LMM vervangen bij Corsa B – X12XE: andere problemen

Forumindex Forums Modellen Corsa LMM vervangen bij Corsa B – X12XE: andere problemen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

In verband met het veelvuldig in dit forum genoemde probleem van het motortype X12XE in het toerengebied 1500-2000 heb ik mijn LMM vervangen door een nieuwe LMM van Bosch, omdat mijn Corsa B ook die kuren had. Tijdens de eerstvolgende rit trad het probleem van het (ernstig) inhouden bij het optrekken in de 1e/2e versnelling niet op. Echter op de snelweg lijkt het alsof de auto minder vlot rijdt bij 90-120 km/uur en enigszins inhoudt. Het motormanagementlampje gaat overigens niet aan. Voor zover bekend waren er geen storingen in het systeem aanwezig voor het vervangen van de LMM.

Wat kan de oorzaak van de nieuwe problemen zijn?

Even inrijden. Had ik de eerste 100. Km met beide corsa’s

Bedankt voor je reactie.

Wat gebeurt er tijdens het inrijden waardoor het probleem zich wellicht vanzelf oplost?

Gaat ie zijn parameters weer opnieuw inregelen. Beste is om eerst de accu eens een uurtje los te gooien, dan weer aansluiten waardoor de ecu in zijn fabrieksafstelling loopt. Aan de hand van de meetgegevens gaat hij de parameters bijregelen, meestal na een paar kilometer loopt het alweer een stuk beter.

Wat zijn andere gevolgen van het loskoppelen van de accu?
    – radio geblokkeerd; in de auto zit een originele radio (DC614) waarvan ik geen code heb;
    – elektrische ramen ontregeld;
    – datum/tijd kwijt (is natuurlijk geen probleem!).

Is doorrijden tot na het +/- 100 km-punt (zie reactie robert_corsa) niet eenvoudiger en levert dat het zelfde resultaat op?

Electrische ramen, omlaag doen, en dan omhoog en de knop omhoog ingedrukt houden totdat je een soort klikje hoort, dan zijn ze weer ingeleerd
    De radio, bij de lokale opeldealer kunnen ze code opvragen via je serienummer, of er kosten zijn weet ik niet, ik heb igg nog nooit betaald bij de opeldealer voor een radiocode, maar dit is omdat er iemand werkt die ik goed kan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.