Lucht Massa Meter Lokatie G 2.2

Forumindex Forums Modellen Astra Lucht Massa Meter Lokatie G 2.2

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230509

    Hallo allen,

    Ik was bij M tech paar weken terug, hebben hun is naar mijn auto gekeken, en kwamen ze terug dat mijn auto erg slecht op het gas reageerde. Hij vertelde mij dat de Lucht massa meter misschien slecht was. Nu ben ik aan het zoeken geweest en kon ik die niet vinden :hmmz

    Het gaat om een astra G met een Z2.2SE. Ik heb een foto bijgevoegd, dan is het misschien wat duidelijker te maken waar die ongeveer moet zitten? (ik neem aan dat die erin zit)

    gr Cor

    #17789574

    Noop. Die motor heeft geen luchtmassameter.

    #17789575

    M tech:jerry

    #17789576

    Maar slecht op gas reageren. Hij is compleet een beetje traag…….
    Kan ook mechanisch zijn doordat de kleptiming verlopen is.
    Komt wel voor bij deze motoren icm slechte olie (lees hoog vochtgehalte of te lang doorrijden).

    #17789577

    [rquote=1832885&tid=139796&author=GSI Racer]M tech:jerry[/rquote]

    lol

    #17789578

    ik vind mijn 2.2 ook niet heel erg super lopen. Wil eigenlijk wel eens een keer in een andere G rijden.

    reed laatst wel in een vectra 2.2 maar die was met DGI wat niet echt te vergelijken is, ookal is de basis het zelfde. Maar die reed echt véél beter

    #17789579

    Volgensmij hebben deze motoren weldegelijk een Luchtmassameter, luchsnelheidsmeter of mapsensor.

    #17789580

    2.2’s hebben idd een mapsensor, is wel iets anders dan een LMM meter, maar ze meten beiden de lucht die binnenkomt

    #17789581

    Misschien kan mpech een luchtmassameter erop bouwen??:afro

    #17789582

    [rquote=1832938&tid=139796&author=Haasje17]Volgensmij hebben deze motoren weldegelijk een Luchtmassameter, luchsnelheidsmeter en mapsensor.[/rquote]

    Correct = 2.2 diesel.

    #17789583

    Oke, helder, kan iemand mij vertellen wat een map sensor exact doet en waar die dan zit ? :)

    #17789584

    die zit op je inlaatspruitstuk en meet de druk in het spruitstuk.

    de druk in je spruitstuk verandert als je bijv. gas geeft en gas los laat (vacuum)

    #17789585

    Een luchtmassameter (MAF-sensor -> Manifold Air Flow) is een dure maar meest ideale manier om lucht te meten. Deze meet dus exact hoeveel lucht er aangezogen wordt.
    Jij hebt een MAP sensor (Manifold Air Pressure).
    Die meet dus druk.
    Combinatie van druk, temperatuur en gaspedaalstand geeft met een berekening ook een hoeveelheid lucht weer.
    Is een goedkopere manier.
    Maar een compleet ander systeem dus.
    Een MAF sensor zit dus in de inlaatslang ergens, een MAP sensor kan overal zitten desnoods met een slangetje ergens op het inlaatspruitstuk.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.