LPG en Airco monteur

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen LPG en Airco monteur

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 244)
  • Auteur
    Berichten
  • #17399384

    is gelukt met me lpg systeeem zaterdag even aan het knutselen geweest vorige eigenaar heeft het relais verkeerd aangeloten en ik dus voor niks een veiligheidsreleis gekocht.

    thnx van het ende customs

    #17399385

    Graag gedaan;)

    #17399386

    hmm op lpg wil ie niet meer stationair lopen op benzine ook niet, cabarateur is net gereviseerst en ultrasoon gereinigd.

    op bezine stotterhij heel veel en valt spontaan uit.

    ik heb een ag2000 verdamper maar volgen smij zit er maar 2 schroef op om hem af te stellen en op internet bij volgelautogas staat er een verdamper die je met 2 schroeven moet afstellen.

    van het voorjaar ook eens bezig geweest met afstellen maar co bleef te hoog, over een paar maandjes de apk en ben bang dat ie er niet doorkomt,

    #17399387

    hoog co stationair of op toeren?
    Die schroef op de verdamper is om stationair af te stellen. Als ht goed is heb je ook een afstelregister gemonteerd in je drooggasslang. Deze is om aftestellen op toeren.

    De OMVL verdsmper die jij bedoeld van Vogels (tenminste dat denk is) heeft aan de
    zijkant 2 schroeven. 1 voor stationair en voor de overname. Bij deze moet ook alsnog een afstelregister gemonteerd worden. Er zijn ook verdampers met een stelschroef in de uitgang. bij deze hoef je geen afstelregister te monteren.

    Suc6!, als je er iets aan hebt tenminste

    #17399388

    was volgens mij op toeren een hoog stationair, maar heb nu ook een schone cabarateur dus mischien scheelt dat nog iets,

    Wat ik me nog herinner is dat hij bijna niet reageerde op de schroef op de verdamper, kan dat nog uitgesleten zijn ofzo??

    moet hem binnenkort weer eens wegbrengen zal tegen volgend weekend zijn, want zelf hem ik geen co tester.

    en er zit idd een afstelschroef tussen de verdamper en het megstuk. op de cabarateur

    #17399389

    zou jij me kunnen vertellen of dit goede schema’s zijn voor het aansluiten van me lpg spul
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=141009
    kom er zelf niet helemaal uit en zou het graag in 1x goed doen

    andwoord mag ook per u2u dat lees ik wat sneller

    al vast mijn dank voor de moeite

    #17399390

    [rquote=1850373&tid=86882&author=mantadevil]zou jij me kunnen vertellen of dit goede schema’s zijn voor het aansluiten van me lpg spul
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=141009
    kom er zelf niet helemaal uit en zou het graag in 1x goed doen

    andwoord mag ook per u2u dat lees ik wat sneller

    al vast mijn dank voor de moeite [/rquote]

    Ik ken deze behuizing wel, maar je merk niet.
    Volgens mij hebben wij nog ergens zo’n setje verdwaald in magazijn liggen. Ik zal morgen voor je kijken. Ik laat wel ff weten.

    uit mijn hoofd is meestal:
    rood = +15 (plus via contact, ook spanning tijdens starten)
    zwart = massa
    blauw = + afsluiters LPG
    geel = + afsluiter benzine (maar deze zul jij waarschijnlijk niet gebruiken)
    bruin = -1 (- op bobine)
    groen = tankmeter (aansluiting afhankelijk type sensor)
    wit = tankmeter (aansluiting afhankelijk type sensor)

    kun je anders niet een duidelijke foto van de stekker maken waar de kleurvolgorde ook op te zien is?

