luchtfilterhuis verschilende?

Forumindex Forums Modellen Corsa luchtfilterhuis verschilende?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252781

    hallo,
    ik was benieuwd waarvoor dat huis op de cabrateur dient?
    ik heb namelijk een grote en ik zie op internet dat er ook kleinen zijn?
    doet dit iets in de kracht van de auto of wat doet dat?

    dit zijn foto’s met de kelk is van mij en de andere is van internet

    #18074035

    bovenste is een injectie
    onderste in een singelpoint.
    als ik mij niet vergis.

    het heeft volgens mij met je kachel te maken, zodat hij eerder warm is.

    je blokje ziet er nog wel fris uit.
    best al clean onder de kap

    #18074036

    @robert_corsa wrote:

    bovenste is een injectie
    onderste in een singelpoint.
    als ik mij niet vergis.

    het heeft volgens mij met je kachel te maken, zodat hij eerder warm is.

    je blokje ziet er nog wel fris uit.
    best al clean onder de kap

    Singlepoint = ook injectie. Echter is daarbij dus maar één injector die brandstof inspuit. Voor zover ik kan oordelen zijn beide foto’s blokken X1xSZ (x = 2/4).

    Om terug te komen op het topic, volgensmij is het inderdaad iets in de trant van kachelwarmte.

    Mocht je inderdaad een x12sz / x14sz blok hebben => Je levert wel een hoop in met zo’n open luchtfilter…

    Edit: onderste kon wel eens een c12nz zijn.

    #18074037

    oh oké ;d
    want een maat heeft de onderste en de zelfde kelk maar die maakt een mooier geluid als de mijne vind ik (:
    en dankje miss ga ik hem nog spuiten aangezien een andere 1.6 ofzo niet kan in belgië
    en vnd tegen gehouden door de doeane ofzo iets en ben blij dat ik geen andere blok had xd

    #18074038

    mijne is een sz idd,
    maar als ik dit verander kan dit iets doen in kracht of optrek?
    en wat bedoel je met dat ik veel in breng met een open lucht filter?

    #18074039

    @noppe889 wrote:

    mijne is een sz idd,
    maar als ik dit verander kan dit iets doen in kracht of optrek?
    en wat bedoel je met dat ik veel in breng met een open lucht filter?

    Ten eerste: Je krijgt een schraal brandstofmengsel (er wordt teveel lucht aangezogen waardoor je blok armer gaat lopen) hierdoor lever je vermogen IN!
    Ten tweede: Als je motor warm is gaat je filter warme lucht aanzuigen wat naast het bovenstaande wederom slecht is voor de algehele prestatie.

    Beste is standaard luchtfilterhuis terugbouwen en eventueel een K&N inlegfilter o.i.d. Dit is niet zo’n probleem omdat de x12sz naar mijn weten geen LMM heeft. Echter is dat natuurlijk helemaal aan jou.

    #18074040

    ja dat merk ik wel,
    bij een stoplicht, soms dan valt die precies uit als ik ruistig wil vertrekken met veel toeren natuurlijk niet ;d
    en merk ook dat die bij koude motor beter rijd dan met warme motor.
    en een standaard huis vind ik niet mooi, kan ik niet iets anders doen?

    #18074041

    @noppe889 wrote:

    ja dat merk ik wel,
    bij een stoplicht, soms dan valt die precies uit als ik ruistig wil vertrekken met veel toeren natuurlijk niet ;d
    en merk ook dat die bij koude motor beter rijd dan met warme motor.
    en een standaard huis vind ik niet mooi, kan ik niet iets anders doen?

    Je motorkap dichtlaten :)

    Anders zul je toch lucht aan moeten zuigen op een betere plek (aan de voorkant) en ervoor moeten zorgen dat de luchtweerstand ongeveer gelijk is aan deze van een standaard huis. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

    #18074042

    haha ja is ook een gedacht ;d
    en als ik een buis maak aan de voorkant met een filter en dan naar de kelk toe is dat een optie of word het toch gewoon een inlegfilter?

    #18074043

    In princiepe maakt t gene zier uit.

    De paddestoelvormige is voor bijde Exact gelijk, alleen heeft de SZ er een extra box aan vast zitten, wat er wel mooier uitziet.

    als je die splitterslang vervangt voor een enkele doet ie precies hetzelfde als eentje zonder extra box..

    Willem

    #18074044

    Vind het er ook mooier uitzien maar wat maakt het grote verschil tussen de 2?
    Is het de moeite om er iets mooi’s van te maken en dan met 1 slang te werken?

    #18074045

    Zal qua prestaties niet al te veel uitmaken.

    Wel zou de grote box zuiniger moeten zijn..

    willem

    #18074046

    De mijne verbruikt 8l/100 km vind het best veel mja (:

    #18074047

    Is het niet zo dat de ECU meer brandstof aan het mengsel toe gaat voegen indien er ook meer lucht bij komt?
    Oftwel, hij gaat juist rijker lopen met gelijk of minder vermogen?

    Oh en wat zijn dat voor booskijkers? zitten die op de koplamp moertjes vast gemaakt?

    #18074048

    Zou het niet weten xd
    En zelf gemaakt haha halfuurtje werk maar heb ze er afgedaan
    Heb nu angel ays ofzo iets (:

    #18074049

    Bij deze word aangevoerde lucht niet gemeten, maar word de inlaat druk gemeten..

    hierdoor is het verrijken van het mengsel HEEL beperkt en lever je snel vermogen in ipv dan je meer krijgt bij meer lucht geven..

    Willem

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.