Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Luchaanzuiggeluid verminderen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2012 om 18:51 #17245377
Ik heb een astra h met z19dth motor erin, op de één of andere manier is de luchtaanzuigbuis zo ontworpen dat hij veel geluid maakt tijdens het rijden (een stuk meer dan een gemiddelde andere turbo motor). Heeft iemand wat tips om het te kunnen verminderen? Het lijkt echt in het begin traject te zitten van de luchtfilter tot in de grill.
16 januari 2012 om 20:27 #17975886Je bedoelt het fluiten van de turbo, dat krijg je niet weg, zit in het intwerp van de turbo zelf.
ik heb ook van die 1900’s in onderhoud, en doen dat allemaal…
Willem
16 januari 2012 om 20:29 #17975887Jammer, het klinkt net alsof dat ding verrot is terwijl hij gewoon in perfecte staat is, het klinkt zo goedkoop :hmmz . Het valt me altijd meteen op bij de z19dth motoren.
16 januari 2012 om 20:32 #17975888van Z19DTL t/m Z19DTH allemaal doen ze dat janken, en vooral als ie koud is is het erg hard qua geluid.
Willem
16 januari 2012 om 20:39 #17975889@Spacejam wrote:
Jammer, het klinkt net alsof dat ding verrot is terwijl hij gewoon in perfecte staat is, het klinkt zo goedkoop :hmmz . Het valt me altijd meteen op bij de z19dth motoren.
Typische Turbosound eigenlijk. Daar doen mensen een moord voor om het te hebben, en jij wil er van af?
16 januari 2012 om 20:43 #17975890Ik houd van comfort tijdens het rijden :jerry .
Zo veel mogelijk pk’s met zo min mogelijk geluid :), het geluid leek eigenlijk meer van dat stuk tussen het filter en de grill vandaan te komen dus het leek net alsof daar een vreemde bocht inzat die het geluid veroorzaakt.
17 januari 2012 om 10:25 #17975891Ik wou net zeggen…. lekker zo’n turbofluitje…. ik zou een dumpvalve kopen en je zit helemaal goed! ;)
17 januari 2012 om 10:32 #17975892@Spacejam wrote:
Ik houd van comfort tijdens het rijden :jerry .
Zo veel mogelijk pk’s met zo min mogelijk geluid :), het geluid leek eigenlijk meer van dat stuk tussen het filter en de grill vandaan te komen dus het leek net alsof daar een vreemde bocht inzat die het geluid veroorzaakt.
tuning en comfort zijn geen vriendjes van mekaar :jerry
als je nu een benzinemotor had met turbo wist ik wel een oplossing
de hele boel op mijne zetten :worsMario
17 januari 2012 om 10:34 #17975893Nu ik er over na denk, v6!!! :jerry
17 januari 2012 om 19:02 #17975894Mijn Vectra gaat harder als origineel, en is nog eens stiller ook, dus het kan wel..
3.0 V6 power!!
Willem
17 januari 2012 om 19:09 #17975895v6 motoren zijn over het algemeen heel stil. zie de calibra v6. maakt in zn 6 bij 120 2500 toeren geloof ik. stond dacht ik in de test op autoweek.
v6 is ook om te cruisen…..
17 januari 2012 om 19:11 #17975896V6 automaat 2650toeren bij 120km/u
V6 handbak 2950 toeren bij 120km/uWillem
17 januari 2012 om 19:23 #17975897Het is bij mij ook echt alleen dat aanzuiggeluid voor de rest is hij netjes stil (en 190PK :)). Achja ergens houd het op king:
Hij maakt overigens 2200toeren bij 120km/u wat ook best netjes is
17 januari 2012 om 19:28 #17975898Het viel mij op, ja, ik heb laatst weer eens in een Astra-H 1.9CDTi (Z19DTL-DPF) gereden, dat dat ding bij die 2200 toeren bij 120 nog heerlijk trekt als je het gas intrapt, en bij 120 op de Cruise goed zuinig loopt op de vlakke weg (tussen de 4,5 en 5,5liter op 100km op de Board Computer).
Willem
17 januari 2012 om 19:30 #17975899Diesel power :jerry , en dan had je nog de 120PK variant ;)
Ze hebben ook wel een behoorlijk koppel, de 120pk heeft dacht ik al 280nm
17 januari 2012 om 19:41 #17975900Correctie 100pk!!
145.000km op de klok, en echt een Droge motor!!!
roetuitstoot bij de APK K-waarde 0,2
Ding heeft in zijn leven alleen maar mooie ritten gehad..
gaat nu meer binnen zijn woonongeving rijden..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.