    #17399391

    wit heb ik er niet op zitten wel een groene
    dacht al wel dat die op me meter moest ja
    daar zit namelijk ook al een groene draad aan het metertje :D

    verder heb ik aan dat VIP 1 kastje
    rood
    blauw
    groen
    zwart
    geel
    bruin

    en op de verdamper

    paars en zwart dus neem aan dat die op de veiligheids relair moeten als + en min van de afsluiter van de verdamper.

    heb helaas dat VIP kastje al weg gebouwd in de auto dus foto maken word lastig ,maar als het echt helpt zal ik hem er weer uithalen

    hoor morgen graag van je of dit allemaal goed is
    bij voorbaat mijn dank

    #17399392

    en welke relair(s) moet ik gebruiken?????

    #17399393

    John,

    heb je ook een antwoord op mijn vraag?

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=140948

    #17399394

    [rquote=1851368&tid=86882&author=Oly]John,

    heb je ook een antwoord op mijn vraag?

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=140948%5B/rquote%5D

    gereageerd!

    #17399395

    [rquote=1851328&tid=86882&author=mantadevil]en welke relair(s) moet ik gebruiken?????[/rquote]

    Gewoon een universeel 5 polig wisselrelais voor je afsluiters.
    het ‘inductierelais’ zit al in je schakelaar.

    Ik heb vandaag ff gekeken maar ik heb hier zo geen schema voor je. Misschien als je een duidelijke foto van stekker hebt met volgorde van draden dat ik mijn vermoeden kan geven.
    Helaas hebben wij dit merk ook niet en zou ook niet weten wie ik kan vragen. Ik kan morgen Vogels even voor je bellen, maar ben bang dat dat ook nix wordt.

    gr,
    John

    #17399396

    [rquote=1851703&tid=86882&author=Van het Ende Customs][rquote=1851328&tid=86882&author=mantadevil]en welke relair(s) moet ik gebruiken?????[/rquote]

    Gewoon een universeel 5 polig wisselrelais voor je afsluiters.
    het ‘inductierelais’ zit al in je schakelaar.

    Ik heb vandaag ff gekeken maar ik heb hier zo geen schema voor je. Misschien als je een duidelijke foto van stekker hebt met volgorde van draden dat ik mijn vermoeden kan geven.
    Helaas hebben wij dit merk ook niet en zou ook niet weten wie ik kan vragen. Ik kan morgen Vogels even voor je bellen, maar ben bang dat dat ook nix wordt.

    gr,
    John

    [/rquote]

    ik ga even een foto regelen

    maar kan ik dan zowel de afsluiter van de tank als van de verdamper op 1 relair zetten of moet ik dan 2 hebben ????

    #17399397

    nee dat gaat samen wel op 1 relais.

    85 = massa
    86 = stand lpg vanaf schakelaar
    87= + draden afsluiters
    30 = +15

    Ik heb Vogels nog even gebeld, maar zij kennen dit ook niet.
    Het is iig wel oud zei hij.
    Enigste optie is nog om het te gaan meten en/of gokken. :hmmz

    #17399398

    dat kastje komt hier vandaan http://www.vip1-applitec.com/htmleng/articoli.htm

    je hebt het over een universele 5 polige stekker ,maar je geeft 4 draden aan
    waar is de 5de voor dan :D
    of kan ik gewoon een 4 polige van hella halen die je ook voor bvb mislampen gebruikt ???

    hahah goeie vragen allemaal he
    snap niets van dat electronica aan sluiten ,maar ja eens moet de eerste keer wezen toch:wors

    #17399399

    87a wordt niet gebruikt (sorry, vergeten te vermelden)
    wanneer een relais niet bekrachtigd wordt (met 85 en 86), verbind hij 30 en 87a door
    zet je er 12V op dan verbind hij 30 door met 87.

    Ik had de website gezien in je andere topic, maar kon geen schema vinden.
    Misschien een mail sturen.

    succes!

