LPG en Airco monteur

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen LPG en Airco monteur

19 berichten aan het bekijken - 226 tot 244 (van in totaal 244)
  • Auteur
    Berichten
  • #17399441

    Ik zou heel graag een 6 pitter op gas rijden.
    Ik heb van iemand gehoord dat dat zinloos is omdat hij toch nooit op alle cilinders draait op gas. :hmmz
    Dat vondt ik vreemd en geloofde het niet, kan iemand bevestigen of dat klopt of niet?

    Bij voorbaat dank
    Greetz D’Angelo

    #17399442

    Gelul van het Zuiverste water…

    We hebben een Vectra-B 3.0 V6 op gas in onderhoud, deze is van Corsa_Gsi hier op het forum, die loopt echter prima, en rijdt erg prettig!!

    Denk hier ook zat oldtimer 6cilinder lijn motoren prima op gas draaien…

    Willem

    #17399443

    Ik dacht al dat het een broodje aap was.
    Bedankt voor je antwoord Wim :thumb.
    Wordt dan denk een E39, Omega’s wegen te veel :swear

    Greetz D’Angelo

    #17399444

    doe dan gelijk een 4.4 V8 op gas, dat rijdt ZOOOOOOOOO lekker…

    Willem

    #17399445

    Ongetwijfeld :p maar dat gaat mij echt te ver. Nog ffies ver buiten bereik.
    :D

    #17399446

    Bj 2000 BMW 540i 4.4i Vanos V8 automaat met dik 340.000 op de klok

    tussen de 1 op 10 en 1 op 12 op Benzine op de korte en en middellange afstanden, deels stad, deels buitenweg, en deels snelweg.

    Loopt net zo duur als een 530i (vanos) handbak

    Willem

    #17399447

    Zo hee!
    Dat zijn aangename verbuikscijfers voor zo’n big block mijn rechtervoet zouden die cijfers Nooit waar kunnen maken.
    Heb een keer meegereden in een 4.0 V8 automaat gewoon op benzine, helaas mocht ik niet zelf sturen.

    #17399448

    4.0 V8, dat is wel HEEL ouwe BMW meuk dan..

    joh heb al heel wat vreemde motoren gereden wat dat betreft.

    BMW 2.0 l6 24V Vanos 150pk, 2.5 l6 24V Vanos 170pk, 2.5 l6 24V Vanos 192pk, 2.8 l6 Vanos 192pk, BMW Bi-Vanos 3.0 l6 24V 231pk.
    BMW 3.5 V8 32V Vanos, 4.4 V8 32V 295pk, 5.0 V12 24V 285pk.

    dat is een kleine greep BMW motoren waarmee ik al heb mogen rijden…

    De 3.0 L6 is al een aardig zuinige motor, zeker in een E46 3serie (330i)… zuiniger als de 320i 323i 325i 328i

    Willem

    #17399423

    Omdat hij nog steeds niet goed rijdt op LPG wil ik denk ik maar de verdamper gaan reviseren. Ik heb genoeg handleidingen gevonden op internet hoe het reviseren opzich gaat, maar hoe kan ik die verdamper er precies uitkrijgen? Moet ik dan nog iets afsluiten ofzo, of eerst de hele LPG tank leegrijden?

    Alvast bedankt voor een reactie :)

    #17399417

    nee hoor zodra hij van de stroom af is
    zijn de afsluiters dicht kan je hem zo
    uitbouwen

    #17399416

    neem eens contact op met
    verdampre helvoirt
    tot nu toe het beste
    aderes van brabant
    dat is een gas goeroe

    #17399415

    @wim-v6 wrote:

    4.0 V8, dat is wel HEEL ouwe BMW meuk dan..

    joh heb al heel wat vreemde motoren gereden wat dat betreft.

