    #18062395

    Hoi Jurgen.
    Nee nog niet.
    Heb hier geen ervaring mee en ben bang dat ik wat kapot maak.
    Mechanisch durf ik wel een gokje te wagen maar met elektronica ben ik een watje.
    Heb jij ervaring hiermee ?

    #18062396

    Duw die paperclip erin en uitlezen maar maak filmpje en post op youtube kan niks dit gaan

    #18062397

    Ja heb t bij m’n vorige corsa wel eens gedaan, stelt echt niks voor hoor :P moet even kijken, anders misschien na m’n werk heel eventjes tijd?

    #18062398

    check dit trouwens maar eens, beter kan ik het niet uitleggen :P

    http://www.clubcalibra.net/knowledge/kb_show.php?id=48″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18062399

    Op zich leggen ze t goed uit , maar t lijkt wel morse code.
    En dat terwijl er een lcd schermpje in de Cali. zit die text aan kan.

    Je hebt PM. Jurgen.

    #18062400

    73 Air Flow Sensor (AFS) – Low voltage schijnt het te zijn.

    En die air flow sensor is verdorie ook nieuw.
    Ik heb de ouwe nog…..eens kijken wat er gebeurt dit weekend.
    Ik hoop nog steeds op een gammel contactje / stekkertje bij dit apparaat .

    #18062401

    Vanavond idd even de calibra uitgelezen en kwam idd de foutcode 73 uit. Ik weet niet of je een multimeter hebt? Haal anders je stekker er even af en meet even de spanning tussen de volgende 2 verbindingen in de stekker terwijl de auto op contact staat. Dit zou zo rond de 12v moeten zijn (accuspanning)

    Vervolgens start je de auto, terwijl de stekker er nog af is en laat m stationair draaien. Dan meet je het voltage tussen de andere 2 verbindingen, dit zou tussen de 0,5 en 1,5V moeten zijn. Zo kun je in ieder geval de draadjes/stekker uitsluiten.

    #18062402

    Vandaag gemeten.

    12.8V op contact 1 en 3

    Niks op 2 en 4 als de stekker los is van de massameter
    Stekker er op gedrukt en het rubber kapje weggeschoven van de stekker.
    Dan kom je ook de nummers tegen .
    De pennetjes van de multimeter op 1 en 3 geven wederom 12.8v
    Pennetjes op 2 en 4 geven nu 0.8v .

    Dit zou goed moeten zijn.
    Kom hier na mijn volgende MM melding op terug.
    Dan meet ik de stekker zelf ff door of daar een contact los zit.

    Wat loopt zon auto beroerd met die stekker eraf.
    Zwarte rook uit de pijp ….

    #18062403

    Zou idd goed moeten zijn dan…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.