lpg probleem vectra 1.6 16v

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen lpg probleem vectra 1.6 16v

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215406

    sinds korte tijd heb ik het probleem dat de motor minder vermogen heeft bij lage toeren en ook wat stotterig optrekt ,iemand een idee ?? het probleem is er niet als ik op benzine rij

    bvd henry

    #17574339

    ik gok vervuild verdeelhuis of vonkoverslag op de ontsteking

    #17574340

    het verdeelhuis is een half jaar geleden schoongemaakt ,en gasdruk is toen ook opnieuw afgesteld

    ik d8 dat niet aan de onsteking kan liggen omdat ik bij benzine geen probleem heb

    zou het kunnen dat er iets is met de verdamper ,omdat de auto al de nodige km heeft gedraaid??

    #17574341

    op LPG heb je hogere ontsteekspanning, daarom kan het xijn dat je het op B niet merkt.
    Deze verdampers gaan zelden kapot.

    #17574342

    je zou voor de zekerheid je huisie ff schoon kunnen maken.

    #17574343

    een tijd geleden had ik het zelfde probleem en bij de garage dachten ze dat de verdeelhuis het probleem was , maar maar toen ik er 4 nieuw bougies er in heb gezet toen reed die opeens weer goed.

    #17574344

    je kunt het vaak ook wel zien aan het porselein van de bougies.
    hier staan dan in lengte ingebrande strepen.
    in de dop zijn de strepen dan wit.
    vervang deze dan gelijktijdig.

    #17574345

    welke bougie is dan het beste om erin te doen ??

    bvd henry

    #17574346

    Voor LPG gebruik ik normaal de gewone bougies..

    er worden Iridium bougies voorgeschreven

    Nummers NGK:

    gewoon: BKR5EK

    Iridium: BKR5EIX

    Willem

    #17574347

    Wij adviseren ook altijd originele bougies te gebruiken.
    Laat je svp gheen spec. LPG bougies aansmeren.
    Al hoewel ik gehoord heb dan NGK nu wel goede levert, maar heb hier geen ervaringf mee!

    #17574348

    ik heb net nieuwe orginele bougie,s gemonteerd maar dit was niet het probleem
    als ik de vacuum slangetje die op de verdamper zit los laat liggen lijkt het probleem wel weg te zijn
    iemand nog een idee????

    bvd henry

    #17574349

    das vreemd. verdamper lekt toch geen lpg uit vacuumaansluiting?

    #17574350

    niet dat ik kan voelen
    kan het zijn dat de verdamper druk iets omhoog moet ???

    #17574351

    in principe niet.

    #17574352

    wat kan ik verder doen dan??

    #17574353

    verdeelhuis al schoongemaakt?
    verder is het een beetje lastig om het zelf te doen, denk ik.
    eerst maar eens beginnen met uit laten lezen bij specialist.

    #17574354

    het verdeelhuis is half jaar geleden schoongemaakt bij de dealer ,als de wegen in nederland weer wat beter zijn dan zal ik het eens laten uitlezen

    #17574355

    LPG motoren zijn gevoelig voor bougie electrode afstand deze hoort grooter te zijn voor LPG, filters die verstopt raken maar vooral bij Opel motoren slijten de klep zetels met vermogen verlies en start problemen tot gevolg, deze klacht doet zich voor rond de 40000km. +-10K
    Er zijn 2 type LPG Z motoren, er zijn er die reeds een kop revisie hebben ondergaan en die hem nog moeten krijgen.
    Als gevolg van de klepzetel schade kan ook de cat kapot gaan.
    Voorkomende foutcodes voor deze klacht zijn de P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 en O2 sensor gerelativeerde fourcodes.
    Wanneer de kop gereviseerd dient te worden kom je over het algemeen weg met het vervangen van de uitlaat klep zetels en soms de kleppen als ze verbrand zijn.
    Wees er absoluut zeker van dat de kop NIET gevlakt wordt.
    TIP
    Wanneer je de pakking set zelf koopt maar de kop laat reviseren koop eerst de pakkingset en geef de klep keerringen mee met de kop, anders koop je deze 2X en kunnen over 50 euro kosten (los)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.