    #17399400

    even vraag als we het hebben over -1 van bobine waar spreken we dan over

    heb vandaag alles aangesloten en de bruine op de – draad(zwart) van bobine gezet en hij deed niets
    toen op de groene draad van bobine gezet en toen deed hij het

    maar bij -1 denk ik aan massa en niet aan stroom

    #17399401

    Hey John,

    Ik had een vraagje over het inbouwen van een LPG installatie in een c20xe (motor zit in een corsa A1 TR). Ik zit te overwegen om lpg te laten inbouwen (kan ik zelf niet). Wat adviseer je voor systeem?
    Ik hoor verschillende dingen over injectieLPG, geregeld en ongeregeld systemen.

    Ik wil graag het vermogen dat ik heb op benzine (165 pk) behouden, of in ieder geval ongeveer hetzelde (beetje minder is niet erg). Nu is een ongeregeld systeem het goedkoopst en ik hoorde dat het vermogen hetzelfde zou moeten zijn maar dat een ongeregeld systeem minder zuinig is.
    Een geregeld injectie systeem is een stuk duurder, maar kan ik daar ook zuiniger mee rijden? Is een ongeregeld systeem uberhaupt mogelijk, omdat er een lambda sensor in een c0xe zit?

    Een hoop vragen ik hoop dat je er een beetje antwoord op weet (wat zou het ongeveer moeten kosten?).
    groet en alvast bedankt,
    wouter
    ps als je een goed inbouwsysteem eet in eht noorden van het land, houd ik me aanbevolen…

    #17399402

    heb alles aangesloten en werkt ook
    enkel gooit hij benzien niet uit
    loopt dus zowel op gas als benzine
    haal ik de zekering van d epomp eruit loopt hij op gas enkel
    maar heb een gele draad die aangeefr dat ik hem op de + uitgang brandstof zetten moet ,maar waar moet ik hem opzetten dan???

    en is het normaal dat er op d egele constand stroom staat ????

    op me brandstof relair werkt het niet deze heb ik al geprobeert

    #17399403

    Probleem bij jou is dat hij benz. niet onderbreekt.

    die gele komt spanning op as hij op B staat neem ik aan.
    Dit betekent dat je daar een relais mee aankunt/moet sturen die de benzine injectoren onderbreekt.

    dus:
    85=geel
    86=massa
    30= + benzine injectoren
    87= + benzine injectoren

    Je kunt evt van het LPG afsluiter relais ook op 87a de + van de benzine injectoren aansluiten.

    succes.
    Mooi iig dat hij loopt!

    #17399404

    huh effe denken ;)
    er komt al spanning op te staan als ik hem op contact zet ,maar dan staat hij op B wand daar start ik op
    en bij 2000 toeren gooit hij hem over op lpg.
    dat werkt allemaal goed

    maar dan ga ik effe er nog een relair tussen gooien
    maar nog 1 vraag en dan denk ik dat ik hem goed heb:D

    30= + benzine injectoren
    87= + benzine injectoren
    moet ik deze door koppelen of waar moet ik deze vanaf pakken .

    ben dankbaar voor je hulp wand nu loopt hij op lpg had eindeloos lopen zoeken zelf:thumbup

    #17399405

    Je moet dus de + van de LPG injectoren, dus de draad die injectoren voeding geeft en niet de draad die signaal geeft aan de injectoren.
    Je zou ook de pomp kunnen onderbreken, maar het is het mooiste als je de pomp gewoon laat draaien tijdens rijden op LPG.

    #17399406

    lpg injectoren??? benzine injectoren bedoel je denk ik ?????

    dat van de pomp had ik ook als eens gehoord ja ,maar dat inderdaad injectoren onderbreken beter was
    daarom vond ik dit systeem ook mooi omdat je injectoren nooit droog komen te staan

    #17399407

    manta loopt
    ook schakelt hij benzine uit zoals het hoort
    heb de gele die dus als hij op benzine start stroom heeft en uitgaat zodra hij over gaat op gas ,op de + draad van d einjectie gezet
    deze krijgt normaal constant + van de accu ,maar nu van de gele draad en word onderbroken zodra hij over gaat op gas

    dus dan ligt hele injectie plat

    #17399408

    :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 244)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.