Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Lucht door roosters zonder fan aan
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2012 om 22:48 #17251591
Beste mensen,
Even een vraagje:
Als ik aan het rijden ben bijv. Op de snelweg dan komt er alsnog lucht door de aller linker en rechter lucht rooster zonder dat de fan aan staat…
Hoort dit? Of blijft er dan een klep open staan die normaal gesproken de boel doet afsluiten? Zo ja, welke is dit dan? En waar zit die?Groeten,
Kevin22 augustus 2012 om 05:38 #18058746is al wel eerder een keer langs gekomen. De klep van de kachel sluit dan niet goed meer af. Deze zit achter je dashboard…
22 augustus 2012 om 12:38 #18058747@*Jurgen* wrote:
is al wel eerder een keer langs gekomen. De klep van de kachel sluit dan niet goed meer af. Deze zit achter je dashboard…
Ongetwijfeld moet dan de parafaanbak open gemaakt worden en de blower eraf gehaald worden?
22 augustus 2012 om 13:52 #18058748Ik zat meer te denk aan wat in dit topic besproken wordt en zie dat jij er ook al gereageerd had. Denk dat je het precies hetzelfde moet aanpakken als dat je de middelste roosters gedaan hebt.
22 augustus 2012 om 17:16 #18058749Kan inderdaad aan versleten/verteerde sluit randen liggen, maar wat ook kan is dat de bedienings kabels stuk zijn, die schieten vaak los als er een stukje van af breekt en dan schuift enkel de buitenkabel heen en weer zonder de klep verder te bewegen.
Voor dat laatste moet je even in de voetruimtes met een zaklampje omhoog kijken en aan de schuiven bewegen om te zien wat de bedoeling is dan zie je al gauw genoeg of zo’n heveltje goed in beweging komt of dat er iets is los geschoten.
Soms kun je het er weer op klikken als het is losgeschoten, maar meestal is er dan een stukje afgebroken van het clipje aan het einde van de buitenkabel. Wat dan erg goed werkt is er een klein gaatje door boren en een tiewrapje er doorheen. Dan zit hij weer muurvast, eigenlijk beter als origineel.
Die clipjes breken vaak af omdat de klep een keer even niet soepel wil bewegen en als je dan de schuif met kracht gaat bewegen schiet het los of breekt het en zit het dus los….
Die middelste roosters, als die ‘lekken’ dan moet je naast het randje vervangen ook nog zorgen dat de rand van het hele ding goed afsluit. Wat dan erg goed werkt is zelfkleven klitteband kopen en de zachte kant er van in een dubbele laag om de rand plakken zodat hij in de kraag weer luchtdicht afsluit. Anders sluit de klep zelf wel af, maar gaat er nog een hoop lucht langs en dan gaan alle kieren in je dashboard lucht uitblazen….
Succes! :thumb
22 augustus 2012 om 17:25 #18058750Hier nog wat plaatjes van een Engelsman die het met schoenveters heeft gefixt…:






23 augustus 2012 om 10:25 #18058751Haha! Je moet een beetje creatief zijn ;) De middelste roosters had ik inderdaad al gemaakt. Die sluiten weer helemaal netjes af.
Ik ga inderdaad de li en re roosters dan maar even na kijken en het proberen met zelfklevend klitteband :) Bedankt!!23 augustus 2012 om 17:12 #18058752Dat klitteband is alleen handig voor de omtrek van het middelste rooster, niet voor de kleppen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.