Losse remblok.

Forumindex Forums Modellen Corsa Losse remblok.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur

Laatst heb ik de remblokken van mijn Corsa uit 1998 vervangen, maar de remblok aan de buitenzijde van de remschijf zit los in de remklauw. Tijdens het rijden maakt de remblok veel geluid. Er zit op de remklauw geen speciale verbindingsstuk waarmee de buitenste remblok vast gezet kan worden. Weet iemand misschien hoe ik de remblok alsnog op de juiste manier kan monteren?

Klemmetjes vergeten?

@Haasje17 wrote:

Klemmetjes vergeten?

Of de klemmetjes verkeerd om gemonteerd? :angel

Er zit op de buitenste remblok van de Corsa van 1998 geen pinnetje waarmee de remblok vastgezet kan worden. Misschien dat de buitenste remblok tegen de remklauw gelijmd moet worden maar ik weet het niet zeker.

Pinnetjes of klemmetjes?

Hoe zat het voordat je het uit elkaar haalde?

Heb je de oude blokken nog? Daar zitten de klemmetjes nog op waarschijnlijk. Die zitten aan de hoekjes. Die klemen precies in de klauw.

En daarom alleen aan de remmerij komen als je écht weet wat je doet….

@xladage wrote:

En als je niks probeert leer je niks…

INderdaad van fouten leert men.

Die discussie is al uitvoerig honderd maal gevoerd en leidt nergens heen.
    Probleem moet nu on topic opgelost worden ;-)
    als je er ondanks niet uitkomt, misschien heb je een sloop in de buurt waar zo’n auto staat.
    dan kan je daarop kijken hoe het moet zitten ;-)

@Aapje wrote:

@xladage wrote:

En als je niks probeert leer je niks…

Dan zou ik zelf iets anders kiezen om te leren

De b corsa heeft geen pinnen of klemmen… De cilinder in de klauw moet je terug in de klauw duwen bij vervangen van de blokken.. En dan duw je de blokken waarvan de achterzijde van vet voorzien is erin en monteer je de klauw terug en monteer je de beugel aan de buitenzijde van de klauw.. Als je dit in deze volgorde vervangen hwbt zou de rem opzich moeten werken…

Hij kan beter een foto plaatsen, dan kunnen mensen zien om wat voor remklauw het gaat.

Ik zou ook remmen vervangen toch niet als leren beschouwen , ZEKER NIET MET DE REMMEN
    Als ik het dan toch wilde leren vraag ik er iemand bij die het al wel eerder gedaan heeft .

Mensen , doe er maar luchthartig over maar als hij straks bij jou via de pui in je woonkamer staat heb jij een mooi leer momentje :wors

@ramSwa72 ik had er in het begin ook geen ervaring mee.. maar toen ik eraan begon kocht ik heel de set.. dus schijven blokken en montage kit en bij de remmen achter gebruikte ik een fotocamera van mijn telefoon voor als ik het niet wist dat ik zeker wist dat ik niks vergat…
    zo doende heb ik het geleert.. en tot op de dag van vandaag nog geen problemen mee gehad… (niet dat ik dit aan zou raden) maar ik zou het bijna met de ogen dicht kunnen doen dat ik het vaker gedaan heb..
    maar zolang je dus alles afwerkt en niks vergeet kan er niks mis gaan… dus ik denk dat ze hier wat vergeten zijn…. anders dan dat kan niet.. meestal achter aan de remblokken zitten 3 pinnen die je remblok klemmen in de klauw.. als je 1 van de 3 plat drukt omdat je er niet zorgvuldig naar kijkt gaan je remblokken idd los hangen…

Dan zijn er ook nog mensen met technisch inzicht “Daar behoor jij toe Bart-gsi”
    Maar ik ken er legio die dat dus niet hebben en aan zoo een klus beginnen .

Als voorbeeld ik had ooit een schoonzoon {eigewijzelul} en ging ook zijn remblokken vervangen “hij had netjes kopervet mee genomen” want de meneer bij Brezan zei hem dat hij dat voor montage op de blokken moest smeren

> weet je hoe zijn auto er uit zag na een proefrit :vertag kapotos
    Ik bedoel als je geen technisch inzicht hebt en niet de kennis om zelf je remmen “GOED” te doen (wat hier niet het geval is als je blokken los zitten) blijf er dan van af

En wil je dan toch sleutelen leren begin dan ergens bij je luchtfilter / bougies /olie vervangen MAAR NET MET JE REMMEN KLUNGELEN ………Rijd je jezelf in de puinpoeier So Be It maar ik kom ook nog wel eens op straat en straks mijn kleinkind ook

@RamSwa72 wrote:

Dan zijn er ook nog mensen met technisch inzicht “Daar behoor jij toe Bart-gsi”
    Maar ik ken er legio die dat dus niet hebben en aan zoo een klus beginnen .

