Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Maat van de boxen vectra b
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2011 om 16:41 #17230507
Ik wil graag andere voor en achterboxen in de deuren van de vec, maar nou wil ik weten hoe groot ze zijn en hoe diep er in kan en of er pas ringen in moeten etc.
Erwin
5 januari 2011 om 16:45 #17789564voorportieren 16,5cm, verloopringen nodig. Zonder verloopring 4,5 tot 5 cm diep ( ruit zit in de weg )
achterportieren 13cm, zonder verloopringen. Deze zijn zo diep als je deur dik is. ( geen ruit in de weg )5 januari 2011 om 17:11 #17789565Oke dat is snel en duidelijk!
Erwin
5 januari 2011 om 17:13 #17789566ik heb trouwens een pioneer radio en pioneer versterker voor de sub(jbl)
is het raadzaam om de boxen van pioneer te nemen?
of maakt dit verder niet uit ik heb hiervoor mtx en infinity gehad klonk verder goed,
maar zijn die pioneers dan beter af te stellen.Erwin
7 januari 2011 om 16:44 #17789567erwin echt veel verstand heb ik er niet van, om toch maar te reageren.
ik heb altijd alle boxen wel dezelfde merk gehouden, dit omdat elk merk toch zijn eigen eigenschappen heeft en als je dus alles hetzelfde hebt ga je daar geen verschil in horen.
omdat de sub alleen laag weergeeft maakt het misschien niet zo veel uit als die van een ander merk is als de gewone speakers.
verder radio of versterker met andere merk boxen is wel te doen denk ik, dus ben je helemaal vrij in, misschien hoef je dan alleen te letten op de maten ervan voor het inbouwen.
dit heb ik altijd voor mezelf zo aan gehouden maar of het ook echt uitmaakt dat weet ik niet.ik denk dat het ook belangrijker is om een goede versterker te hebben waar je ook daadwerkelijk genoeg op kunt afstellen dan zal je met pioneer wel goed zitten denk.
en de boxen moeten natuurlijk wel kwalitatief goed zijn en de goed frequentie berijk hebben, maar dat is bij gewone boxen meestal wel snor.wat voor sub heb je en met hoeveel versterk je die, ben ik wel een beetje benieuwd naar of dat dat goed gaat klinken in de vec.
succes ermee en als je de mogelijkheid hebt wil ik wel een paar pics zien na die tijd.7 januari 2011 om 18:03 #17789568maakt geen ene donder uit of het hetzelfde merk is of niet
waar het om gaat is dat je geen goedkope halfords zooi in je deuren hangt maar een goed Amerk speakers
deze kosten iets meer (al is dat tegenwoordig ook al niet zoveel meer) maar je hebt er zeeeeeer veel plezier vanik rij zelf met een kenwood radio, met daaraan 2 compo sets van Hertz en heb in de kofferbak (nou ja moet nog) een Hifonics 4 kanaals versterker liggen om de speakers in de deuren te versterken :)
7 januari 2011 om 18:08 #17789569schijnt nogal een gedoe te zijn om je bekleding eraf te halen of nie?
wil ook nieuwe speakers in me voor portieren hebben
wat voor maat heb je nodig zonder opvulringen of zitten die standaard erbij?
bij mij zitten nog orginele opel speakerties:P7 januari 2011 om 18:14 #17789570opvul ringen kosten bijna niks en kun je bij elke automat. zaak halen :)
dan kun je er ook goedkopere setjes in zetten … die platte kosten over het algemeen veel meer7 januari 2011 om 18:32 #17789571nee precies moet wel kwaliteit zijn en dan moet je van te voren bepalen hoe gek je het wil gaan versterken.
je kan namelijk wel zware speakers kopen maar niet alleen de boxen maken het mooi klinken de klankkast is daar ook heel bepalend voor (hoe meer jet het gaat versterken hoe belangrijker).
dan zijn de pastice opvulringen niet goed genoeg maar hangt dus echt of wat je wilt.[rquote=1835332&tid=139794&author=Peer010]schijnt nogal een gedoe te zijn om je bekleding eraf te halen of nie?
wil ook nieuwe speakers in me voor portieren hebben
wat voor maat heb je nodig zonder opvulringen of zitten die standaard erbij?
bij mij zitten nog orginele opel speakerties:P[/rquote]je hebt volgens mij ook merk boxen (pioneer ofzo) die kant en klare speakers heeft voor de vectra B.
bij mij ook de originele opel speakers, deze klinken echt niet verkeerd hoor alleen moet je niet te hard gaan draaien. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.