    BMW 2.0 l6 24V Vanos 150pk, 2.5 l6 24V Vanos 170pk, 2.5 l6 24V Vanos 192pk, 2.8 l6 Vanos 192pk, BMW Bi-Vanos 3.0 l6 24V 231pk.
    BMW 3.5 V8 32V Vanos, 4.4 V8 32V 295pk, 5.0 V12 24V 285pk.

    dat is een kleine greep BMW motoren waarmee ik al heb mogen rijden…

    De 3.0 L6 is al een aardig zuinige motor, zeker in een E46 3serie (330i)… zuiniger als de 320i 323i 325i 328i

    Willem

    No disrespect Willem maar denk dat ie nieuwer is als jou Vec of komt jou vectra uit 2003/2004 ;)
    Dat zo’n 330 zuiniger is vindt ik bizar, maar wel zo lekker natuurlijk.
    Jij hebt een mooie lijst, ik had zelf een E30 staan zonder moter waar de M52B25 in zou komen met Mosselman turbo.
    prijs mosselman turbo viel me erg tegen dus 2 weekjes terug verkocht met motor+bak
    Wil als hobby auto toch wel graag iets met opel.
    Denk nu aan saab 2.0 turbo of 2.3 turbo blok voor in een opel.

    #17399430

    @DMLB ceo wrote:

    @wim-v6 wrote:

    4.0 V8, dat is wel HEEL ouwe BMW meuk dan..

    joh heb al heel wat vreemde motoren gereden wat dat betreft.

    BMW 2.0 l6 24V Vanos 150pk, 2.5 l6 24V Vanos 170pk, 2.5 l6 24V Vanos 192pk, 2.8 l6 Vanos 192pk, BMW Bi-Vanos 3.0 l6 24V 231pk.
    BMW 3.5 V8 32V Vanos, 4.4 V8 32V 295pk, 5.0 V12 24V 285pk.

    dat is een kleine greep BMW motoren waarmee ik al heb mogen rijden…

    De 3.0 L6 is al een aardig zuinige motor, zeker in een E46 3serie (330i)… zuiniger als de 320i 323i 325i 328i

    Willem

    No disrespect Willem maar denk dat ie nieuwer is als jou Vec of komt jou vectra uit 2003/2004 ;)
    Dat zo’n 330 zuiniger is vindt ik bizar, maar wel zo lekker natuurlijk.
    Jij hebt een mooie lijst, ik had zelf een E30 staan zonder moter waar de M52B25 in zou komen met Mosselman turbo.
    prijs mosselman turbo viel me erg tegen dus 2 weekjes terug verkocht met motor+bak
    Wil als hobby auto toch wel graag iets met opel.
    Denk nu aan saab 2.0 turbo of 2.3 turbo blok voor in een opel.

    De 4.0 V8 stamt uit de jaren van 1986 t/m 1996

    daarna is dit de 4.4 V8 geworden, deze motor word nu nog gebruikt in de nieuwe BMW’s

    Willem

    #17399418

    Ik snapte m al niet Die e39 was de 540I maar lag idd een 4.4 in.
    Als er 540 op de kont staat ik m ook zo noem.
    Een 523 met 525blok noem ik ook gwn een 523.
    Maar die e39 ligt de m62tub44 in.
    En die bak is veel nieuwe dan me astra

    #17399432

    ja zo kan je doorgaan..

    van de E30 en E36 is de 316 een 1.8 of 1.9 motor..

    van de E30 heb je een 323i 2.3, en een 2,5

    van de E60 en E90 is de 325d en 525d een 3.0 dieselmotor, en de 335d en 535d een 3.0 dieselmotor..

    van dezelfde modellen zijn de #35i 3.0 geblazen benzine motoren haha…

    Willem

    #17399449

    Vraagje,

    Ik heb onlangs een Astra H 1.8 sport (Z18XE) gekocht, nu rij ik er een aantal dagen in…

    1. Is het normaal dat er damp uit de uitlaat komt, (wat je ook in de kou hebt) ?
    2. Is het handig om de LPG systeem te laten nakijken door een LPG boer ?
    3. Hebben de ervaren onder ons nog goede tips voor mij in het algemeen ?

    Bij voorbaat dank !

    #17399450

    LPG doet harder dampen als Benzine uit de uitlaat, dus dat is wel normaal.

    Keertje alles na laten kijken kan nooit kwaad.

    Willem

    #17399451

    @wim-v6 wrote:

    LPG doet harder dampen als Benzine uit de uitlaat, dus dat is wel normaal.

    Keertje alles na laten kijken kan nooit kwaad.

    Willem

    Thanks voor de info !

    #17399452

    Damn, dit topic ben ik kwijtgeraakt. :shock:
    Ff weer uit het stof halen dus…. king:

    Dus mocht iemand behoefte hebben naar mijn mening dan hoor (lees) ik het wel.

19 berichten aan het bekijken - 226 tot 244 (van in totaal 244)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.