Als voorbeeld ik had ooit een schoonzoon {eigewijzelul} en ging ook zijn remblokken vervangen “hij had netjes kopervet mee genomen” want de meneer bij Brezan zei hem dat hij dat voor montage op de blokken moest smeren

> weet je hoe zijn auto er uit zag na een proefrit :vertag kapotos
    Ik bedoel als je geen technisch inzicht hebt en niet de kennis om zelf je remmen “GOED” te doen (wat hier niet het geval is als je blokken los zitten) blijf er dan van af

En wil je dan toch sleutelen leren begin dan ergens bij je luchtfilter / bougies /olie vervangen MAAR NET MET JE REMMEN KLUNGELEN ………Rijd je jezelf in de puinpoeier So Be It maar ik kom ook nog wel eens op straat en straks mijn kleinkind ook

daar heb je wel een punt… weet waar je grenzen liggen en heb je hulp nodig vraag het…

Probleem opgelost. Op de remklauw van de corsa zit een soort borgveer welke op de juiste manier gemonteerd hoort te worden, dan zit er geen speling tussen de remklauw en de remblok, ik had de veer verkeerd gemonteerd.

Bedankt voor de positieve reacties op mijn vraag.

@1corsa wrote:

Probleem opgelost. Op de remklauw van de corsa zit een soort borgveer welke op de juiste manier gemonteerd hoort te worden, dan zit er geen speling tussen de remklauw en de remblok, ik had de veer verkeerd gemonteerd.

Bedankt voor de positieve reacties op mijn vraag.

Leer voor de volgende keer… Enbij twijfel een fotocamera gebruiken

@bart-gsi wrote:

Hoeft nog niet eens. Het mooie van remmen is dat het er aan de andere kant precies hetzelfde uitziet (maar dan in spiegelbeeld).

Dus als je maar 1 kant tegelijk doet, heb je altijd het voorbeeld aan de andere kant.

@TedMechanic wrote:

@bart-gsi wrote:

Hoeft nog niet eens. Het mooie van remmen is dat het er aan de andere kant precies hetzelfde uitziet (maar dan in spiegelbeeld).

Dus als je maar 1 kant tegelijk doet, heb je altijd het voorbeeld aan de andere kant.

Gelukkig kan ik tegenwoordig trommelremmen wel dromen, maar je wil je niet weten hoevaak ik de eerste keer van links/rechts ben gelopen om te kijken hoe die klote veren zitten :D

@Aapje wrote:

Gelukkig kan ik tegenwoordig trommelremmen wel dromen, maar je wil je niet weten hoevaak ik de eerste keer van links/rechts ben gelopen om te kijken hoe die klote veren zitten :D

Inderdaad, vooral bij trommelremmen ja. Ik heb ooit eens de fout gemaakt om links en rechts tegelijk los te halen, toen ging er een weekend overheen voordat ik m’n onderdelen had en toen wist ik natuurlijk niet meer hoe die veertjes zaten.

Dus sindsdien: Niet aan de andere kant beginnen voordat de ene kant helemaal in elkaar zit.

@TedMechanic wrote:

@Aapje wrote:

Inderdaad, vooral bij trommelremmen ja. Ik heb ooit eens de fout gemaakt om links en rechts tegelijk los te halen, toen ging er een weekend overheen voordat ik m’n onderdelen had en toen wist ik natuurlijk niet meer hoe die veertjes zaten.

Dus sindsdien: Niet aan de andere kant beginnen voordat de ene kant helemaal in elkaar zit.

Idd en vaak bij trommelremmen moet je ook de splitpen verwijderen en daar begin ik pas aan als ik klaar ben met waar ik op dat moment mee bezig ben.. Dus daarom het advies om een camera te gebruiken mocht je vergeten hoe je rem in elkaar zat… Tegenwoordig hoef ij dit niet meer te doen omdat ik op alle 4 die hoeken schijven heb

Lang leve schijfremmen rond om :jerry
    Leukd at het werkt hoor trommelremmen maar het zijn onnodig veel bewegende delen.

Zie ook mijn topic over deze grap… zelfs garages kunnen hier dus fouten mee maken: viewtopic.php?f=6&t=168863

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.